|
Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen. |
![]() |
|
Onderwerpopties |
Waardering: ![]() |
Weergavemodus |
|
![]() |
#1 | |||||
Super Lid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik Citaat:
Citaat:
Voorbeeld: Er zweven allemaal onzichtbare klodders schijt door de lucht gecreëerd door de poepmeester. De klodders zijn onmogelijk aan te raken of te voelen. Dat mensen moeten schijten is het bewijs hiervan. Tadaaa ik heb mijn geloof. Dit geloof je toch ook niet of wel?
![]() |
#2 |
Girlpower!!
|
![]()
Neej, het gaat er alleen omdat dat als het te makkelijk is om in God te geloven het niet meer gaat om God maar om jezelf..!!
#3 | |
Guest
|
![]() Citaat:
Heel veel van dat soort dingen staan beschreven in de Bijbel. God laat zovaak van zich "horen" maar de mensen staan er niet voor open of WILLEN er NIET voor open staan, ze zien het niet. Door zoveel dingen heen zie je God. Maar als jij dat niet wilt zul je Hem ook niet vinden. God wil contact met jou. maar als je er niet voor open staat zul je geen contact met Hem krijgen, God heeft je een vrije wil gegeven. God zelf zal dus niet contact met jou gaan leggen als jij dat niet wil. Je wilt bewijzen???? Ga eens naar de jongen die genezen is van zijn verlamdheid door gebed! ga eens naar die persoon die ooit blind was maar genezen is! GA eens naar de persoon met een ongeneselijke ziekte die door gebed genezen is! ga eens naar de persoon die in aanraking is gekomen met God. LEES de Bijbel eens. Te beginnen in het Nieuwe Testament. Stel je open voor God. en je zult het zelf kunnen ervaren. Je zult zelf kunnen ervaren wat de relatie met God inhoud. Maar jij zult zelf je hart moeten openstellen voor Hem. Door alle duizenden jaren heen zijn er zoveel mensen geweest die God hebben ervaart. Die Jezus hebben gezien. Die een aanraking hebben gehad met de Heilige Geest. Jezus zelf heeft over de aarde gelopen. Hij is de vleesgeworden Zoon van God. Hij heeft met mensen gesproken. Hij is bij mensen geweest. Zoveel mensen door al die duizenden jaren blijven het zelfde geloven, het zelfde vertellen. Hetzelfde ervaren. Als jij bewijzen wilt hebben raad ik je aan om op onderzoek te gaan. En ga bijvoorbeeld eens naar een kerk bij jou in de buurt! Als je wilt kun je mij een mail sturen. Ik ben ook bereid om met een ieder te praten die zoekt naar God of die er meer over wil weten. m'n mail is: otten_j91@hotmail.com Laatst aangepast door gejhotten : 5 August 2007 om 17:05 |
|
![]() |
#4 | |||||
Super Lid
|
![]()
Ja, in zekere zin is wat Hitler deed met het duitse volk hetzelfde als wat de kerk doet/deed.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik ga geen onderzoek doen naar iets waarvan ik al weet dat het onzin is.
![]() |
#5 | |
Guest
|
![]() Citaat:
2 eerst zien dan geloven he? als je eerst ziet dan is er geen geloven. 3 of jammer voor jou...... 4 de gedachte dat alles puur toeval is lijkt mij eerder primitief en meer een denkwijze van anarchie. het niet willen tolereren van een hogere macht... 5 dan heb je of niet goed geluisterd (en snap je er dus helemaal niets van) of jij bent gewoon te koppig.... dan kan ik alleen maar voor je bidden dat God jouw ogen opent. 6 bewijzen dat het niet waar is? zoals? ik ben ze nog niet tegen gekomen.... en het geloof achterhaald?? dacht het niet ![]() 7 jij weet er kennelijk nog niet zoveel van af dus... Maar je zult er van zelf wel achter komen. Ik wens je Gods zegen en liefde toe en hoop en bid voor je dat Hij je de dingen zal laten zien. |
|
![]() |
#6 | |
*****eigenaar
|
![]() Citaat:
en BTW je moet de bijbel niet lezen of kennen of je moet niet bidden om dan pas aanvaard te worden door de "heer", hij zal je wel aanvaarden zoals je bent.
![]() |
#7 |
Guest
|
![]()
"en BTW je moet de bijbel niet lezen of kennen of je moet niet bidden om dan pas aanvaard te worden door de "heer", hij zal je wel aanvaarden zoals je bent."
- daar ben ik het helemaal mee eens... maar het ging hier niet om accepteren maar om het ervaren.... (lees de rest van dit topic dan nog maar eens ![]() |
![]() |
#8 | |||
Super Lid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Is nergens voor nodig joh.
![]() |
#9 | |
Guest
|
![]() Citaat:
de evolutie theorie.... dat is pas iets dat werkelijk nergens op slaat. en van geen kant (macro evolutie dan) klopt. |
|
![]() |
#10 |
Super Lid
|
![]()
Omdat?
#11 | |
Lid
|
![]()
"geloven: 1) een hypothese over een onwaarneembare situatie."
Geloven houd niet in dat je het zeker weet maar dat jij er zelf in geloofd. Dus wat je hier zegt slaat nergends op. Zeker weten is NIET hetzelfde als geloven. Citaat:
en wat noem jij geen orde hebben? jah, en als jij er ook van gehoord zou hebben zou je er meteen vanaf zijn. ![]() in hoofdlijnen hebben ze het over een klomt steen met wat bacteriën en water, het werd een grote organische brei (soep dus). toen kwam de soep tot leven en werd beestjes. die beesten kropen het land op en w8en tot ze mensen werden. ![]() logisch toch? Laatst aangepast door Apollo : 6 August 2007 om 11:01 |
|
![]() |
![]() |
#12 |
Banned
|
![]()
Naja dat is toch altijd nog beter dan, er is niks en BWHAWAH! er is tijd, energie, materie, leven, complexe wezens en een vrouw die uit een rib is gemaakt.
|
![]() |
![]() |
#13 | ||
Super Lid
|
![]() Citaat:
Hiermee bedoel ik dat de mensheid gods aarde naar de klote helpt, elkaar naar de klote helpt en god niet eens erkent. Citaat:
![]() Je zou het boekje 'kaas en de evolutie theorie' eens moeten lezen.