|
|||||||
| Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen. |
![]() |
|
|
Onderwerpopties |
Waardering:
|
Weergavemodus |
|
|
|
|
#1 |
|
Lid
|
en dat is ook niet echt duidelijk
|
|
|
|
|
#2 |
|
Lid
|
Het is een vraag van een woord.
Hoe is dat niet duidelijk. Leg mij uit hoe die God meneer het voor me kaar krijgt om alles te maken, en hoe hij is ontstaan en hij uiteindelijk omnipotentie heeft verkregen. |
|
|
|
|
#3 |
|
Lid
|
is het redelijk ? ons verstand kan het niet bevaten maar dat is geen deugdelijke reden om het te verwerpen hier een voorbeeld
tijd niemand kan het ogenblik aanwijzen waarop de tijd is begonnen en het is een feit dat de tijd niet ophoud wij verwerpen het begrip tijd niet omdat wij niet alle aspecten ervan begrijpen |
|
|
|
|
#4 | ||
|
Super Lid
|
Citaat:
Wil je wat diepgang: http://en.wikipedia.org/wiki/Time Citaat:
Ik ben ervan overtuigd dat binnenkort de eerste hersencellen gekweekt worden, mocht dit al niet gelukt zijn. Laatst aangepast door Young : 8 June 2010 om 21:49 |
||
|
|
|
|
#5 |
|
Super Lid
|
Hersencellen blijven vrij moeilijk bro.
Maar idd, tijd is een grootheid/dimensie. Je zegt toch ook niet dat wij niet snappen hoe lengte of gewicht werkt omdat wij niet weten waar het begon?
|
|
#6 |
|
Super Lid
|
Ik weet dat het moeilijk blijft, maar ik ben er van overtuigd dat wij deze ooit na kunnen maken. En dus ook helemaal gaan begrijpen..
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Geen zin.wat isdit dan?
|
Citaat:
ha..
|
|
|
#8 |
|
Super Lid
|
Namaken from scratch, nee, maar kweken lukt denk ik wel binnen 100 jaar.
|
|
#9 | |
|
pastafari
|
Citaat:
|
|
|
#10 |
|
Lid
|
Dat beantwoord mijn vraag niet.
|
|
|
|
|
#11 |
|
Lid
|
ook worden onze hersenen niet helemaal begrepen
maar wie zou willen ontkennen dat ze bestaan ? |
|
|
|
|
#12 |
|
Super Lid
|
Je kunt ze zien/aanraken?
I never would have loaded up a 44 and put myself behind a jail house door if it hadn't been for love. Four cold walls against my will but at least I know she's lying still. Four cold walls without parole, Lord have mercy on my soul. |
|
|
|
|
#13 | |
|
Lid
|
Citaat:
Bullshit, d'r staat niks over in de bijbel, alleen over de creatie van de aarde, mens et cetera. Niks over God zelf alleen dat hij het jochie met het vergrootglas uithangt in ye olde days. En nu wil ik graag een direct antwoord. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Lid
|
dat verklaart aleen dat hij geen bestaan heeft gehad en dat wij niet alles kunnen bevaten
|
|
|
|
|
#15 |
|
pastafari
|
dat is gewoon typisch voor godsdiensten, alles beantwoorden met vaag gedoe. Om dat als 't te makkelijk klinkt ze geen aanhangers krijgen, want dan snapt iedereen dat 't lulkoek is.
Edit: beter?
just because i'm losing, doesnt mean i'm lost. I will be what I set out to be, without a doubt undoubtely! Laatst aangepast door tommy almighty : 8 June 2010 om 19:37 |
|
|
|
|
#16 |
|
Super Lid
|
Rasmongool, gebruik eens interpunctie.
|
|
#17 |
|
Lid
|
Is Batman niet meer de enige bewezen fictieve superheld.
|
|
|
|
|
#18 |
|
Banned
|
Ik ben een agnost
|
|
|
|
|
#19 |
|
Super Lid
|
Ik moet jullie allemaal teleurstellen.
Ik ben god. Discussie over |
|
|
|
|
#20 |
|
Lid
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
pastafari
|
ik heb me vandaag bekeerd tot pastafari/spagnost van het vliegende-spaghettimonsterisme
na verhalen te hebben gehoord ben ik ervan overtuigd dat dit het ware geloof is.http://en.wikipedia.org/wiki/Flying_Spaghetti_Monster (voor meer info)
|
|
#22 |
|
Lid
|
Jesus raptor/
|
|
#23 |
|
Lid
|
*Raptor Jesus.
Only those with the most succulent livers shall be spared. |
|
|
|
|
#24 |
|
Super Lid
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Lid
|
In voordat een of andere gif met huilende katholieke kindjes en een shooped Raptor Jesus pic erin.
|
|
|
|
|
#26 |
|
Super Lid
|
Dat we niet alles kunnen begrijpen wil niet zeggen dat je zonder enig bewijs de grootste kutonzin kunt verkondigen met 'we kunnen het niet begrijpen' als excuus.
|
|
#27 |
|
Super Lid
|
Nee het Raptor Jesus gedeelte deed mij nergens aan denken.
