Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Prev Vorige Bericht   Volgende Bericht Next
Oud 18 November 2005, 15:37   #5
thali
architect of life

thali's Avatar

Standaard

West-Europa heeft de feestdagen van het christendom overgenomen omdat het oorspronkelijk ook christelijk was. Jarenlang heeft de kerk ons via haar instellingen ons haar wil opgelegd. De christelijke waarden zijn gewoon overgenomen omdat ze humanistisch zijn.
Nu er meerdere godsdiensten in een land te vinden zijn, vind ik niet dat we van de islamitische feestdagen een officiële feestdag moeten maken. Dan zouden we ook op zaterdag niets mogen doen omdat de joden sabbat hebben.
Bovendien ben ik van mening dat we dan ook andere gebruiken zouden moeten overnemen en de islamitische waarden, normen en gebruiken zijn heel anders dan de onze, dus ik denk niet dat ik het zou willen op de eerste plaats.

Ook mag je niet vergeten dat er dan een andere feestdag sneuvelt: stel dat we nu het suikerfeest als een officiële feestdag gaan beschouwen, dan zou men van wapenstilstand (ik denk niet dat Nederland dat kent) of de dag van de arbeid (1 mei) een gewone werkdag maken en ik denk niet dat veel mensen daarmee akkoord zouden zijn.

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels