Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Prev Vorige Bericht   Volgende Bericht Next
Oud 12 April 2005, 20:59   #31
Bazzemans
Super Lid

Bazzemans's Avatar

Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bootje

je kan namelijk op een simpele manier leven maken.
Miller en Urey (twee wetenschappers) hebben daar onderzoek naar gedaan. ze hebben een apparaat ontworpen waarmee je de primitieve atmosfeer kan nabootsen en waarin ze elektrische ontladingen teweegbrachten. In het uiteindelijk reactiemengsel vonden ze 8 van de 28 aminozuren die in levende wezens voorkomen. Je kan dus uit eenvoudige bindingen complexe moleculen opbouwen.
Dit is toch de grootste bullshit die ik mensen altijd hoor verkondingen in deze discussie. Alsof daarmee alles ineens bewezen is. (Ik zeg niet dat jij het zegt, maar vriend van mij zei dat ooit zo..) 8 van de 28 is sowieso in mijn ogen nou nog niet bepaald een denderende uitslag, maar los daarvan. Je kunt nooit nagaan of het daadwerkelijk zo is dat we als maar geevolueerd zijn tot aan wat we nu zijn. Je kunt het namelijk nooit reproduceren, dat duurt immers miljoenen jaren.
Bovendien is het zo dat het DNA van de mens net zoveel overeenkomsten heeft met de mensaap als met de strontvlieg. Het is aardig na te gaan hoe het tot aan de mensaap is gekomen, maar de schakel tussen mensaap en mens ontbreekt. Bewijzen dat dit evolutie is, is met de huidige kennis en wetenschappelijke mogelijkheden gewoon onmogelijk.
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels