|
Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken! |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
![]() |
#3 | ||
architect of life
|
![]() Citaat:
Ik denk trouwens niet dat het echt een nut heeft om de kinderen naar speciale scholen te sturen, integendeel. Zo lijkt het alsof ze een 'voorkeursbehandeling' krijgen (de reden waarom getuigt echter van het tegenovergestelde) en gaan ze nog meer vervreemden van de gewone bevolking. Ze komen niet meer in contact met de gewone Franse kinderen en zo kunnen deze laatste ook niet achterhalen dat joodse kinderen niet anders zijn dan zij. Ze doen nu gewoon hetzelfde als tijdens WOII, alleen is het hier met de bedoeling hen te beschermen tegen de anderen en ik denk dat ze met deze actie net het tegenovergestelde zullen bereiken. Hier in België heb ik er nog niet echt iets van gemerkt, misschien omdat de joodse gemeenschap in België zich vnl. bevindt in Antwerpen. Dit artikel verklaard dan ook waarom het VB zo graag de joden voor zich wilt winnen en ze er niet eens heel erg veel moeite voor zullen moeten doen. Citaat:
![]() |