Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Prev Vorige Bericht   Volgende Bericht Next
Oud 10 January 2003, 18:36   #1
GregoorvanDijk
Guest

Standaard Media zijn slechts geïnteresseert in sensatie, en niet in het brengen van goed nieuws

Tja, toch een heikel punt. Nu met de verkiezingen in het vooruitzicht natuurlijk, maar ook normaal. Media (en dan met name natuurlijk de publieke omroepen) lijken slechts geïnteresseert in sensatie, en niet in het brengen van goed nieuws. Toch vrij pijnlijk, want diezelfde publieke omroep wordt gesubsidueert door de overheid, om voor elk publiek goede programma's te maken.
Laatst las ik in Vrij Nederland een artikel dat mijn mening danig bevestigde. Onder de kop 'als het maar leuk is' werd de vloer aangeveegt met de publieke omroep. Balkenende noemde het 'kluitjesvoetbal'. Nu heb ik niet zo'n heel hoge pet op van deze man, en ben ik het niet eens met zijn argumentatie, maar toch.
Ook op het gebied van Sport glijden we steeds verder af. De uitzendingen scoren bij mij al lang geen voldoende meer, en het wordt steeds mee verzadiging.
De stelling luidt dan ook: 'De publieke omroep moet heel snel fatsoenlijke uitzendingen maken van niveau, anders kunnen ze er maar beter mee stoppen, óf commercieel worden'.
  Met citaat antwoorden

Berichting Regels