Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Gesloten onderwerp

Onderwerpopties Waardering: Onderwerp waardering: 1 stemmen, 3,00 gemiddeld. Weergavemodus
Oud 14 June 2007, 13:56   #1
sandraatje
Girlpower!!

sandraatje's Avatar

Standaard

Waarom accepteren mensen het niet als iemand gelooft in een God die machtig is, zo machtig en goed dat hij zelfs de mensen die niet in hem geloven het leven geeft.. Daar moeten we dankbaar voor zijn en dan moeten we niet meteen Hem helemaal af lopen zeiken en doen alsof mensen die in hem geloven een ziekte hebben.. of een dwangneurose.. Ik weet heel goed wat een dwangneurose is.. daar heeft mijn broertje nl last van, maar ik vind niet dat je dat kan vergelijken met het geloof in God.

Wat ik ook een beetje jammer vind is dat mensen hier grapjes maken over gelovigen, en dat als wij iets fout zeggen of doen of als extremistische gelovigen wat fout doen dat ze dan meteen alle gelovigen maar over één kam scheren, en daarmee bedoel ik dus da tniet iedere gelovige zo is. Sommige vatten de bijbel verkeerd op en ik vind ook niet dat je die mensen echt tot de gelovigen mag voegen. Want de mensen die echt geloven die doen zulke dingen niet..

Ik ben er trots op dat er zoveel mensen zijn die in God geloven, hebben jullie niet naar eo-jongerendag gekeken op tv.. allemaal gelovige jongernen.. (allemaal jongeren met een dwangneuros volgens jullie..) Als je zoveel mensen bij elkaar ziet die God aanbidden dan snap ik niet dat er nog steeds mensen zijn die niet kunnen/willen geloven dat hij bestaat..
Oud 14 June 2007, 14:40   #2
drunken_munkey
Guest

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door sandraatje Bekijk Bericht
Daar moeten we dankbaar voor zijn en dan moeten we niet meteen Hem helemaal af lopen zeiken en doen alsof mensen die in hem geloven een ziekte hebben.. of een dwangneurose.. Ik weet heel goed wat een dwangneurose is.. daar heeft mijn broertje nl last van, maar ik vind niet dat je dat kan vergelijken met het geloof in God.
Niet om lullig te doen, maar dan vind ik die god wel erg goed voor ongelovige. Want hij geeft jou gezin die fanatiek geloven zoveel problemen met een dochter die onzeker is en zichzelf snijd en ook al een broertje met een dwangneurose, terwijl ik als100% atheist op elk vlak gelukkig ben. Wat een goede man is die god zeg...

Oud 14 June 2007, 14:54   #3
BroodjeBeton
Guest

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door drunken_munkey Bekijk Bericht
Niet om lullig te doen, maar dan vind ik die god wel erg goed voor ongelovige. Want hij geeft jou gezin die fanatiek geloven zoveel problemen met een dochter die onzeker is en zichzelf snijd en ook al een broertje met een dwangneurose, terwijl ik als100% atheist op elk vlak gelukkig ben. Wat een goede man is die god zeg...
en wat dacht je van het hoge incest percentage onder die cristelijk orthodoxen, heefd god dat ook zo gewild?

ik zie de benaming god gewoon aan voor het menselijk brein of anders het Lot, wat dan ook. Maar niet als een menselijke gestalte.

Oud 14 June 2007, 16:06   #4
Leh
Guest

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door BroodjeBeton Bekijk Bericht
en wat dacht je van het hoge incest percentage onder die cristelijk orthodoxen, heefd god dat ook zo gewild?

ik zie de benaming god gewoon aan voor het menselijk brein of anders het Lot, wat dan ook. Maar niet als een menselijke gestalte.
eerst even je quote dat jezus een sprookjes figuur zou zijn:
Ikzelf geloof niet, maar het is wetenschappelijk bewezen dat Jezus heeft bestaan. + het feit dat Jezus in die streek en doodnormale naam was en is.

