Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Gesloten onderwerp

Onderwerpopties Waardering: Onderwerp waardering: 1 stemmen, 3,00 gemiddeld. Weergavemodus
Oud 21 June 2006, 15:01   #1
Keira
Guest

Standaard

Er zijn hier dus geen mensen die ernstig in God geloven? Of durven die hun mond niet open te doen. Op een ander forum voer ik ookal een hevige discussie over het bestaan van god waarbij ik al vele veschillende argumenten heb gehoort.

Volgens mijn Filosofie boek is God gewoon verzonnen omdat ze mensen een begin wilden hebben. We kunnen namelijk oneindig doorgaan als je het goed bekijkt. De enige vraag waar de persoon die God bedacht niet aan had gedacht was de vraag waar God dan vandaan kwam. Deze was er blijkbaar dus gewoon.

Een ander probleem is dat er is aangetoond dat er zo'n persoon als jezus zou bestaan. Iemand heeft een soort wonderen verricht. En deze persoon noemde zich een bode van God. Dan heb je mensen die daar heilig in geloven en ik zal het bestaan van Jezus dus niet ontkennen, maar hij zal nooit zo zijn geweest als in de bijbel.

Ik kan zo nog even doorgaan, maar wacht wel even dat wij hier een goedgelovige hebben die zichzelf kan verdedigen. Zo is er namelijk weinig aan.

Oud 23 June 2006, 14:35   #2
Foetsy
aber, warum?

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Keira
Ik kan zo nog even doorgaan, maar wacht wel even dat wij hier een goedgelovige hebben die zichzelf kan verdedigen. Zo is er namelijk weinig aan.
In mijn ogen is er met gelovige weinig aan. Nu is het een discussie tussen iemand die in God gelooft en weigert het andere te geloven en mensen die de standaard argumenten geven die zeggen dat God niet zou bestaan. Niet de discussie die de topic-starter wilde hebben, en een discussie waarvan iedereen al weet hoe ie zal verlopen.
In mijn ogen was het een open deur trappen, maar, zoals al gezegd, mijn ogen zijn niet al te best.

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels