Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Antwoord

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 13 January 2006, 23:31   #1
Lila88
Guest

Standaard automutilatie

Hey,

Ik herken me veel in het begrip 'automutilatie'.. maar ik weet niet of ik het zo kan noemen... Ik snijd mezelf en doe me pijn op verschillende manieren als ik kwaad op mezelf ben.. maar ik zet die krassen niet op mijn onderarm ofzo zodat andere mensen het kunnen zien.. ik doe het alleen onder m'n ondergoed... onder m'n BH en m'n string... Als ik me met school om moet kleden zorg ik er voor dat ik niet te zien ben.. ga ergens anders omkleden ik draag dubbel ondergoed zodat soms het overige bloed niet meer te zien is.
Aandacht vraag ik altijd op een andere manier.. maar niet zodat ze m'n sneden zien... daar schaam ik me juist voor..

maar is dit automutilatie te noemen?

Gr. Lila
  Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2006, 12:51   #2
ImaginaryDreams
Guest

Standaard

Ja dat is het. Het beste kan je hulp gaan zoeken aangezien een kenmerk is dat kinderen in het begin verschillende manieren gaan zoeken om het leven dragelijker te maken voor dat er 'écht' een probleem ontstaat, dus jezelf voornemen je prettiger te gaan voelen of niet meer kwaat te worden op jezelf heeft vaak geen zin.
  Met citaat antwoorden
Oud 12 February 2006, 00:08   #3
Lila88
Guest

Standaard

Ik ben er mee bezig.. het is alleen heel moeilijk om de goede hulp te vinden zeg! poeh..

X
  Met citaat antwoorden
Oud 20 April 2006, 17:20   #4
xxcisxx
Guest

Standaard

Zo moeilijk is dat toch niet? bedoel je moeilijk in de zin van: ik durf niet of is er gewoon niks te vinden. Ik weet niet waar je vandaan komt maar via de Grote Rivieren kun je allerlei richtingen uit. ik weet alleen niet of dat alleen omgeving dordrecht is...
  Met citaat antwoorden
Oud 23 April 2006, 12:28   #5
Lila88
Guest

Question

Citaat:
Origineel gepost door xxcisxx
Zo moeilijk is dat toch niet? bedoel je moeilijk in de zin van: ik durf niet of is er gewoon niks te vinden. Ik weet niet waar je vandaan komt maar via de Grote Rivieren kun je allerlei richtingen uit. ik weet alleen niet of dat alleen omgeving dordrecht is...
allebei.. der is wel iets te vinden.. maar niet in de buurt van waar ik zou willen.. in die buurt heb ik heel veel instanties gebeld en contact gezocht.. maar of het zat vol.. of ze vonden m'n probleem niet echt nodig om te behandelen.. (tsja en dat zijn dan HULP instanties ) maar goed.. ik heb nu in een andere buurt iets kunnen vinden.. het is alleen heel rot met het reizen..
met de bus vanuit mijn huis is het 35 min..reizen. als ik vanuit school daar heen moet dan is het ongeveer 2 uur..reizen.. daarom wilde ik iets in de buurt van mijn school maar dat was er dus niet. maar volgens mij gaat deze instantie wel accoord.. en moet dit maar

X
  Met citaat antwoorden
Oud 23 April 2006, 13:01   #6
xxcisxx
Guest

Standaard

Vind het wel heel vreemd dat niet iedereen de ernst ervan inziet. Vind ik niet echt kunnen eigelijk mjah.. wie ben ik ?!
Wel heel goed dat je toch wat heb kunnen vinden, alleen het reizen is wel kut ja. Maar ik hoop echt dat ze je daar kunnen helpen! veel succes iig!
  Met citaat antwoorden
Oud 10 May 2006, 17:42   #7
.:Shy:.
Guest