Anyway, Polen het meest gelovige land van allemaal en de hoogste criminaliteitsgehalte van europa.

Oud 15 June 2007, 18:43   #5
BroodjeBeton
Guest

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Leh Bekijk Bericht
eerst even je quote dat jezus een sprookjes figuur zou zijn.
dat was sarcastisch ido!!

Oud 15 June 2007, 14:19   #6
Apollo
Lid

Standaard

Citaat:
Dat je niet in god gelooft zecht nog niet dat hij er niet voor je is.
Waarom denk je anders dat niet gelovige ook gelovig worden?

Citaat:
Origineel gepost door Leh Bekijk Bericht
eerst even je quote dat jezus een sprookjes figuur zou zijn:
Ikzelf geloof niet, maar het is wetenschappelijk bewezen dat Jezus heeft bestaan. + het feit dat Jezus in die streek en doodnormale naam was en is.

Anyway, Polen het meest gelovige land van allemaal en de hoogste criminaliteitsgehalte van europa.
In de bijbel staat dat Jezus is opgestegen naar de hemel, dus als je zo nodig onderzoek wilt doen zul je wss indd geen lichaam vinden als je het zo bekijkt

Als iemand gelovig is zecht dat nog niet dat hij ook goed geloofd, er zijn ook in nederland genoeg gelovigen die officieel niet gelovig zijn

Laatst aangepast door Apollo : 15 June 2007 om 14:22
Apollo is offline  
Oud 15 June 2007, 14:31   #7
Pakspul
Banned

Pakspul's Avatar

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Apollo Bekijk Bericht
Wat betekend het dan dat gelovigen ongelovig worden?
Citaat:
In de bijbel staat dat Jezus is opgestegen naar de hemel, dus als je zo nodig onderzoek wilt doen zul je wss indd geen lichaam vinden als je het zo bekijkt
Necrofielen 100%
Pakspul is offline  
Oud 16 June 2007, 12:28   #8
Apollo
Lid

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Pakspul Bekijk Bericht
Wat betekend het dan dat gelovigen ongelovig worden?
Mensen die als gelovige geboren worden omdat hun ouders dat ook zijn en vervolgens god hun leven niet in laten waardoor ze denken dat hij er niet is.

Citaat:
Origineel gepost door Pakspul Bekijk Bericht
Necrofielen 100%
Wtf, waar slaat dat op?

Laatst aangepast door Apollo : 16 June 2007 om 12:32
Apollo is offline  
Oud 16 June 2007, 20:29   #9
blabla1993
Super Lid

blabla1993's Avatar

Standaard

Citaat:
Mensen die als gelovige geboren worden omdat hun ouders dat ook zijn en vervolgens god hun leven niet in laten waardoor ze denken dat hij er niet is.
Je bent niet gelovig omdat je ouders gelovig zijn.
ge·lo·vig (bn.)
1 vast en innig gelovend in een god of goden <=> ongelovig
Oud 17 June 2007, 19:37   #10
Apollo
Lid

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door blabla1993 Bekijk Bericht
Je bent niet gelovig omdat je ouders gelovig zijn.
ge·lo·vig (bn.)
1 vast en innig gelovend in een god of goden <=> ongelovig
I'm srry,
dat vat k niet helemaal.
mischien nog een x proberen in het nederlands?
Apollo is offline  
Oud 15 June 2007, 18:03   #11
drunken_munkey
Guest

Standaard

Citaat:
Jouw tekstbegrip is echt lachwekkend....

Oud 16 June 2007, 12:33   #12
Apollo
Lid

Standaard

Citaat:
Jouw tekstbegrip is echt lachwekkend....
De enigste rede dat jij dat zou vinden is omdat jij zelf geen textbegrip hebt
Er is niks lachwekkends aan.
Apollo is offline  
Gesloten onderwerp

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels