Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 24 September 2003, 19:12   #51
easyprintscherm
Guest

Standaard

steve je hebt gelijk, er zijn geen regels die het verbieden!Maar die moeten er dan maar eens snel komen!!! En ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit een autochtoon meisje heb gezien MET hoofddoekje, iig niet van die dingen die al die moslims dragen!
  Met citaat antwoorden
Oud 24 September 2003, 20:22   #52
Stevie
Lid

Stevie's Avatar

Standaard

Citaat:
Originally posted by easyprintscherm
steve je hebt gelijk, er zijn geen regels die het verbieden!Maar die moeten er dan maar eens snel komen!!! En ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit een autochtoon meisje heb gezien MET hoofddoekje, iig niet van die dingen die al die moslims dragen!
Als jij dan zonodig hoofddoekjes wil verbieden, waar wil je dan de grens trekken? Is een hoofddoekje modeaccesoire dan wel toegestaan? Jij bent echt niet goed bij je hoofd als je dat wil verbieden, want je hebt me nog steeds gèèn reden gegeven waarom je ze eigenlijk wil verbieden. Omdat het gevaarlijk is? Laat me niet lachen, daar denk jij niet aan. Jij hebt nog liever dat ze zich dmv hun eigen hoofddoek in de gymles zichzelf de nek omdraaien, vieze racist
Oud 25 September 2003, 12:29   #53
easyprintscherm
Guest

Standaard

Nou Steve, het gaat nu wel een beetje ver, dat ik liever zie dat ze zichzelf ophangen met die hoofddoekjes!! Dat is dus niet waar, maar zoals al een paar keer gezegd WE ZIJN IN NEDERLAND, en in de nederlandse cultuur draagt niemand een hoofddoekje, dus mensen die dan vanuit Turkije naar hier komen moeten zich aanpassen aan onze cultuur, en dat is dus geen hoofddoekje!!!
Tenminste geen hoofddoekjes die het hele, of een groot deel van het gezicht bedekken! Met die zakdoekjes die sommige meiden weleens inhebben mag t wel, want die bedekken alleen een gedeelte van de haren!
  Met citaat antwoorden
Oud 25 September 2003, 12:32   #54
Stevie
Lid

Stevie's Avatar

Standaard

Citaat:
Nou Steve, het gaat nu wel een beetje ver, dat ik liever zie dat ze zichzelf ophangen met die hoofddoekjes!! Dat is dus niet waar, maar zoals al een paar keer gezegd WE ZIJN IN NEDERLAND, en in de nederlandse cultuur draagt niemand een hoofddoekje, dus mensen die dan vanuit Turkije naar hier komen moeten zich aanpassen aan onze cultuur, en dat is dus geen hoofddoekje!!!
De Nederlandse cultuur? Is die niet allang door iedereen verwaarloosd? Wat IS de Nederlandse cultuur eigenlijk, kun jij mij dat uitleggen? Volgens mij houdt niemand zich daaraan, of schrijft de Nederlandse cultuur wel baseballpetten voor dan?
Citaat:
Tenminste geen hoofddoekjes die het hele, of een groot deel van het gezicht bedekken! Met die zakdoekjes die sommige meiden weleens inhebben mag t wel, want die bedekken alleen een gedeelte van de haren!
Dus als die hoofddoekjes een stukje korter zouden zijn zou het wel mogen? Laat me niet lachen, het gaat er jou helemaal niet om of je wel of geen haren kan zien, je wilt die mensen hier gewoon weghebben
Oud 25 September 2003, 12:36   #55
easyprintscherm
Guest

Standaard

nou, steve die mensen mogen van mij best hier heen komen, de gene die moeten vluchten iig! De turken en marrokanen hebben geen enkele reden om hier te komen, en trappen toch alleen maar rotzooi, dus idd, die zie ik liever verdwijnen!

En een cultuur bestaat niet uit regels die vastgelegd zijn in een boek ofzo, maar uit gewoonten van een volk, in dit geval dus de Nederlanders, en hoofddoekjes, is geen gewoonte van het Nederlandse volk...en daar moeten die hoofddoek-dragers zich aan aan passen! af dus, en anders gaan ze maar terug naar hun eigen cultuur, waar het wel een gewoonte is van het volk!

