|
Sport Alles wat met sport te maken heeft, professioneel en je eigen sport! |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
![]() |
#1 |
Aachen TSV
|
![]()
Vooropgesteld: ik heb geen klap verstand van de sport. Maar als leek zie ik toch zeker wel of de ene oefening goed wordt uitgevoerd en of hij beter is dan de andere.
Vannavond heb ik me weer eens overgegeven aan deze sport, evenals vorige week toen ik de meerkampfinale heb gekeken. Toeval of niet; in beide gevallen kwam het publiek massaal in opstand tegen de jury-beslissingen. Opvallend, zeker omdat de commentator bij de wedstrijd mij wist te vertellen dat dit hoogst ongebruikelijk is. Ik heb ooit afgezworen om jury-sporten te bekijken, maar vanwege de schoonheid van sommige sporten wil ik nog wel eens blijven kijken. Zo dus ook vanavond. Turnen bij de mannen. Een Rus voert een zeer moeilijke, mooie oefening vrijwel perfect uit, alleen een foutje bij de landing (misstap, schijnt 1 tiende te kosten). Krijgt 9,7nogwat. In ieder geval minder dan een tegenstander, die een veel makkelijker oefening deed, maar toch hoger kreeg. Het publiek was de fout van de jury nog niet vergeten en stond massaal op. Gedurende meer dan 7 minuten hield het gefluit en boe-geroep aan; het was duidelijk, men pikte deze corrupte bende niet meer. Want dat er corruptie in het spel is is duidelijk. Er bestaan duidelijke regels over waarvoor punt-aftrek gegeven moet worden en de Rus maakte duidelijk maar 1 foutje. Het gefluit hield maar niet op en men kreeg het toch even benauwd. De Rus kreeg er zelfs een beetje bij (uiteraard net niet voldoende ![]() Ik achte dit onderwerp wel een discussie waardig, vandaar dat ik m hier post ![]()
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-.. |
![]() |
![]() |