Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Fun > Sport
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Sport Alles wat met sport te maken heeft, professioneel en je eigen sport!

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Prev Vorige Bericht   Volgende Bericht Next
Oud 15 August 2004, 23:02   #1
maupstar
Guest

Standaard Feyenoord vs Ajax

Na Feyenoord gezien te hebben, tijdens de Salzburg-Cup en een wedstrijdje tegen Tottenham, vond ik Feyenoord een leuk ploegje hebben. Vooral aanvallend, met Kuyt als ware vedette , lieten ze mooie aanvallen zien.

Vorig jaar was al tijdens de laatste wedstrijden te zien dat Feyenoord spelers heeft om geinig voetbal te spelen. Combinaties met Smolarek, Buffel en Kuyt waren rijkelijk te zien. Met nieuwe 'aanwinsten' als Goor Babos en Bosschaart, moet het elftal ook van achteren uit wat meer kwaliteiten krijgen, al komt dat er tot nu toe nog niet echt uit. Voeg daarbij een Castelen, die ik tot vanmiddag niet echt hoog had zitten, en een Ghali die redelijk doorbreekt en er is een Feyenoord met best wel wat toekomstperspectief.

Vandaag won Feyenoord met gemak van De Graafschap. Een overduidelijke 6-1. Ik weet nog dat Ajax ook met zo n score van 'De Graafschap' won, maar in het seizoen 02/03 is Ajax ook geen kampioen geworden. Oftewel zo n uitslag zegt niets, maar het neemt niet weg dat Feyenoord mij vandaag wel even écht heeft doen verbazen. Ook nu heb ik aanvallend erg mooi voetbal gezien. Afwisselend, en wat in Studio Sport al gezegd werd, vooral fris voetbal. Eerlijk gezegd denneboom fris in vergelijking met het spel van Ajax.

Echt lekker loopt het bij Ajax niet. Er zijn spelers die klagen op het veld, over anderen, maar ook scheldend naar zichzelf. Een Sneijder die loopt te fucken naar de trainer en een Zlatan die een reclamebord zowat kapot trapt, na te zijn gewisseld. Op zich heb ik daar niet eens zo n probleem mee hoor, maar dan alleen niet als er ondertussen gewoon mooi voetbal gespeeld wordt.

Bij vlagen tegen Utrecht, en in de 1e helft tegen Twente, lieten ze mooi voetbal zien. Maar echt sprankelend, zoals Feyenoord liet zien, was het in de verste verte niet. En moet Ajax, de club die dit seizoen potten wil breken in de CL, Twente en Utrecht niet totaal van de mat vegen.

Wat is jullie mening over dit Feyenoord. Zijn ze klaar om het kampioenschap binnen te halen? Of trekt Ajax volgens jullie wel weer bij, of moet Feyenoord nog echt getest worden op hun toch best wat matige verdediging. Ik vrees namelijk, ondanks dat ik vind dat ze minder kwaliteit hebben, dat dit jonge Feyenoord, met deze gemotiveerde Gullit, wel iets grappigs kan gaan uithalen.

Laatst aangepast door maupstar : 15 August 2004 om 23:07
  Met citaat antwoorden

Berichting Regels