En die baseballpetjes, die mogen ze best op van mij, want dat is wel een gewoonte van het Nederlandse volk (een groot deel dan).
  Met citaat antwoorden
Oud 25 September 2003, 12:50   #56
Stevie
Lid

Stevie's Avatar

Standaard

Citaat:
De turken en marrokanen hebben geen enkele reden om hier te komen, en trappen toch alleen maar rotzooi, dus idd, die zie ik liever verdwijnen!
Wat een vooroordelen. Er zijn idd enkelen turken en marrokanen die zich niet goed gedragen, maar is dat een reden om al die mensen over een kam te scheren? Alsof het een grote groep criminelen is. Echt zo'n kortzichtige gedachte, slaat nergens op.
Citaat:
En een cultuur bestaat niet uit regels die vastgelegd zijn in een boek ofzo, maar uit gewoonten van een volk, in dit geval dus de Nederlanders, en hoofddoekjes, is geen gewoonte van het Nederlandse volk...en daar moeten die hoofddoek-dragers zich aan aan passen! af dus, en anders gaan ze maar terug naar hun eigen cultuur, waar het wel een gewoonte is van het volk!
De gewoonten van Nederlanders zijn er, zijn idd wat anders als die van de mensen die hier komen. Ze moeten zich op bepaalde fronten aanpassen. In ieder geval aan onze normen en waarden, daar ben ik het mee eens. Maar onze cultuur is zo losjes, niet zo strikt als de mensen die Islamitisch zijn. Wat ben jij nou wel streng katholiek opgevoed dan? Volgens mij niet. En zij moeten hoofddoekjes dragen vanwege hun geloof. En hier in Nederland geldt (dit zeg ik al voor de zoveelste keer) vrijheid van geloofsuiting. Dat is gewoon zo, en dat moet ook zo blijven. Waar jij het eigenlijk voortdurend over hebt (zoals ook in je eerste quote, hierboven) is hun gedrag. Maar daar hebben we het nu even niet over, ik vind ook dat het gedrag van sommige allochten idd wat te wensen over laat. Maar om nou hun geloof tegen te houden, dat vind ik asociaal en dat vind ik ingaan tegen de normen die hier heersen.

Citaat:
En die baseballpetjes, die mogen ze best op van mij, want dat is wel een gewoonte van het Nederlandse volk (een groot deel dan).
Baseballpetjes? Is dat niet van de laatste 20 jaar? Zo, die zijn dan ook snel tot gewoonte gedoopt. Zal ik de zaak eens omdraaien: als de Moslim-cultuur baseballpetjes voorschrijft en lange hoofddoeken hier door basisschoolkinderen voor de lol worden gedragen, zou je dan ook de hoofddoeken willen verbieden? Lijkt mij niet, jij wil de petten afpakken en dat vind ik weer onrechtvaardig. Lees mijn stuk hierboven maar.

En trouwens: die lange hoofddoeken worden toegestaan in klaslokalen, en baseballpetten niet. Enig idee waarom? Omdat het bij hun geloof hoort, en HEEL VEEL mensen zijn het hier mee eens, en accepteren gewoon hun geloof. Waarom kan jij dat dan niet?
Oud 25 September 2003, 12:56   #57
easyprintscherm
Guest

Standaard

Steve, als je alle posts in dit Topic had gelezen, had je gezien dat de hoofddoekjes nergens in de KORAN worden voorgeschreven!!! Het is dus helemaal NIET godsdienstig!!! Dus daar ga je met je argument van vrije geloofsuiting ofzo...

En op de rest ga ik niet in, heb geen zin om ook een heel boekwerk te gaan schrijven
  Met citaat antwoorden
Oud 25 September 2003, 13:01   #58
Stevie
Lid

Stevie's Avatar

Standaard

Citaat:
Steve, als je alle posts in dit Topic had gelezen, had je gezien dat de hoofddoekjes nergens in de KORAN worden voorgeschreven!!! Het is dus helemaal NIET godsdienstig!!! Dus daar ga je met je argument van vrije geloofsuiting ofzo...
In feite verzwak jij jou argumenten ook (als dat al kon ) omdat vrijheid van meningsuiting nog belangrijker is. Als het, zoals jij het zegt, niets te maken heeft met geloof, dan dragen ze het dus gewoon voor de 'lol'. Net zoals mensen petten op hun hoofd, zakdoekjes in hun haar, kettingen, armbanden, ringen, horloges etc. dragen. Voor de 'lol'. Omdat ze het mooi vinden. En als het echt zo is dat het niets met geloof te maken heeft, en jij wil het verbieden, heb jij daar eigenlijk geen gegronde reden voor en ben je feitelijk racisitisch bezig. Maar dat maakt jou niet uit he

En dat je verder niet meer wil reageren zal ik maar als een duidelijk hint beschouwen
Oud 25 September 2003, 13:03   #59
easyprintscherm
Guest

Standaard

nou, dan ben ik maar een racist steve
  Met citaat antwoorden
Oud 25 September 2003, 13:07   #60
Stevie
Lid

Stevie's Avatar

Standaard

Citaat:
nou, dan ben ik maar een racist steve
Dat ben je ook, maar je gaat verder niet in op mijn andere punten? Dan zijn we er, denk ik.
Oud 25 September 2003, 13:09   #61
easyprintscherm
Guest

Standaard

nee, daar ga ik niet meer op in, omdat ik geen zin meer heb, en ik jou toch niet kan overtuigen, en jij mij niet...