Nog nooit van gehoord .... |
|
|
|
|
#28 |
|
pastafari
|
zit een beetje in een religieus dilemma nou want raptor jezus is natuurlijk ook een goede messias...
|
|
#29 |
|
Lid
|
heey ik begrijp dat het vaag klinkt
maar niet alles word begrepen natuurlijk zijn we er al heel ver in gekomen met wat we kunnen op wetenschapelijk begrip maar kom een met een feit of iets waaruit we kunnen opwijzen dat god zeker niet bestaat ? |
|
|
|
|
#30 |
|
Lid
|
Een algemeen aanvaard punt wil niet zeggen dat 't de waarheid is.
|
|
|
|
|
#31 | ||
|
Lid
|
ik probeer geen excuus te vinden ik denk aleen wat ik geloof dat het klopt als julie zoduidelijk het tegenbewijs kunnen geven dan geloof ik dat wel maar jullie maken me aleen maar uit voor een leugenaar die onder de waarheid probeert uit te komen en excuuses probeer te vinden het lijkt alsof jullie een vooroordeel hebben
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
#32 | |
|
Lid
|
Citaat:
Ik kan jou ook een leugenaar noemen omdat jij niet in mijn geloof der edele pony's gelooft omdat ik dat de waarheid vind. Jij lult er nu grandioos omheen met dingen die niet eens te maken hebben met religie. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Lid
|
iets leuks om over na te denken Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt
|
|
|
|
|
#34 |
|
Lid
|
maar toch graag jullie mening over het doel op aarde ?
gr.luffy |
|
|
|
|
#35 |
|
Lid
|
oja en hier ben ik het eigelijk ook mee eens Een avond waarop iedereen het eens is, is een verloren avond
|
|
|
|
|
#36 |
|
pastafari
|
ik heb toch verteld dat ik pastafari ben en dus aanhanger van 't vliegende-spaghettimonsterisme.
misschien niet zo groot als het christendom maar wereldwijd toch meer als 10 miljoen aanhangers.
|
|
#37 | |
|
Super Lid
|
Citaat:
|
|
|
#38 |
|
Super Lid
|
De bewijslast ligt bij degene die iets beweert. Ik ga jou ook niet vragen om tegenbewijzen te vinden tegen Flying Spaghetti Monster.
|
|
#39 | |
|
No need 4 introduction!
|
Citaat:
|
|
|
#40 |
|
Lid
|
Ik geloof niet in een god, maar ik respecteer mensen die dit wel doen. Maar die 'intelligent design' of hoe heet het ook weer, dat vind ik ronduit idioot. En mensen die de evolutietheorie ontkennen maar niet weten wat ie inhoudt, dat haat ik ook.
|
|
#41 |
|
Super Lid
|
boeiend.
laat hem lekker geloven in zn god. dan kan jij lekker geloven in je pony's. ik blijf lekker atheist. iedereen blij. |
|
|
|
|
#42 |
|
Lid
|
ik zal maar niet zegen wat ik denk maar hebben julie geen redenen waarom julie geloven of niet en ik noem mijn geloof de waarheid omdat ik er zeker van ben overtuigt dat het klopt
en dokter jij zegt dat ik er omheen lul maar zelf kom je neit verder dat te zegen dat ik er omheen lul denken julie dan echt niet na ? een ding weet ik zeker en dat is dat Twee dingen oneindig zijn het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker |
|
|
|
|
#43 | |||
|
Lid
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Allow me to retort "Be polite." "Go fuck yourself!" -Reclame bord ergens met graffiti eronder gespoten. |
|||
|
|
|
|
#44 |
|
Lid
|
laat maar zitten ik zat zo te denken wat maakt het nou uit
laat iedereen gelooven wat hij wil degene die het goed hebben komen er achter en die het fout hebben ook we zullen zien hoe het zit daar ben ik zeker van we komen er wel achter want dingen die nu op de aarde gebeuren daar kan niemand om heen is toch erg dat we oorlog voeren die ollie lek omwarming en al die aardbevingen dat kan echt niet lang meer duuren ook al probeeren ze het op te lossen gr.luffy |
|
|
|
|
#45 | |
|
Lid
|
Citaat:
Ik wil antwoord op mijn vraag, lulletje rozenwater. |
|
|
|
|
|
#46 | |
|
Super Lid
|
Citaat:
Dus je bent goed of fout bezig als je wel / niet geloofd? ... Je bent fout bezig als je een ander dwingt wel / niet te geloven. Voor de rest is alles goed Al zijn sommige dingen op totale nonsense gebaseerd, dat is dan een keuze om daarin te geloven ![]() Zonder oorlog is er geen plaatsje vrij voor mij bij de luchtmacht als piloot ![]() En het zal nog een paar miljard jaar duren geloof ik ja misschien oorlogje voeren en olielekjes niet maar de opwarming/afkoeling en aardbevingen wel
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
Columniste
|
Ja, ik geloof.
|
|
|
|
|
#48 |
|
I am bored
|
ik geloof in mezelf dus ja ?
|
|
#49 | ||
|
Lid
|
Citaat:
maar denk je ik vind dat het toch de laatse jaren wel flink achter uit gaat met de aarde of wat voor wapens we nu kunnen maken de mensen kunnen zo de aarde vernietigen kon iedereen maar in vrede leven veel leuker Citaat:
|
||
|
|
|
|
#50 |
|
Lid
|
|
|