|
|||||||
| Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen. |
![]() |
|
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
|
|
|
|
#1 | ||||
|
Guest
|
Citaat:
Het enige verschil is dat je vanuit een andere startpositie begint, namelijk bij het christendom. Vanuit daar ben je vrij om iets anders te kiezen. [b] Citaat:
En trouwens, ik ben er ontzettend blij mee dat ik gedoopt ben hoor. Ik zou het mijn ouders juist kwalijk nemen als ze mij niet hadden laten dopen. En wij geloven dat het niet iets opleggen van mensen is, maar dat God ons daarmee een teken geeft. Ik denk trouwens dat onze meningen hierover blijven verschillen, duzz.... Citaat:
Citaat:
Als jij dat ook wel kan geloven, waarom doe je dat dan niet??? En ja, wij hebben vrijwillig voor het geloof gekozen, maar dat betekent niet dat je plotseling kan stoppen met fouten maken. Want niet alleen God is in ons leven bezig, maar ook de duivel die probeert om ons bij God vandaan te halen. En die wil dat wij zondigen. Wij mensen zijn niet zo sterk om daar altijd tegenin te gaan, en maken dus fouten terwijl we het eigenlijk niet willen. |
||||