7 June 2004, 15:55
|
|
Guest
|
www.verstandopnul.nl
Ongekende arrogantie van de overheid. Ik kan me er gewoon kwaad om maken om deze geld verspillende sarcastisch getinte campaigne. Welke mongool heeft dit bedacht.
Ik schaar me dan ook achter deze reactie in de babbelbox:
Citaat:
Ls,
Hierbij zend ik u mijn stemrechtontheffingsverklaring.
Helaas voor u moet ik u hierbij mededelen dat mijn reden om niet te stemmen, een reden die door zeer velen gedeeld wordt, niet beantwoord aan uw domme, sarcastische, minachtende en zelfverschonende argumentjes.
Al heel lang is het zo dat de politiek in Den Haag zich niets aantrekt van hetgeen er zich onder de bevolking afspeelt. Eigenbelang, zakkenvullen, megalomanie, proceduretjes in stand houden, mening opdringen, afwijkende mening verbieden is de dagelijkse gang van zaken en dat nu al zo lang dat de gemiddelde burger de interesse in de politiek totaal is verloren. Althans, zo lijkt het. Want toen er eindelijk eens iemand opstond die werkelijk politiek wilde bedrijven zoals dat hoort, was heel Nederland weer met politiek bezig.
Maar ja, deze nieuwe stroming dreigde het gesettelde politieke kliekje door elkaar te schudden en dat was natuurlijk niet de bedoeling. Opluchting alom dus toen deze ‘bedreiging’ werd omgelegd.
En dan nu de Europese verkiezingen. Hoera, we mogen stemmen. Ik wil graag mijn stem uitbrengen op Thierry Saladin van de Federation Europe Democratie Esperanto.
Uuuuhhh, dat mag dus niet want dat is geen landgenoot. Want het is natuurlijk niet de bedoeling dat er gestemd wordt op anderen en dat er ‘vette baantjes’ in handen van anderen komen. Want alles wat binnen Europa niet Nederlands is, is anders en dat willen we niet. Het mogen dan wel Europese verkiezingen zijn maar we willen het wel graag een beetje dicht bij huis houden.
En waar gaat die Europese regering zich mee bezig houden? Natuurlijk met Europese belastingwetgeving, Europese justitie en politie, Europese defensie, Europees onderwijs…….. Eèhhhh, niet dus. Deze fantastische Europese regering gaat zich vooral bezig houden met zichzelf en zijn verkiezinkjes en voorts met disciminatie, de bewaartemperatuur van foie-gras bij een boertje in Perigieux, met de lengte van een condoom in Engeland of met de hoeveelheid mest die een akkerbouwer in Appingedam voor een optimale teelt mag gebruiken. Want dat kunnen die mensen zelf natuurlijk niet beslissen. Lokale onbenulligheden dus in plaats van federaal importante zaken. Bergen bureaucratie waarbij Den Haag zich lekker achter Brussel kan verschuilen. Een regering waarbij de parlementsleden presentiegeld krijgen, anders komt er niemand opdagen.
De macht kan natuurlijk niet aan Europa gegeven worden. Als het gaat om werkelijk belangrijke zaken dan moeten wij dat in Den Haag met ons eigen kliekje kunnen bekonkelen. En het is in alle landen van de Unie hetzelfde. Kijk eens naar de deelnemende partijen. Daar vinden we onder andere de Vlaamse Liberalen, de Nationaldemokratische partij Deutschlands, de Kommounistiko komma Elladas, de Convergencia Democratica de Catalunya en de Union pour la démocratie Française.
Eén Europa, laat me niet lachen. Er is geen één Europa. Elk land is zijn eigen Europa en kijkt alleen maar naar de lokale eigenbelangetjes. Er zijn amper partijen te vinden die het woord of de gedachte Europa in de naam of in het programma dragen. Het enige doel dat deze poppenkastverkiezing dient is zorgen voor zoveel mogelijk plekjes waar uitgerangeerde minkukels nog een tijdje kunnen doorvegeteren.
Uw actie om het grote leger van niet-stemmers belachelijk te maken is een enorme bevestiging van de minachting die de politiek al jaren tegenover het volk heeft.
‘Kijk ons er eens alles aan gedaan hebben. Zie je wel, ze zijn te dom. Zie je wel, het leeft niet bij de mensen.’
Het wordt tijd dat er bij de politiek eens wordt nagedacht over wat democratie nou werkelijk inhoud en het wordt vooral tijd dat daar eens naar gehandeld gaat worden.
Een Europees referendum over de Europese Unie bijvoorbeeld en dan aan de uitslag concrete conclusies verbinden.
Ik vind het een grove belediging dat 80 % van de stemgerechtigden op de hoop ‘te dom’ wordt geveegd en dat er blijkbaar in Den Haag nog steeds niemand is die bereid is eens hand in eigen boezem te steken.
Helaas kan ik deze brief niet met ‘hoogachtend’ afsluiten want ik acht uw actie van een nog lager niveau dan de politiek zelf.
M. van Tol
ps. Een kopie van deze brief is gestuurd naar de website van ‘De Gezonde roker’:
www.degezonderoker.nl
|
www.verstandopnul.nl :@
|
|
|