|
|||||||
| Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken! |
![]() |
|
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
|
|
|
|
#1 | |
|
aber, warum?
|
Citaat:
))Inteligentie is betrekkelijk, onze maatstaaf (goeie woord?) loopt van de meest onderonwtikkelste/onintelligentste wezens tot ons om het bot te zeggen. Misschien discusseren ze op een andere planeet wel hoe het komt dat op deze planeet maar zo laag ontwikkelde wezens rondlopen. Misscien is het wel zo dat wij over een paar honder jaar uitsterven (broeikaseffect, energie tekort, weet ik veel). Is dat intelligent? Je kan beter wat dommer zijn en je wat minder vermenigvuldigen, anders vorm je een plaag zoals de mens is geworden. Ergens anders zijn ze misschien wel zo intelligent (intelliegnter dan ons bedoel ik nu) dat ze juist in harmonie leven met de rest van hun planeet of iets dergelijks. Hun voorouders hebben misschien wel het gat weten te overbruggen waarin wij leven. Ik bedoel dat wij nu zo hard al de energiebronnen waar wij behoorlijk afhankelijk (olie, niet de zon bedoel ik) van zijn zo snel opmaken, dat wij uitsterven voordat wij zover hebben kunnen evolueren dat wij dat zelf heel makkelijk beseffem en vanzelf maatregelen daartegen nemen. Op een andere planeet is dat misschien wel gebeurt. Ik verzin nu maar wat hoor, maar ik zie niet waarom zoiets onmogelijk zou zijn, daarom zeg altijd maar: alles kan!
|
|