|
Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen. |
![]() |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
|
![]() |
#1 | |
Super Lid
|
![]() Citaat:
Probleempje met god is dat van god niet kan worden bewezen dat hij bestaat. 'Zwak' zou ik religie niet meteen noemen, eerder dom. Je gelooft in iets dat compleet onlogisch is, en dat niet bewezen kan worden. Jouw god en zijn bedoeling zijn bedacht om antwoord te geven op de vraag: 'waarom bestaan we' (en nog een boel). Er is geen reden dat we bestaan; de reden waarom mensen nog geloven is omdat ze dat niet kunnen accepteren. Dat is wat the darkness zwak vindt (toch?) |
|
![]() |
![]() |
#2 | |
Lid
|
![]() Citaat:
Ik bedoel wat was er voor de big bang? Als je zegt dat er niets was dan kan dan niet, want er kan niet iets onstaan uit niets. En als je daarna nog naar het design van het heelal en aarde kijkt, dan moet er wel een designer zijn en intelligent. Want zoiets complex als het leven kan niet onstaan uit een niet levend iets. Ik ga hier nu niet een heel verhaal neerzetten want als het te lang is dan lezen jullie het toch niet. |
|
![]() |
![]() |
#3 |
Super Lid
|
![]()
Jouw god doet fucking precies hetzelfde.
En ipv. iets te zeggen als 'god is almachtig' of 'er zijn dingen die wij niet kunnen begrijpen', 'gods wegen zijn ondoorgrondelijk', 'het is gods wil', gaat de wetenschap wél door met zoeken naar logische antwoorden als iets nog niet duidelijk is. |
![]() |