Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bootje
je kan namelijk op een simpele manier leven maken.
Miller en Urey (twee wetenschappers) hebben daar onderzoek naar gedaan. ze hebben een apparaat ontworpen waarmee je de primitieve atmosfeer kan nabootsen en waarin ze elektrische ontladingen teweegbrachten. In het uiteindelijk reactiemengsel vonden ze 8 van de 28 aminozuren die in levende wezens voorkomen. Je kan dus uit eenvoudige bindingen complexe moleculen opbouwen.
|
Dit is toch de grootste bullshit die ik mensen altijd hoor verkondingen in deze discussie. Alsof daarmee alles ineens bewezen is. (Ik zeg niet dat jij het zegt, maar vriend van mij zei dat ooit zo..) 8 van de 28 is sowieso in mijn ogen nou nog niet bepaald een denderende uitslag, maar los daarvan. Je kunt nooit nagaan of het daadwerkelijk zo is dat we als maar geevolueerd zijn tot aan wat we nu zijn. Je kunt het namelijk nooit reproduceren, dat duurt immers miljoenen jaren.
Bovendien is het zo dat het DNA van de mens net zoveel overeenkomsten heeft met de mensaap als met de strontvlieg. Het is aardig na te gaan hoe het tot aan de mensaap is gekomen, maar de schakel tussen mensaap en mens ontbreekt. Bewijzen dat dit evolutie is, is met de huidige kennis en wetenschappelijke mogelijkheden gewoon onmogelijk.