|
The Lounge Post hier al je onderwerpen die wat meer zijn dan alleen ouwehoersel! Subforum: Schrijf je in voor de actuele forummeetings! |
Bekijk resultaten enquête: hoe zou jij (als 't echt niet anders kan) vechten op straat ? | |||
zelfverdedigen zoals geleerd in de sportschool |
![]() ![]() ![]() ![]() |
1 | 10,00% |
als weglopen niet meer kan gaan lggen en wachten... |
0 | 0% |
smerig vals vechten, bijten ballen knijpen en alles wat "verboden"is |
9 | 90,00% |
Stemmers: 10. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
|
![]() |
#1 | |
Nozem
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#2 | |
Super Lid
|
![]() Citaat:
Echter is het eigenlijke doel van de budo's is totaal verschillend. Als ik het niet verkeerd heb is de etymologie van budo als volgt: bu staat voor krijger / gevecht, do staat voor pad / weg In sportscholen zijn natuurlijk ook weer allemaal nieuwe dingetjes geïntroduceerd zoals aerobics, powerplate, cardio, etc. ![]() Dat vind ik dan onder de categorie "Afvallen & Conditie kweken" vallen. heh En over "vechtsport".. beter vertaald als Krijgskunst ![]() |
|
![]() |
![]() |
#3 | |
Nozem
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#4 | |
Super Lid
|
![]() Citaat:
Om een rots een planeet te noemen, hebben een aantal personen hier op aarde wat eisen opgesteld. Voldoet de rots daar niet aan, dan wordt hij anders genoemd. ![]() Budo's zijn gewoon krijgskunsten, zo wordt dat genoemd. Ook wel Martial Arts, klinkt je waarschijnlijk beter in de oren. ![]() Ik moet zeggen dat het een prima omschrijving is hoor. ^^ Bij budo's gaat het in principe ook om de kunst van het goed beheersen van de bewegingen. Dat impliceert op zich ook weer "de weg van de krijger". Waarin je "de weg" kunt lezen als kunst. ![]() |
|
![]() |