Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Gesloten onderwerp

Onderwerpopties Waardering: Onderwerp waardering: 3 stemmen, 3,33 gemiddeld. Weergavemodus
Oud 27 June 2006, 18:56   #1
Impressions
Lid

Impressions's Avatar

Standaard

Wat is dat nou weer voor onzin dat je geen echte gothic bent als je r&b luistert? Is gothic zijn niet gewoon jezelf zijn?
Impressions is offline  
Oud 27 June 2006, 19:00   #2
Satanisch_girl
Guest

Standaard

Das wa wanne be's denke. Ok daar streef je naar en goths kunnen verschillende smaken hebben:
metal goths
cybergoths
medieval goths
enz...
en ge kunt af en toe naar andere muziek luistere maar als ge altij en alleen maar r&b luisterd zijn ge gene gothic he dan heb je blijkbaar andere interesses

Oud 27 June 2006, 19:49   #3
Foetsy
aber, warum?

Standaard

Het lijkt wel één of andere orthodoxe Christelijke sekte.
Je moet dit doen, je moet dat doen...

Is jezelf zijn niet belangrijker dan ook maar iets anders zijn?
Oud 27 June 2006, 21:17   #4
Satanisch_girl
Guest

Talking

Jha jezelf zijn is het belangrijkste.
Gothics hebben normaal geen regels, de enige regel die er is is jezelf durven zijn wat inhoud je zo kleden gedragen en de muziek luisteren(wat eigenlijk meer een richtlijn is)
Maar tis moeilijk voor me omdat ik OOK satanist ben wat in houd dat ik me aan de 9 zonden, de 9 verklaringen en de satanistische punten moet houden. de 11 regels der aade zijn richtlijnen en daar WIL ik me aan houden. En jha het is niet echt van moeten, tis gewoon doe je het niet dan kan je jezelf geen satanist noemen of geen gothic of wicca of cyber goth of ...
Das toch tzelfde bij mense, je moet ademen, je moet eten je moet drinken anders leef je niet (kweet et rare vergelijking maar tis zo)

xxx
en het belangrijkste is toch dat je als goth of satanist bereid bent om dat allemaal te doen. als je dat niet ziet zitten is dit je styl niet hé

en dan heb je nog het verschil dat niet elke satanist zich aan de 11 regels der aarde wil houden maar toch satanist is dus hier en daar kan je zelf bepalen tot hoe ver je het bent. en als je je Gothic voelt en naar de muziek luisterd maar je niet zo kleed maakt dat je niet minder gothic, je moet jezelf durven zijn als je je niet zo durft kleden nu durf je dat mss binne 1 jaar wel. maar dan ben je nu evenveel gothic als dan.

kweet et tis ingewikkeld

Laatst aangepast door Satanisch_girl : 27 June 2006 om 21:21

Oud 28 June 2006, 09:37   #5
Foetsy
aber, warum?

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Satanisch_girl
En jha het is niet echt van moeten, tis gewoon doe je het niet dan kan je jezelf geen satanist noemen of geen gothic of wicca of cyber goth of ...
En waarom zou iemand zich zo willen noemen, ipv 'ik ben mezelf'. Klinkt een beetje wannabe achtig.
Kun je gewoon niet denken aan al die regeltjes (waar je je misschien niet precies aan hoeft te houden) maar gewoon denken, wat ben ik, wie ben ik, wat vind ik leuk en waarom vind ik dat leuk. Wat definieert mij als mijzelf. Wat is uniek aan mij. Dit in plaats van goh, dat gothic zijn lijkt me wel leuk, laat ik me even wat aanpassen zodat ik bij die groep kan horen.

Mensen die zich iets anders noemen dan zichzelf (en zelf kan je geen gothic, satanist, gabber, kakker etc zijn, want dan ben je iets wat iemand anders heeft verzonnen, en dat terwijl we allemaal verschillend zijn), weten misschien zelf niet wat ze echt zijn en willen dat ook niet weten (of ze zijn er bang voor etc).
Oud 28 June 2006, 11:28   #6
Satanisch_girl
Guest

Red face

Das dus het verschil tussen u en mij. jij wil blijkbaar niet bij een subcultuur horen. Maar dat maakt toch niet uit er zijn zo veel verschillende groepen. Vroeger verveelde ik me dood en had het gevoel dat ik niet leefde. sinds in goth en satanist ben heb ik meer vrienden zowel satanisten goths als wicca's en ook gwn mensen die niet bij so'n groep willen horen. Ik leef weer. Door m'n zwarte kleding en make-up voel ik me goed. ik voel me iemand nu en niet gwn 1 van 1000.
Niemand heeft mij ooit normaal gevonden, als kind wou ik altijd als het donker was naar buiten. overdag zat ik altijd binnen. Ik voel wanneer het volle maan is, normaal voelt iedereen dat maar de ene meer dan de andere. Mijn peter heeft al 3 hartaanvallen gehad telkens in de avond. die dag had ik dan de hele tijd buikpijn en wou ik niet bij m'n peter weg gaan dan moest hij naar het zieken huis. toeval of telepathie? kweet ni...ik geloof wel in paranormale dingen maar tis nog steeds vreemd. Ik droomde er altijd van om een vampier te zijn, moesten die echt bestaan sliep ik elke nacht buiten!
of je het nu wilt of niet wilt snappen, t'is zo. En sommige mensen geloven satanisten en goths en sommigen vinden het pure onzin (zoals jij blijkbaar)

xxx

--> http://websitemaker.kennisnet.nl/Darkgothic/1185992.htm
----> http://groups.msn.com/satanisme/watissatanisme.msnw
(ik hoor bij het traditionele satanisme: ik zie de 5 kroonprinsen als broeders) ( satan is ook een kroon prins)

Laatst aangepast door Satanisch_girl : 28 June 2006 om 11:31

Oud 28 June 2006, 16:21   #7
Foetsy
aber, warum?

Standaard

ach ja
Zo lang we ons er maar prettig bij voelen.

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels