|
|||||||
| Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen. |
![]() |
|
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
|
|
|
|
#1 |
|
Guest
|
je middageten: een glaasje water
je avondeten: een bergje sla de rest van het eten bewaar je voor later je hebt anorexia... ****************************************** Ik kom met moeite overeind hoor het ratelen van botten het slaken van een zucht na het eerste hapje kijkt iedereen gerust Een grote moeite om te eten toch zet ik het nu door Ik moet die drang vergeten Oh, wat is eten toch goor Al kijk ik in de spiegel zie ik mezelf ZO dik zo lelijk en zo volgevreten is dat dan toch echt ik? Dan zie ik weer die foto zo'n lijk en oh zo dun en dan die andere oude zo slank en zo veel fun Ik zal ze dan maar geloven dat ik Echt niet dik ben Ik moet ze nu beloven dat ik niet zonder eten ken ********************************** ik haat het alles om me heen ik weet het niet meer ik kan nergens nergens met mijn gevoelens heen het blijft maar in mijn hoofd hangen al die gevoelens kon ik die maar vangen ik zou ze weggooien heel ver weg ik wil het niet in mijn leven de ziekte anorexia ik heb gewoon pech als ik in de spiegel kijk zie ik een dikzak ik weet het niet heb ik gelijk? elke keer de gedachte van de ziekte en dik zijn dat doet zeer ik weet zeker als het nog lang duurt geef ik het op nu gaat het al achteruit ik kan niet meer ik heb 1 grote angst en dat is wat ik juist niet wil de dood daarvan word ik stil ************************************************* ik kan er niet meer tegen het blijft in mijn hoofd malen ik moet mezelf vergeven en moet blijven stralen ik kan het niet vergeten ik moet blijven eten ik wil het niet neeh ik heb veel verdriet met eten in mijn hoofd val ik steeds meer af iedereen blijft zeiken hoe kom ik hier vanaf ik wil echt niet meer verder leven ach, ik kan niemand mijn liefde geven waarom ziet niemand mij staan daarom denk ik bij mezelf ik kan maar beter dood gaan ooit als het even goed gaat loop ik even door en lig ik weer plat op straat ik kan niet eens meer lopen wat heeft het leven dan voor nut ik ben mezelf aant slopen ik voel me echt heel erg kut de tranen worden steeds erger en ik kan niet doorgaan ik zal er voor heel mijn leven echt helemaal alleen voor staan ************************************ Anorexia is een ziekte, het kan je leven verwoesten op het moment dat je het hebt. Na verloop van tijd raak je vrienden en familie kwijt, je zecht tegen jezelf: nu moet ik weer gaan eten, maar toch lukt het je niet hoe graag je het wilt. Dan merk je opeens 'ik ben mezelf kwijt' en dat doet zo'n pijn o zo'n pijn, hoe zwak en mager je dan ook bent je moet weer gaan vechten, en merk je hoe meer stappen je verzet des te sterker je zult worden. Ook al klinkt het raar, pas dan word je weer gelukkig, je haar zal dan weer gaan glimmen en je ogen zullen weer beginnen te stralen. Hoe rot en hoeveel pijn het je heeft gedaan, je hebt er veel van kunnen leren om er sterker van in je schoenen te staan. ************************************************* Ik zit gevangen in mijn ene ik Ik kan alleen maar verlangen naar mijn andere ik Maar het lukt niet hoe ik het ook probeer Zoveel verdriet om mezelf Het moet weg maar het gaat niet En dan, vreet ik me vol Alles, begint, weer opnieuw Alles is fout ik wil mijn andere ik! ***************************** ongemerkt sluipt het in je wanneer iemand het merkt is het te laat iedereen wil je helpen maar alles wat ze je vertellen maakt je kwaad steeds verder ga je door steeds dieper zak je de afgrond in zelf zet je iedereen aan de kant want wat heeft het voor zin?? de ene leugen na de andere beloven om gemaakte afspraken na te komen en hoe graag je dat ook zou willen... .. het blijft alleen maar bij dromen je zou zo graag weer normaal willen leven plezier hebben, kunnen eten en gelukkig zijn maar het lukt niet je doet jezelf en andere mensen enorm veel pijn ************************************************** ** twee rijstwafels een kopje thee en een heel klein beetje sla hierop kan ik toch niet leven heb ik anorexia? een ingevallen gezicht en een huid zo ongezond het is die stem die mij wil verwoesten de stem die een plekje in mij vond ik kelder naar beneden in een heel diep donker dal ik probeer er uit te klimmen maar telkens krijg ik een terugval zou het dan toch heel langzaam aan na al die jaren strijden stapje voor stapje beter gaan? víér rijstwafels een kopje thee en een heel klein beetje sla hard is het leven leven met anorexia ************************************ Ik wou dat ik het kon.. Dat ik anorexia nervosa overwon Maar ik heb al zo vaak geprobeerd dat het me allemaal nie meer interesseerd De dagen komen zwart het is voor mij te hard je haar valt uit, je huid is droog, je bent kapot en je voelt je vooral rot je wil alleen maar dood iedere dag overweeg je zelfmoord je bent iedereen kwijt massa's spijt en dan maar hopen dat morgen liefst niet zal komen ik wou dat ik het kon dat IK anorexia nervosa overwon ************************************************** ik wil niet meer ik kan niet meer ik ben zo op van binnen ik wil wel anders maar weet echt niet meer waar k moet beginnen ik wil niet meer Anorexia, ik laat je nu maar winnen misschien zie je jezelf hier wel in....is dat zo?dan heb je idd een eetstoornis..... sterkte
|
|