|
|||||||
| Sport Alles wat met sport te maken heeft, professioneel en je eigen sport! |
![]() |
|
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
|
|
|
|
#1 | |
|
Lid
|
Citaat:
Waterreus is de oorzaak van 8 jaar geen tweede ronde CL bij PSV (enigzins overdreven natuurlijk). Best een leuke jongen hoor, zeker voor de pers, maar wel een die erg veel aandacht naar zich toe trekt in een groep en qua keeperskwaliteiten houdt het toch echt niet over. PSV liet hem echt niet voor niet zo makkelijk lopen met een 'gentlemens agreement'. Geloof me, als het echt een topper was dan hadden ze hem wel aan zijn contract gehouden. Maar het belangrijkste argument tegen Waterreus is dat het hoogst onzeker is wat hij volgend jaar gaat doen, hij wilt namelijk erg graag naar de USA. En dan komt hij dus niet in aanmerking voor het WK in Duitsland, dus heb je er ook niets aan om hem nu wel op te roepen. Zoetebier is ook een best aardige keeper, maar voornamelijk geselecteerd bij gebrek aan alternatieven (in mijn ogen en waarschijnlijk ook die van Bassie). Als een Stekelenburg bij Ajax in de basis stond, dan was die heus wel geselecteerd. Als Westerveld in Spanje wekelijks zijn niveau had getoond, was die waarschijnlijk geselecteerd. Postma idem. Van Zoetebier weet van Basten wat hij aan hem heeft, hoe hij in de groep ligt, wat zijn kwaliteiten zijn. Dat voegt hij dus toe aan Oranje. Waarom dat opgeven ten faveure van Wapenaar of Boschker, waarvan je dus niet weet wat je er aan hebt, behalve dat ze in de eredivisie best aardig keepen bij subtoppers. Ik denk dus dat je met een derde doelman of een jonge, talentvolle keeper aan het werk moet laten snuffelen (zoals Stekelenburg als hij bij Ajax gewoon basisspeler was geweest) of een doelman moet selecteren, die naast zijn kwaliteiten, goed in de groep ligt, zich niet te nadrukkelijk op de voorgrond wilt plaatsen en waarvan je weet wat je er nu en in aanloop naar het WK aan hebt. En dus geen keeper waarvan dat allemaal twijfelachtig is om te laten zien dat hij aardig staat te keepen bij een club die niet eens Europees voetbal haalt.
"Groetjes terug." Laatst aangepast door Tyskie : 18 May 2005 om 16:13 |
|
|
|
|