Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Multi Media > Muziek Forum
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Muziek Forum Speel je in een band? Of wil je ons laten weten welk nummers jij waardeert. Kortom: Rok, Jas of Bloes. Het is allemaal klere-muziek en past hier dus perfect thuis!

Gesloten onderwerp

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 15 October 2006, 14:27   #1
Malkavian
Guest

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door AMF
Weetje wat oppervlakkig kijken naar muziek is? Er een stempeltje 'gothic' op zetten.
Muziegenres en stromingen bestaan nu eenmaal dat is een feit.
En als ik jou vraag om Gothicgroepen op te noemen zijn er twee mogelijkheden. De eerste is dat je er geen weet omdat je eigenmlijk niet weet wat Gothic muziek is of je er gewoon het bestaan niet van aanvaard. In dat geval vraag ik mij af waarom je de discussie aangaat over een onderwerp waar je blijkbaar niets over weet.
Tweede mogelijkheid is dat je groepen opnoemt die er volgens de massa Gothic uitzien. En in dat geval vind ik dat erg oppervlakkig. Gelijk wat genre Rock, Metal, Emo ze zien er een beetje Gothic uit dus het is Gothic muziek. En dan gebruik je daar bovenop ook dezelfde stempel.

Citaat:
Origineel gepost door L_angeldc
Natuurlijk heeft het uiterlijk van de artiest en de fans er mee te maken? Dat soort dingen, samen met de muziek zelf, bepalen in wat voor soort genre het valt.
Dan spreek je jezelf tegen want de meeste grote liefhebbers van New Wave muziek in de Gothic scene. En The Cure een New Wave groep droeg ook zwarte kleren en bleeke make up. Maar als een andere groep die in precies hetzelfde genre valt maar naast Gothic fans ook veel gewone fans heeft. En er niet Gothic uitzien is het plotseling niet meer Gothic? Dat lijkt mij dan terug zeer oppervlakkig.

Citaat:
Die quote van je over dat wat vroeger new wave was nu gothic is slaat echt als een tang op een varken, wat vroeger new wave is nu nog steeds new wave. Muziek verandert niet opeens van genre na 20 jaar. Natuurlijk is het zo dat die bands van vroeger anderen hebben beinvloed en dat die later gothicachtige muziek zijn gaan maken, maar dat wil niet zeggen dat wat die oudere bands maakten dan ook maar gothic moet zijn.
New Wave wordt al langer dan vandaag Gothic genoemd. Maar New Wave is gewoon de naam van het genre. Terwijl Gothic een verzamelnaam is voor meerdere genres waaronder New Wave. En tegelijk ook de naam van een muzieksubcultuur waarin New Wave beluisterd wordt.

Oud 15 October 2006, 16:08   #2
L_angeldc
Guest

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Malkavian
Dan spreek je jezelf tegen want de meeste grote liefhebbers van New Wave muziek in de Gothic scene. En The Cure een New Wave groep droeg ook zwarte kleren en bleeke make up. Maar als een andere groep die in precies hetzelfde genre valt maar naast Gothic fans ook veel gewone fans heeft. En er niet Gothic uitzien is het plotseling niet meer Gothic? Dat lijkt mij dan terug zeer oppervlakkig.
Good Charlotte (om maar even wat te noemen) heeft toch best een stoer uiterlijk met hippe tattoo's en weet ik wat. Zij zijn overal bekend en hun fans zijn 13 jarige meisjes. Een band als Bouncing Souls (om ook maar even een voorbeeld te geven), die ook stoere tattoos hebben en een hip uiterlijk, hebben dat niet. Of in ieder geval in mindere mate. De laatste vind ik punk, de eerste vind ik kiddiepunk. Dus ja fans maken wel het verschil.

En voor de rest wat AMF zei dus.

Oud 15 October 2006, 17:40   #3
Malkavian
Guest

Standaard

Citaat:
je bereikt hiermee helaas het tegenovergestelde
Is er een manier om te zeggen dat ze het compleet verkeerd zijn als het om Gothic gaat waarbij iedereen het meteen aanvaard?

Citaat:
het is totaal niet nodig om je subcultuur te verdedigen, omdat je niet wordt aangevallen..zie verder de post van 2-d..
Is het zo moeilijk om te begrijpen dat als er ergens veel foute informatie over iets dat belangrijk voor je is wordt verspreid dat je dan wil ingrijpen?

Citaat:
Origineel gepost door L_angeldc
Good Charlotte (om maar even wat te noemen) heeft toch best een stoer uiterlijk met hippe tattoo's en weet ik wat. Zij zijn overal bekend en hun fans zijn 13 jarige meisjes. Een band als Bouncing Souls (om ook maar even een voorbeeld te geven), die ook stoere tattoos hebben en een hip uiterlijk, hebben dat niet. Of in ieder geval in mindere mate. De laatste vind ik punk, de eerste vind ik kiddiepunk. Dus ja fans maken wel het verschil.
Maar alle New Wave heeft Gothic fans. Het probleem is dat vooral in de jaren 80 dat genre zo populair was dat sommige groepen ook mainstream zijn doorgebroken. En er dus naast die Gothicfans ook alle soorten gewone mensen naar luisterden. Ik denk niet dat de populariteit van een groep het genre bepaald.

Oud 15 October 2006, 17:55   #4
2-D
The Consultant

2-D's Avatar

Standaard

Citaat:
Is het zo moeilijk om te begrijpen dat als er ergens veel foute informatie over iets dat belangrijk voor je is wordt verspreid dat je dan wil ingrijpen?
dat heb ik nou ook de hele tijd als ik mensen vertel over Sinterklaas.
niemand geloofd me als ik zeg dat hij echt is.
2-D is offline  
Oud 15 October 2006, 17:59   #5
AMF
Super Lid

AMF's Avatar

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door 2-D
hahaha ik weet weer waarom ik zoveel van je hou
Oud 15 October 2006, 18:44   #6
Malkavian
Guest

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door 2-D
Naast de kwestie en ik weet dat het grappig bedoeld was. Maar Sinterklaas is echt, die man heeft echt bestaan. Een soldaat als ik mij niet vergis die later heilig werd verklaard.
Dus wij beiden proberen mensen te overtuigen van iets dat waar is.

Oud 15 October 2006, 21:52   #7
AMF
Super Lid

AMF's Avatar

Standaard

Citaat:
Naast de kwestie en ik weet dat het grappig bedoeld was. Maar Sinterklaas is echt, die man heeft echt bestaan. Een soldaat als ik mij niet vergis die later heilig werd verklaard.
Dus wij beiden proberen mensen te overtuigen van iets dat waar is.
gast
Oud 15 October 2006, 21:56   #8
2-D
The Consultant

2-D's Avatar

Standaard

Citaat:
gast
je zou bijna denken dat ie het er om doet
2-D is offline  
Gesloten onderwerp