Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Prev Vorige Bericht   Volgende Bericht Next
Oud 25 January 2003, 13:52   #11
GregoorvanDijk
Guest

Standaard

En tóch ga ik het hier opnemen voor de buitenlandse bevolking . Ikzelf kom uit de meest criminele stad van Nederland (voor Groningen en Rotterdam), waar jaarlijks veel overvallen, kleine criminaliteit gepleegd worden. En, inderdaad, 9 van de 10 keer dat je zo'n verhaal hoort is het van allochtone mensen. Om gek van te worden. Maar dat is nog niet eens alles. We hebben ook nog een drugsprobleem van hier tot Tokio. Via de Euregiobahn (de internationale treinverbinding tussen station Heerlen en Aachen Hauptbahnhof) komen dagelijks honderden verslaafden en dealers de stad binnen, omdat er zoveel en zo goedkoop drugs te krijgen valt. Het gevolg is dat in vrijwel elke portiek in Heerlen-Centrum wel een verslaafde ligt, en het je niet goed wordt van de stank en de overlast. Laatst zaten we met mijn gezin te eten in de stad, toen het Booch-festival was, en langs ons tafeltje liepen aan een stuk door verslaafden en ander onguur volk. Lekker smakelijk eten!

En tóch, toch vind ik het veel te ver gaan om dan maar alle buitenlanders terug naar hun land te sturen. Ik zou de eerste zijn om te zeggen dat zíj hier te gast zijn, en dus zich wel wat meer zouden mogen inzetten om in harmonie met ons te leven. Zeker wanneer je weet wat voor naam je hebt.
Blijft staan dat je het ook van hun kant moet bekijken. De meesten leven onder het bestaansminimum. De meesten hebben vrijwel geen toekomst. Zijn slecht geïntegreerd (niet alleen hun schuld!) en vervallen dan in dat milieu. Dat is onze regering zelf schuld! En dan kun je wel met die 3 voorbeelden komen van mensen die je kent die wél geïntegreerd zijn, maar dat is wel erg kortzichtig.
  Met citaat antwoorden

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels