Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Seksualiteit
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Seksualiteit Hier kun je terecht met al je vragen en ervaringen op het gebied van sex en alles wat daar mee te maken heeft.

Gesloten onderwerp

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 3 January 2010, 17:35   #1
Vollemaan
Lid

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Chrizlybeer Bekijk Bericht
Nee dat kan niet, praktisch 100% van alle tiener moeders mislukken in de maatschappij. Ze nemen zich voor om naar school te blijven gaan maar uiteindelijk stoppen ze daar toch mee omdat de combinatie kind + kassameisje bij de AH toch beter is. Ergo ze vergooien hun leven, doen tot hun 67e het werk dat ieder kind van 15 als bijbaan kan doen, en staan dus extreem laag op de socio economische ladder.
Dat de moeder dat zichzelf aan doet is tot daar aan toe, maar dit reflecteerd dus ook op het kind. Dit wordt opgevoed met laag morele standaarden en zal dus in het zelfde kansloze milieu blijven als zijn of haar ouders.

Bullshit. Mijn zus had van jongs af aan een vader die haar in de steek heeft gelaten door zijn drugs en financiele beperkingen. Die waren er al voordat mijn moeder uberhaubt zwanger werd. Mijn moeder was erg jong toen ze haar kreeg. Nu heeft mijn moeder mij, mijn zus, en nog een 4 jarig kind. Een goed inkomen en een goed opgevoed kind die ze met liefde heeft opgevoed vanaf het moment dat het meisje werd geboren. Mijn moeder heeft haar school met plezier en succes afgerond. En dat alles zonder dat mijn zus een vader had, of mijn moeder een vriend.

Ja joh je moeder doet het met liefde voor de eerste 6 weken, daarna is de lol er echt wel af. En wil je dat je kind wordt opgevoed door iemand anders? Kindje lief ziet oma straks meer als moeder, dat trek jij dan weer niet en krijg je het verhaal zoals ik hierboven al beschreef.

Mijn zus had een zeer goede band met mijn inmiddels overleden oma. Het is waar dat ze mijn oma vaker zag als andere kleinkinderen, maar om nou direkt te zeggen dat ze werd opgevoed door iemand anders dan mijn moeder is niet zo.

Jij hebt oprecht de illusie dat dat vriendje van je voor altijd bij je blijft

Kortom, ik vind je een dom eigenwijs wicht dat geen idee heeft wat voor consequentie deze beslissing heeft. Je kan de verantwoordelijkheid van een kind niet aan, je kan niet voor jezelf zorgen, je kan geen rationele beslissingen maken. Dus doe alsjeblieft je kind dit onrecht niet aan.

Niets op te zeggen behalve dat ik weet dat sommige meiden wel degelijk de verantwoordelijkheid aan kunnen.

Het zullen er vast niet veel zijn, maar ze zijn er wel degelijk. En met deze instelling komt Kim er wel. Ze zal het zeker moeilijk krijgen, slapeloze nachten, prestaties van school die minder worden. Maar zelfs zonder haar vriend kan het haar nog lukken.

@ Henkus: Je hebt gelijk. De discussie is toch wel interessant.

Ik begin echter wel te vermoeden dat Kim grote bullshit praat. Ik kan me niet voorstellen dat ik als zwangere moeder mijn toevlucht zoek op een forum als deze, en dan helemaal niet blijf na de opmerkingen van sommige mensen hier.
Als mijn vermoeden onjuist is mijn excuses. Heb gewoon een hekel aan aandachtzoeksters. Ze weten zoiezo al dat ze met het onderwerp 'ik ben een tienermoeder' aandacht krijgen.

Is dit het geval Kim?

Zo niet wens ik je veel sterkte met alles in de toekomst. Je zult het nodig hebben.
Vollemaan is offline  
Oud 3 January 2010, 18:28   #2
Chrizlybeer
Beheerder

Chrizlybeer's Avatar

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Maraska Bekijk Bericht
Bullshit. Mijn zus had van jongs af aan een vader die haar in de steek heeft gelaten door zijn drugs en financiele beperkingen. Die waren er al voordat mijn moeder uberhaubt zwanger werd. Mijn moeder was erg jong toen ze haar kreeg. Nu heeft mijn moeder mij, mijn zus, en nog een 4 jarig kind. Een goed inkomen en een goed opgevoed kind die ze met liefde heeft opgevoed vanaf het moment dat het meisje werd geboren. Mijn moeder heeft haar school met plezier en succes afgerond. En dat alles zonder dat mijn zus een vader had, of mijn moeder een vriend.
Uitzondering bevestigd de regel.
Ik doe momenteel keuze co schap sociale geneeskunde en doe nu een onderzoek bij maatschappelijk werk en jeugdzorg.
80% van de klanten zijn tienermoeders of kinderen van tienermoeders. Dat percentage is redelijk overeenkomstig met andere regios en dat houd in dat bijna 90% van al die tienermoeder(kinderen) bekend zijn bij maatschappelijkwerk dan wel jeugdzorg.

Citaat:
Mijn zus had een zeer goede band met mijn inmiddels overleden oma. Het is waar dat ze mijn oma vaker zag dan andere kleinkinderen, maar om nou direkt te zeggen dat ze werd opgevoed door iemand anders dan mijn moeder is niet zo.
ok

Citaat:
Niets op te zeggen behalve dat ik weet dat sommige meiden wel degelijk de verantwoordelijkheid aan kunnen.

Het zullen er vast niet veel zijn, maar ze zijn er wel degelijk. En met deze instelling komt Kim er wel. Ze zal het zeker moeilijk krijgen, slapeloze nachten, prestaties van school die minder worden. Maar zelfs zonder haar vriend kan het haar nog lukken.
Ja een klein percentage zal het wel trekken, met de nadruk op klein. Maar om nou te zeggen dat het bevordelijk is voor de ontwikkeling van de moeder betwijfel ik ten zeerste. Je moet op je 16e nog kind zijn zonder dat soort zorgen, je moet kunnen uitgaan, genieten van het studenten leven etc. Anders wordt je zo'n bekrompen kind dat geen jeugd heeft gehad en waar het hele leven aan voorbij gaat.

Veder zeg je net dat het er niet veel zijn die het lukt om op die leeftijd een kind op te voeden. Daarentegen zeg je wel heel stellig dat onze vriendin Kim het wel gaat halen met haar instelling.
Wat is dat nou weer voor een kansloze conclusie, iedere tienermoeder huppelkut zegt dat het háár wel lukt en dat ze het allemaal heeft doordacht enz enz. En dat is volgens jou de instelling waarmee het je wel lukt om zo'n medelijden wekkend kind mee op te voeden. Lijkt me een beetje tegenstrijdig niet waar?

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels