Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Prev Vorige Bericht   Volgende Bericht Next
Oud 15 May 2006, 13:35   #19
PFP
Guest

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Foetsy
Dan zeg je in wezen dat het hele democratische systeem ondemocratisch is. De partijen die het VB uitsluiten zijn immers ook door het volk gekozen. En het Belgische publiek weet toch dat die partijen het VB zullen uitsluiten (mag ik hopen tenminste).
Omdat het VB wordt uitgesloten door partijen die hun principes voortleven en daarin gesteund worden door het Belgische (of Vlaamse) publiek roepen jullie dat er een dictatuur heerst?

Ik zeg niet dat er een dictatuur heerst, maar het uitsluiten van een democratische partij met een grote achterban. (En met uitsluiten bedoel ik ook in gesprekken e.d.) Dan kan men niet spreken van een gezonde democratie waar iedereen zijn woordje kan doen.

het hebben als programmapunt om een democratische partij ten koste van alles dus ook van het landsbelang uit te sluiten vind ik sowieso een dubieuse manier van politiek voeren
  Met citaat antwoorden

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels