Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Bekijk resultaten enquête: Ben je voor of tegen een abortus?
Voor. 82 70,69%
Tegen. 34 29,31%
Stemmers: 116. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Onderwerpopties Waardering: Onderwerp waardering: 4 stemmen, 3,50 gemiddeld. Weergavemodus
Oud 18 December 2006, 20:04   #1
Nonexistinghero
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door TwenteGirl65 Bekijk Bericht
voor! Die mensen die ene abortus laten plegen denken van te voren echt niet : oh.. laat ik eens zwanger raken.. dan kan ik een abortus laten plegen. Die hebben gewoon een ongelukje ofzo gehad of zijn verkracht of weet k veel wat En ze zijn niet in staat het kind op te voeden of willen geen kinderen. Het zou toch te gek voor woroden zjin als je niet meer zelf kon weten of je ene abortus laat plegen of niet?!
Haha, een ongelukje? Geloof het zelf. Zoals ik al zeg, als je nog geen kinderen wilt of denkt te kunnen opvoeden moet je ook niet aan seks beginnen. Als je er voor kiest om te neuken accepteer je ook het risico dat je zwanger kunt raken, ook al is het niet de bedoeling.
  Met citaat antwoorden
Oud 18 December 2006, 20:29   #2
Prestige
Lid
 
Prestige's Avatar
 
Geregistreerd op: 31 August 2006
Locatie: Haarlem
Berichten: 1.954
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Nonexistinghero Bekijk Bericht
Haha, een ongelukje? Geloof het zelf. Zoals ik al zeg, als je nog geen kinderen wilt of denkt te kunnen opvoeden moet je ook niet aan seks beginnen. Als je er voor kiest om te neuken accepteer je ook het risico dat je zwanger kunt raken, ook al is het niet de bedoeling.


Ik wil nooit kinderen, dus dan vind jij dat ik dan beter ook mn hele leven geen seks kan hebben?
Prestige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 December 2006, 21:44   #3
Stevie
Lid
 
Stevie's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 December 2002
Berichten: 13.264
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Nonexistinghero Bekijk Bericht
Haha, een ongelukje? Geloof het zelf. Zoals ik al zeg, als je nog geen kinderen wilt of denkt te kunnen opvoeden moet je ook niet aan seks beginnen. Als je er voor kiest om te neuken accepteer je ook het risico dat je zwanger kunt raken, ook al is het niet de bedoeling.
wtf is dat voor bekrompen middeleeuwen visie
__________________
We were somewhere around Barstow, on the edge of the desert, when the drugs began to take hold.
Stevie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 December 2006, 22:46   #4
Stevie
Lid
 
Stevie's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 December 2002
Berichten: 13.264
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Saduf Bekijk Bericht
nouja, met het laatste wat ie zegt bent ik het wel eens.
als er nou het woord onveilig bij had gestaan was er nog iets voor te zeggen
__________________
We were somewhere around Barstow, on the edge of the desert, when the drugs began to take hold.
Stevie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 December 2006, 11:17   #5
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Stevie Bekijk Bericht
als er nou het woord onveilig bij had gestaan was er nog iets voor te zeggen
100% veilig vrijen bestaat niet. Ook als je veilige seks hebt kies je er dus voor om voor die ene procent het risico te lopen om zwanger te worden. En een simpele kansberekening laat dan weten dat eens in de zoveel tijd iemand ongewenst zwanger raakt.
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 December 2006, 14:57   #6
Nonexistinghero
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Stevie Bekijk Bericht
wtf is dat voor bekrompen middeleeuwen visie
Ik geloof dat het vermoorden van mensen zonder gestraft te kunnen worden toch wat echt middeleeuwser is. Seks is iets wat je eigenlijk alleen moet doen met iemand waar je veel om geeft (die geen directe familie van je is). En een goeie band schep je niet even in een paar dagen, weken of zelfs maanden. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar tegenwoordig zijn het de uitzonderingen die er langer dan dat over doen voor ze met elkaar naar bed gaan. Behalve die 1e keer dan, wat dus wel vaak lang duurt. Okay, de laatste tijd misschien niet meer. Ik kan me moeilijk voorstellen dat zoveel 12/13 jarigen een zeer sterke band met elkaar opgebouwd kunnen hebben.

