Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Archief > Archief > Vrije Tijd > WK Voetbal 2006
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

WK Voetbal 2006 Alles wat met het WK te maken heeft! Wie wordt Wereldkampioen? Hoever komt Nederland? Praat er hier over :)

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 14 May 2006, 14:37   #1
Tyskie
Lid

Tyskie's Avatar

Standaard

ik vind de Cler op dit moment zeker wel een klasse beter dan die Urby. Jaliens ben ik niet echt kapot van, maar veel alternatieven zijn er niet. Voor Kromkamp geldt in principe hetzelfde.
Op het middenveld zou een type Davids wel welkom zijn, maar ik denk dat Davids als reserve een nogal negatieve invloed heeft op het team.. Maduro en Landzaat hebben ook maar een matig seizoen gespeeld, maar wie zijn de echte alternatieven?
Voorin vind ik de selectie van Babel tamelijk dubieus. Van Basten roemt zijn specifieke invalkwaliteiten. Zit wel een kern van waarheid in, maar ik zou in zijn plaats toch zeker voor Castelen of Huntelaar hebben gekozen.

Nouja, tis al met al geen wereldteam, maar we zullen het er deze zomer mee moeten gaan doen.
Oud 14 May 2006, 22:07   #2
Bazzemans
Super Lid

Bazzemans's Avatar

Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Dezelfe vraagtekens kan ik ook idd wel zetten bij deze selectie, maar de vraag is of andere namen het tot een betere prestatie zouden lijden en dat is denk ik ook niet per definitie zo.

Wat mij echter wel bevreemd is dat van Basten altijd gezegd heeft de spelers naar positie in te zullen vullen. Bij de verdedigers en het middenveld is wat dat betreft niks raar, want een aantal spelers kunnen gewoon centraal èn aan de zijkanten uit te voeten en spelen daar ook weleens. Voor de rechtsbuiten positie heeft hij echter geen één èchte rechtsbuiten geselecteerd. Meerdink en Castelen zijn allebei afgevallen en alleen Kuyt en Babel zijn geselecteerd voor de rechtsbuiten positie en dat is in mijn ogen wel in strijd met hetgeen hij eerder gezegd heeft. Voor de rest is natuurlijk best uit te leggen, Kuyt heeft goed gepresteerd op rechtsbuiten in Oranje en Babel kan in een paar luttele minuten de hele wedstrijd omgooien. Bovendien kan je eventueel ook nog v. Persie rechtsbuiten laten voetballen en laten switchen met Robben. Hou je keuzes genoeg over, maar het blijft niet kloppen met wat hij in eerste instantie gezegd heeft te zullen doen. (Maar wat maakt het eigenlijk uit?)

Dan de kwestie Huntelaar. Los van de discussie of hij beter is voor de taak VoH, is het natuurlijk dè spits van de toekomst. Was het niet van Basten die is aangesteld voornamelijk voor succes op het EK 2008? En is het niet zo dat van Nistelrooy na dit WK zal stoppen als international? Is het dan met het EK 2008 niet best wel gewenst dat de eerste spits ervaring heeft op een groot toernooi? In mijn ogen had je om die redenen Huntelaar óók het voordeel van de twijfel kunnen geven, als breekijzer best inzetbaar als het nodig is en een prima ervaring voor de jongen ook al zou hij niet spelen..
Bazzemans is offline  
Oud 14 May 2006, 22:49   #3
Stevie
Lid

Stevie's Avatar

Standaard

wie had ik niet meegenomen:
jaliens, heitinga, maduro, babel, vennegoor

wie had ik wel meegenomen:
opdam, nigel de jong, davids, castelen, huntelaar
Oud 14 May 2006, 23:29   #4
Bazzemans
Super Lid

Bazzemans's Avatar

Standaard

Dan laat je dus 2 verdedigers en 1 middenvelder thuis en neem je daarvoor in de plaats 1 verdediger en 2 middenvelders mee..
Bazzemans is offline  
Oud 15 May 2006, 17:00   #5
Ar-Tuur
Guest

Standaard

Maar het voordeel van Nigel de Jong is dat hij vrijwel overal in de verdediging en op het middenveld inzetbaar is.
Maar die eventuele discussie is zinloos want ik geloof dat hij gewoon geblesseerd is.

Oud 15 May 2006, 18:35   #6
Bazzemans
Super Lid

Bazzemans's Avatar

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Ar-Tuur
Maar het voordeel van Nigel de Jong is dat hij vrijwel overal in de verdediging en op het middenveld inzetbaar is.
Maar die eventuele discussie is zinloos want ik geloof dat hij gewoon geblesseerd is.
Naja.. Ik vind eerlijk gezegd niet dat Nigel de Jong genoeg verdedigende kwaliteiten heeft voor in het Nederlands elftal. Hij kan de posities wel invullen, maar hij is daarin niet ècht goed. Als rechter middenvelder of verdedigende middenvelder kan hij wel goed uit de voeten, maar daar hebben ze Maduro (centraal), Cocu (centraal), van Bommel (centraal èn rechts), Landzaat (centraal en rechts) en Sneijder (centraal, links en rechts) al voor die dat kunnen invullen. En dan is hij idd ook nog eens geblesseerd.
Bazzemans is offline  
Oud 17 May 2006, 21:44   #7
Ar-Tuur
Guest

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Bazzemans
Naja.. Ik vind eerlijk gezegd niet dat Nigel de Jong genoeg verdedigende kwaliteiten heeft voor in het Nederlands elftal. Hij kan de posities wel invullen, maar hij is daarin niet ècht goed. Als rechter middenvelder of verdedigende middenvelder kan hij wel goed uit de voeten, maar daar hebben ze Maduro (centraal), Cocu (centraal), van Bommel (centraal èn rechts), Landzaat (centraal en rechts) en Sneijder (centraal, links en rechts) al voor die dat kunnen invullen. En dan is hij idd ook nog eens geblesseerd.
Overigens vind ik de tweede seizoenshelft van Maduro ook niet dusdanig overtuigend om een selectie te rechtvaardigen.

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels