|
|||||||
| Computers & Internet Problemen met je computer, of weet je niet welke router nu te moeten installeren voor je breedbandje? Dit, en andere zaken vind je hier! |
![]() |
|
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
|
|
|
|
#1 |
|
Lid
Geregistreerd op: 22 November 2008
Berichten: 2
|
Ten eerste jongens, zal ik hier maar even de wijste zijn:
Systeemherstel heeft NIKS met inwendige HARDWARE te maken, en ook niet met (al dan niet alle) drivers. De gene met dit probleem (wat ik ook heb gehad) heeft een zogehete Rootkit. Deze wordt aangebracht bij een exploit. Ik heb het zelf ook gehad, dus ik weet waar ik over praat. De naam is Exploit.AP. Wat ik gedaan heb klinkt misschien wat raar, maar je antivirus werkt waarschijnlijk ook niet meer, hé? Zoals al eerder gezegd is het de bedoeling dat je de computer via de CD of via een netwerk terminal opstart. Daarna kun je met de CD in de windows partitie bladeren. Je moet er voor zorgen dat je CMD te pakken kan krijgen. Dan typ je daarin: MSCONFIG. Je ziet nu een schermpje met allemaal dingen als services, opstarten.. bla bla bla. Bij opstarten en bij services staan er als het goed is allemaal vreemde dingen met chinese tekens. Deactiveer deze allemaal. Herstart nu de computer niet via de cd. Als het goed is moet de windows logon interface nu weer goed werken, Nog steeds niet? Zorg er dan voor dat je de opstart items checkt. Daarin staat misschien deze regel: shutdown /r of shutdown /f noem maar op... meestal sluit de computer af binnen 30 of 10 seconden. Jij moet er voor zorgen dat iets het laden van die commando's uitschakeld. Waardoor jij genoeg tijd hebt om je computer nader te inspecteren. Ik hoop dat het ook bij jouw werkt, Met vriendelijke groetjes, Een trotse ICT beheerder. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Lid
Geregistreerd op: 20 June 2008
Berichten: 42
|
Dude, dat heeft niets te maken met een rootkit. Exploit.AP is gewoon de naam die ondermaatse virusscanners (AVG) geven aan Homecrash, die zich verspreid via ICQ. Als hij daar al last van zou hebben dan zou 't gewoon een kwestie van task manager > icqws.exe beeindigen en daarna verwijderen zijn.
On topic: Na het opstarten van de pc Windowstoets+r indrukken. "cmd" intypen, enter. "shutdown -a" typen. Daarna Hijackthis draaien en logje posten. Al vermoed ik dat de ts z'n schijf al heeft geformatteerd als ie zo ver in de install zit. |
|
|
|