|
Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen. |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
![]() |
#11 |
Guest
|
![]()
Leuke thread btw
Ik ben dus beroeps atheist, en heb door middel van reeele (toch) argumentatie 3 christelijke vrienden van het geloof afgebracht. Hun reactie: Je zus, wat zijn ze eigenlijk hypocriet, dat ik dat nu pas zie... Thnx, nu kan ik doen wat ik wil.... Zuipen wippen schelden etc, zonder sorry te hoeven zeggen of verbeteringen aan te brengen. Ik ben hier NIET trots op, laat dat duidelijk zijn. Het is daarentegen toch raar dat de geloofsbelijders naderhand hun eigen geloof af gaan lopen kraken als ze 2 argumenten horen. Ook een leuk voorval: Ik zit dus bij een jeugd soos, oorspronkelijk een interkerkelijke jeugdvereniging, maar dat is er afgesleten.... We staan bekend als de meest ongelovige interkerkelijke jeugdvereniging ooit Maar geod, to the point. Op een uitwisseling (half, Noordwijkers kwamen bij ons) werd er op zondag dus wel met zijn allen gekerkt, (ik ben tegen, en dus niet gegaan... onder hevige ruzie met bestuur (gij zult gaan)) En na afloop bij de gezamelijke discussie, (daar was ik wel bij, ben een kei in life-discussions) zegt die dominee: HET IS NIET STOER OM ATHEIST TE ZIJN, hoor, religie is in tegenwoordig. Toen had ik het helemaal gehad met het geloof. Als dat soort uitspraken gaan komen van een "tolererende dominee" Waar blijf je dan? |