Standaard

Ik doe da ook maar ik zit er niet zo erg mee, en ik vertel het ook aan niemand... Ik wil er ook niet vanaf komen want ik vind het raar gezegd 'fijn' .. Ik weet ook niet zo goed wat je kan doen maar misschien kan de kindertelefoon (ik weet niet hoe oud je bent) je informatie verstrekken .. Het klinkt een beetje kinderachtig maar je kunt ze altijd vragen !
  Met citaat antwoorden
Oud 11 May 2006, 21:46   #8
Lila88
Guest

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door .:Shy:.
Ik doe da ook maar ik zit er niet zo erg mee, en ik vertel het ook aan niemand... Ik wil er ook niet vanaf komen want ik vind het raar gezegd 'fijn' .. Ik weet ook niet zo goed wat je kan doen maar misschien kan de kindertelefoon (ik weet niet hoe oud je bent) je informatie verstrekken .. Het klinkt een beetje kinderachtig maar je kunt ze altijd vragen !
ik ben 17.. over een kleine maand 18.. Maar ik kan met trots zeggend at ik er al bijna vanaf ben.. kheb et al heel lang niet meer gedaan.. ik dwing het mezelf echt af om het te doen...
ik vind de littekens erg lelijk en niet leuk om ze altijd te moeten verstoppen.. ik kan bv niet meer gewoon zwemmen..

op welke momenten automuleer je dan??

X
  Met citaat antwoorden
Oud 12 May 2006, 17:42   #9
desire
Guest

Standaard

heey meis..
je bent niet de enige
ik oowk ;$
maarja
kuz
desire
  Met citaat antwoorden
Oud 12 May 2006, 19:50   #10
PFP
Guest

Standaard

ik niet
  Met citaat antwoorden
Oud 12 May 2006, 20:22   #11
Miss_M
Guest

Standaard

ik ook niet
maar veel suc6 ik hoop voor je dat het egt afloopt...
  Met citaat antwoorden
Oud 20 May 2006, 14:38   #12
ImaginaryDreams
Guest

Standaard

Ik ook niet.
  Met citaat antwoorden
Oud 22 May 2006, 08:36   #13
AriesNL
Guest

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Lila88
ik ben 17.. over een kleine maand 18.. Maar ik kan met trots zeggend at ik er al bijna vanaf ben.. kheb et al heel lang niet meer gedaan.. ik dwing het mezelf echt af om het te doen...
ik vind de littekens erg lelijk en niet leuk om ze altijd te moeten verstoppen.. ik kan bv niet meer gewoon zwemmen..

op welke momenten automuleer je dan??

X
meisje, het is beter om dat soort dingen gewoon WEL te doen.
zwemmen, lekker op het strand liggen..
dat zijn dingen waar je juist positieve energie uit kan halen. en gezien je post is dat iets wat jij ZEKER wel gebruiken kan.

als je bang bent dat je opmerkingen krijgt, neem dan iemand mee waar je je prettig bij voelt. en laat je ZEKER geen dingen afnemen die je leuk vind. je hebt het nodig !
  Met citaat antwoorden
Oud 2 June 2006, 17:45   #14
×fairydreams×
Guest

Standaard

hallo..

ik vraag me af waarom jij denkt dat automutilatie alleen om aandacht gaat..

Xx
  Met citaat antwoorden
Oud 4 June 2006, 17:52   #15
Ceezy
Guest

Standaard

t gaat daar zeker niet alleen om, maar er zijn bijvoorbeeld mensen die het op tv zien, bij Oprah ofzo, en dan denken 'dat moet ik ook 's proberen, misschien werkt dat voor mij ook wel', en die dus niet serieus een behoefte voelen om te snijden maar het meer doen om te laten zien dat er iets met ze aan de hand is.
Dat is trouwens niet een oordeel over die mensen: als het zo slecht met je gaat dat je dit soort dingen gaat doen voor de aandacht heb je hulp nodig en geen mensen die het je kwalijk nemen dat je dat doet...
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels