Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjanoow
Er zijn dr tegewoordig zooooooooooooooo veel die gwn ff snolle met iemand en dan weer verder gaan...
|
Dan ken ik een heleboel mensen die heel erg abnormaal zijn...
Zo je het trouwens op Nederlands kunnen houden, Sjanoow? Dit is heel vervelend om te lezen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjanoow
Pff en relaties als je zo jong bent overleven (meestal) toch niet.. dus eig is wel leuk, je bent (of je denkt ) dat je verlieft op um bent.. je hebt hem voor jezelf, ff later is het uit omdat je eindelijk doorhebt dat hij de ware nii is of omdat je hem moe bent.. en dan ga je naar de volgende!
|
In dat geval heb je gewoon een relatie omdat je houdt van jezelf en bevestigd wilt krijgen hoe goed en mooi en intelligent je wel niet bent. Een relatie is meer dan "oh ik ben verliefd op jou", maar een relatie is houden van. Dat gaat veel dieper dan enkel verliefd zijn. Je voelt je goed bij die persoon je houdt van hem omdat hij hij is en niet omdat hij je even aandacht en affectie schenkt.
En ik weet niet of in het eerste geval echt serieus genomen gaat worden door de maatschappij...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
En dan doel ik op het stuk waarin hij aangeeft dat de jeugd steeds sneller geneigd is met zware termen als 'wil je nooit meer kwijt' en 'we blijven voor altijd samen' enz enz begint te gooien. Wees eens eerlijk: verwacht je over 30 jaar nog steeds dezelfde vriend/man te hebben? Waarschijnlijk zal dat niet zo zijn. Dat is ook helemaal niet erg, je hebt gewoon een fijne tijd nu samen. Misschien duurt het wel echt langer maar die kans is klein.
|
Da's door de media. Als je kijkt naar al die series waarin relaties als ideaal worden voorgesteld en hoe het beeld van een relatie daarin fout wordt voorgesteld. Jongeren gaan met dezelfde verwachtingen aan een relatie beginnen, maar ze merken algauw dat dat niet kan. Bij sommigen loopt de relatie op de klippen, anderen gaan zich erbij neerleggen dat het zo niet kan zoals in de films en leggen hun lat wat lager.
Bovendien geeft het enigszins een zekerheid: "Wij blijven samen voor het leven." Op dat moment voel je dat ook zo volgens mij. Als je met die ingesteldheid niet aan een relatie begint, blijf je beter vrijgezel dunkt mij.