|
Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen. |
![]() |
|
Onderwerpopties |
Waardering: ![]() |
Weergavemodus |
|
![]() |
#1 |
Guest
|
![]()
Hoe bekrompen als je geen respect kunt uiten voor iemand z'n geloof.
|
![]() |
#2 |
Lid
|
![]()
Hoe bekrompen als je mensen een geloof opdringt?
Hij zegt dat niet-gelovigen of anders-gelovigen fout zitten. Dan mag ik zeggen dat hij bekrompen is. |
![]() |
![]() |
#3 |
Guest
|
![]()
Hij verkondigd gewoon zijn mening, dat mag, en dat is heel wat anders dan dat provocerende geblaat van de meeste mensen hier. Ik zie niet waar je het vandaan haalt dat hij iemand een geloof opdringt.
|
![]() |
#4 | |
Super Lid
|
![]() Citaat:
Hoe bekrompen dat iedereen vandaag de dag maar door blijft emmeren over dat respect. Laat eerst maar eens zien dat er iets te respecteren valt, daarna krijg je mijn respect misschien. |
|
![]() |
![]() |
#5 | |
Guest
|
![]() Citaat:
In kerkelijke gemeenschappen gaat de dominee/pastoor/enz. bijvoorbeeld op bezoek met een bloemetje om beterschap te wensen als er een lid van de gemeenschap ziek is. Op die manier wordt medeleven getoond. Ook vind ik het goed dat de kerk er altijd is om op terug te vallen als het niet gaat. De collectes die gehouden worden bij de dienst die naar goede doelen gaan, de kerstpaketten die worden uitgedeeld voor de mensen die qua geld een beetje krap zitten, maar op die manier toch iets extra's hebben met kerst, dat het toch een beetje feest is. Dat er zulke dingen gedaan worden is geweldig, dat er zo om elkaar gedacht wordt en dat men probeert een goed leven te leiden, dát is iets om respect voor te hebben. Het gaat zozeer niet om het geloof in god en jezus en de verhalen, maar meer wat er mee gedaan wordt, en hoe je die goede raad die in de bijbel staat terugbrengt in je leven en anderen er mee helpt. |
|
![]() |
#6 |
Super Lid
|
![]()
Naast een ongeloofelijke hoop bullshit en een bekrompen wereldbeeld (leuk woord amirite?) hebben ze ook normen en waarden ja. Maar denk je dat niet-christenen die niet hebben? Christenen hebben een of ander maf geloof nodig om tot die normen en waarden te komen, maar dat kan ook best zonder. Buiten het christendom zijn er ook hechte gemeenschappen, praatgroepen, goededoelenorganisaties en vrijwilligerswerkmensen. Je impliceert nu dat niet-christenen allemaal immorele, egoïstische, luie mensen zijn. Lieve mensen en klootzakken zijn er, daar staat geloof los van.
|
![]() |
![]() |
#7 | ||
Lid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wat betreft ziektes en oorlogen: Ziekten zijn de natuur, als niemand ziek wordt, komen er steeds meer mensen. De natuur houdt zich in evenwicht door ziekten natuurrampen etc. etc. En wat die oorlogen betreft; ik denk dat we alles er een beetje zelf naar gemaakt hebben en dat je dat ook lekker zelf mag gaan oplossen. Olie, landjepik enzovoorts.
Alles heeft een eind en een worst wel twee. Laatst aangepast door Mr. Macphisto : 4 August 2009 om 08:35 |
||
![]() |
![]() |
#8 |
Guest
|
![]()
Natuurlijk niet maar dat zijn meestal de mensen die ze kennen, best logisch of niet. En het gebeurt ook heus wel dat ze aandacht besteden voor iemand die niet gelooft, maar meestal komt dat dan opeens opdringerig over, is het niet? (En ja die bezoeker zal dan komen met god dit en dat gebazel wat je allemaal niet wilt aanhoren)
|
![]() |
#9 | |
Lid
|
![]() Citaat:
![]() |
#10 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() |