Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Fun > The Lounge
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

The Lounge Post hier al je onderwerpen die wat meer zijn dan alleen ouwehoersel! Subforum: Schrijf je in voor de actuele forummeetings!

Antwoord

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 14 February 2005, 16:17   #1
TheGroovMaster
Über Mensch

TheGroovMaster's Avatar

Stuur een bericht via MSN naar TheGroovMaster
Red face Geen VMBO Theori examens meer

*klik*

Ze willen dat gaan afschaffen en weer een MAVO gaan maken voor de theori. Wat een stelletje prutsers Maar ik vind het zeker wel een goed plan. Ze zouden de MAVO ok een wat hoger niveau moeten geven. Het verschillen tussen MAVO en HAVO toen ik dat nog deed vond ik redelijk groot en in vergelijk MAVO en MBO was er maar een klein verschil.

Wat vinden jullie?
TheGroovMaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 February 2005, 16:46   #2
LoeLoe

LoeLoe's Avatar

Standaard

Ik heb zelf op een vbo-school gezeten en mijn eindexamen gedaan via het oude systeem.

Mijn zusje daarentegen gaat haar eindexamen afleggen via het nieuwe systeem en ik vind dat VMBO maar voor geen meter werken. Van mij mochten ze het al vanaf het begin terugschroeven naar het oude systeem.

Via het nieuwe systeem hebben leerlingen in mijn ogen ook veel minder de kans om zich te bewijzen en zich hogerop te werken. ZE worden maar in een hokje gepropt.

Als ik naar mezelf kijk...VBO succesvol afgerond, MBO erachteraan hetzelfde verhaal en nu doe ik HBO wat me tot nu toe ook heel goed af gaat..

Dat zal mijn zusje nooit kunnen vanwege al die hokjes
Dus daarom als het aan mij ligt: Nieuwe systeem eruit..oude weer terug.
Oud 14 February 2005, 17:06   #3
The Phit
Guest

Standaard Re: Geen VMBO Theori examens meer

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheGroovMaster
*klik*

Ze willen dat gaan afschaffen en weer een MAVO gaan maken voor de theori. Wat een stelletje prutsers Maar ik vind het zeker wel een goed plan. Ze zouden de MAVO ok een wat hoger niveau moeten geven. Het verschillen tussen MAVO en HAVO toen ik dat nog deed vond ik redelijk groot en in vergelijk MAVO en MBO was er maar een klein verschil.

Wat vinden jullie?
VBO was eigenlijk altijd al een praktische kant van de MAVO geweest. De boeken en het examen op het VBO waren ook gelijk aan die van de MAVO. Om het VBO van de naam af te krijgen dat het nog lager was dan MAVO hebben ze die 2 gewoon bij elkaar gegooid.
  Met citaat antwoorden
Oud 16 February 2005, 15:05   #4
volumeknopje
Guest

Standaard

Citaat:
Balemans vindt dat de kinderen moeten worden afgerekend op hun praktische vaardigheden. Daar hebben ze volgens hem meer aan dan theorie.
Pff. Waarom altijd 't idee dat 't op 't vmbo heel praktisch moet zijn en op het vwo heel theoretisch? Ik ken een hoop mensen op het vmbo die vinden dat er best wat meer theorie bij mag. En ik vind dat er op t vwo te weinig aan praktijk gedaan word .
  Met citaat antwoorden
Oud 16 February 2005, 15:10   #5
appelshampoo
Guest

Standaard

De kloof tussen vmbo en havo is te groot. Het gevolg voor mensen die er net tussen in zitten: op het vmbo zitten kinderen die het te makkelijk vinden en gaan ouwehoeren, op de havo zitten kinderen die keihard moeten werken voor zesjes, met mavo oude stijl was het verschil met de havo een stuk minder groot.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels