Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Prev Vorige Bericht   Volgende Bericht Next
Oud 11 June 2003, 15:45   #1
nevaeh1987
Lid

nevaeh1987's Avatar

Standaard prenatale diagnostiek

[heel kort uitgelegd: Met behulp van prenatale diagnostiek kun je onderzoeken of jou kind een afwijking heeft en daarna dus bepalen of je het houdt of niet]

Zijn jullie voor of tegen?

Ik ben voor prenatale diagnostiek. Het bespaard een hoop leed, zeker in families waar al erfelijke ziektes voor komen. Sommige ouders hebben geen tijd en geld voor de extra zorg die het kind nodig zal hebben of willen niet dat hun kind pijn leidt. Als uit onderzoek blijkt dat je kind op latere leeftijd een erfelijke aandoening krijgt zou ik het wel houden omdat mijn kind recht heeft op een leven. Een argument tegen prenatale diagnostiek kan zijn dat je ergens grenzen zal moeten trekken voor wat wel en niet kan. Ik vind dat dat helemaal niet nodig is. Je kan ook ongeveer dezelfde regeling als bij euthanasie toepassen. Geen grenzen trekken, maar ieder geval apart bekijken. Ik vind wel dat er streng gecontroleerd moet worden op misbruik van prenatale diagnostiek. Mensen moeten er niet te makkelijk mee omgaan. Als het uit de hand loopt worden kinderen straks geaborteerd omdat het bruine ogen, rood haar, een onschuldige ziekte zoals astma heeft of een meisje is. De laatste reden waarom ik voor prenatale diagnostiek ben, is omdat je dan zekerheid hebt dat je kind gezond is.
nevaeh1987 is offline   Met citaat antwoorden

Berichting Regels