Zoals ik al zeg, dat ze zwanger raken is vaak hun eigen domme schuld. Niet alleen kunnen ze niet wachten met seks, maar het is zelfs te veel moeite om het veilig te doen. En als je zwanger raakt terwijl je 't wel veilig doet... tja, dat is het risico. Niet iedere condoom is perfect en de pil werkt ook niet altijd even goed op iedere vrouw.
  Met citaat antwoorden
Oud 20 December 2006, 10:43   #7
Saarah
Girls JustWannaHave Fun
 
Saarah's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 August 2003
Locatie: Heist O/D Berg
Berichten: 2.764
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Nonexistinghero Bekijk Bericht
En als je zwanger raakt terwijl je 't wel veilig doet... tja, dat is het risico. Niet iedere condoom is perfect en de pil werkt ook niet altijd even goed op iedere vrouw.
Dan is het toch ongeveer hetzelfde als verkracht worden? In beide gevallen heb je er niet voor gekozen. Als je verkracht wordt, zul je dat vast en zeker zelf niet gewild hebben. Als je veilige seks gehad hebt, wilde je ook niet zwanger worden en heb je er ook geen enkele schuld aan dat je zwanger bent. Dan moet abortus wél kunnen.

Nouja, ik vind sowieso dat abortus niet verboden mag worden. Natuurlijk mag het niet als voorbehoedsmiddel gebruikt worden, maar iedereen moet, vind ik, de keuze hebben om abortus te kunnen plegen.
__________________
** You're pulling me close, I just say no...
I say I don't like it, but you know I'm a liar...
'Cause when we kiss, oooh, fire! **
Saarah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 December 2006, 11:14   #8
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Saarah Bekijk Bericht
Dan is het toch ongeveer hetzelfde als verkracht worden? In beide gevallen heb je er niet voor gekozen. Als je verkracht wordt, zul je dat vast en zeker zelf niet gewild hebben. Als je veilige seks gehad hebt, wilde je ook niet zwanger worden en heb je er ook geen enkele schuld aan dat je zwanger bent. Dan moet abortus wél kunnen.
Het verschil is dat je bij een verkrachting NIET vrijwillig kiest om seks te hebben en bij het veilig vrijen wel. Een risico van seks hebben is gewoon dat je kinderen kan krijgen. Als je veilige seks hebt dan kies je ervoor om dit risico te nemen, als je verkracht wordt kies je daar in geen enkele zin voor. Er is wel degelijk een wezenlijk verschil.
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 December 2006, 11:27   #9
Saarah
Girls JustWannaHave Fun
 
Saarah's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 August 2003
Locatie: Heist O/D Berg
Berichten: 2.764
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Bazzemans Bekijk Bericht
Het verschil is dat je bij een verkrachting NIET vrijwillig kiest om seks te hebben en bij het veilig vrijen wel. Een risico van seks hebben is gewoon dat je kinderen kan krijgen. Als je veilige seks hebt dan kies je ervoor om dit risico te nemen, als je verkracht wordt kies je daar in geen enkele zin voor. Er is wel degelijk een wezenlijk verschil.
Ja, daarmee zei ik dat het ongeveer hetzelfde is. In mijn ogen toch. In allebei de situatie's wilde je geen kinderen, en je hebt ook niets verkeerd gedaan. Dan is het, vind ik, logisch dat je gewoon abortus kan/mag plegen.
Als ik nu zwanger zou geraken, terwijl ik gewoon de pil neem, dan pleeg ik 100% zeker abortus. Dat mogen bepaalde mensen dan heel egoïstisch vinden van mij, maar ik vind van niet. Als ik gewoon veilige seks gehad heb en netjes de pil genomen, heb ik niets verkeerd gedaan, en al helemaal niet bewust voor kinderen gekozen. Ik ben 16, wil nog gewoon uitgaan, een normaal leven hebben, voortstuderen. Gewoon een relatief onbezorgd leven leiden. Dat is allemaal niet zo simpel meer als je een baby hebt.
En wees eerlijk: in deze maatschappij heeft seks, in veel gevallen, niets meer met kinderen te maken. Dat wil niet zeggen dat het niks meer met liefde te maken heeft. Maar als ik op deze leeftijd een vriend heb, wil ik echt nog geen kinderen met hem hoor. Dat heeft er dan niets mee te maken dat ik niet van hem hou, maar gewoon dat ik er nog niet klaar voor ben om kinderen te krijgen. En néé, dat wil niet zeggen dat ik er niet klaar voor ben seks te hebben. Dat is, in mijn ogen, nog een groot verschil.
__________________
** You're pulling me close, I just say no...
I say I don't like it, but you know I'm a liar...
'Cause when we kiss, oooh, fire! **

Laatst aangepast door Saarah : 20 December 2006 om 11:29
Saarah is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 14:16.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.