Citaat:
Originally posted by tyskie
Valt wel mee, Amerika deed pas op het laatste moment mee. Het zijn bij lange na niet alleen de Amerikanen die Europe bevrijd hebben, de Canadezen, Engelsen en Russen hebber er meer aan bijgedragen...
|
De USA hebben met hun industrieen ervoor gezorgd dat o.a GB en de USSR niet halverwege de oorlog zijn gestrand door gebrek aan materieel.
Citaat:
Verder on-topic. Ik ben geen voorstander van Saddam, dat is gewoon een dictator, die eigenlijk al tijdens de Golfoorlog afgezet had moeten worden.
Amerika wil echter koste wat het kost Irak binnen vallen. Ze hebben nauwelijks bewijzen, wat zij als bewijzen presenteren zijn zaken die ze in hun voordeel interpreteren, maar in feite nauwelijks iets om het lijf hebben. Ik vind dan ook dat Irak niet om reden van die chemische wapens aangevallen mag worden, maar ik ben wel van mening dat Saddam een gevaar is... [/B]
|
Mogen ze dan wel aangevallen omdat ze meer dan 10 jaar lang elke resolutie van de UN negeren en/of oprekken en daar niet voor worden gestraft met uitzondering van een paar spullen die niet meer mogen worden geimporteerd of geexporteerd maar die ze met het geld dat ze daar hebben op elke fatsoenlijke zwarte markt kunnen krijgen?