Met citaat antwoorden
Oud 25 September 2003, 13:12   #62
Stevie
Lid

Stevie's Avatar

Standaard

Citaat:
nee, daar ga ik niet meer op in, omdat ik geen zin meer heb, en ik jou toch niet kan overtuigen, en jij mij niet...
Ik doe mijn uiterste best jou te overtuigen, maar je bent te koppig om mij gelijk te geven, of je bent een racist.
Oud 25 September 2003, 13:42   #63
ThE ViRuS
Guest

Standaard

Steve je hebt helemaal gelijk. Als die mensen (vooral buitenlanders dohh) een hoofddoek (willen) dragen dan moeten ze dat gewoon mogen. We mogen toch ook petten dragen, iedereen mag qua kleding alles dragen wat hij of zei wil. Wat maakt het dan uit of die buitenlanders hoofddoekjes dragen. Je bent in Nederland vrij in (bijna) alles, dus waarom niet daarin.
  Met citaat antwoorden
Oud 25 September 2003, 13:46   #64
Garet
Guest

Standaard

Heb niets tegen hoofddoekjes maar vind het wel overdreven... Die mensen leven hier in Nederland en ik vind dat ze dan verplicht zijn om zich aan te passen. Anders krijgen we een NOG Multiculturele samenleving als nu.

Vind het best dat mensen in eigen huis hun tradities enzo willen volgen maar vind wel dat ze bij andere mensen gewoon zich aan moeten passen... Of hoofddoekjes daarbij horen vraag ik me nog af, het is wel cultuur maar toch net zoiets als een pet dus that... i dont know.
  Met citaat antwoorden
Oud 25 September 2003, 13:47   #65
Stevie
Lid

Stevie's Avatar

Standaard

Citaat:
Originally posted by Garet
Heb niets tegen hoofddoekjes maar vind het wel overdreven... Die mensen leven hier in Nederland en ik vind dat ze dan verplicht zijn om zich aan te passen. Anders krijgen we een NOG Multiculturele samenleving als nu.
Dus?
Oud 25 September 2003, 15:13   #66
PFP
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by Stevie
Ik doe mijn uiterste best jou te overtuigen, maar je bent te koppig om mij gelijk te geven, of je bent een racist.
racist? dus jij denkt dat islamieten een apart ras zijn? dat vind ik pas racistisch
  Met citaat antwoorden
Oud 25 September 2003, 15:13   #67
PFP
Guest

Standaard

ik vind het best dat ze zo'n doek om hun kop doen, maar dan moeten ze niet verwachten dat ze serieus worden genomen
  Met citaat antwoorden
Oud 25 September 2003, 15:14   #68
Stevie
Lid

Stevie's Avatar

Standaard

Citaat:
Originally posted by PFP
racist? dus jij denkt dat islamieten een apart ras zijn? dat vind ik pas racistisch
ssst
maar dit easyprintscherm zei al eerder dit:

Citaat:
De turken en marrokanen hebben geen enkele reden om hier te komen, en trappen toch alleen maar rotzooi, dus idd, die zie ik liever verdwijnen!
en dat vind ik wel racistisch
Oud 25 September 2003, 16:43   #69
Alpha
FORE!!!

Alpha's Avatar

Stuur een bericht via MSN naar Alpha
Standaard

Citaat:
Originally posted by Stevie
Dat ben je ook, maar je gaat verder niet in op mijn andere punten? Dan zijn we er, denk ik.
Dus degene die tegen hoofddoekjes zijn zijn opeens rascisten?????
Alpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 September 2003, 09:55   #70
Stevie
Lid

Stevie's Avatar

Standaard

Citaat:
Originally posted by Alpha
Dus degene die tegen hoofddoekjes zijn zijn opeens rascisten?????
als je alles had doorgelezen, dan wist je waarom ik het zei. maar dat heb je vast niet gedaan
Oud 26 September 2003, 10:15   #71
Stapper
Guest

Standaard

*mengt zich in discussie*

hoofddoekjes moeten gewoon overal gedragen kunnen worden, het is net zoals petjes, die kunnen ook overal gedragen worden
er zijn natuurlijk uitzonderingen, op plekken waar het christelijke geloof de overhand heeft (kerk, christelijke school) mag volgens de wet een hoofddoekje geweigerd worden omdat het aferechts op het christelijke geloof staat

er is in nederland zelfs een school die een rechtszaak heeft gewonnen omdat ze mensen met hoofddoekjes weigerde, maar omdat het in de christelijke regelementen stond, was het geoorloofd

zelf vind ik dat het niet uit maakt of iemand wel of geen hoofddoekje draagt, als er maar een gedeelte van het gezicht te zien is, want dat hoort gewoon in de nederlandse samenleving, je moet iemand kunnen aan kijken als je tegen hem/haar praat en dat word soms vermoeilijkt door het dragen van z'n doek
en vooral op scholen is dit belangrijk, de leraar moet duidelijk kunnen zien wat iemand aan het doen is en als dan alles af gedekt is kunnen er dingen gebeuren die niet door de beugel kunnen (afkijken)

en dan nog iets, het hoeft niet eens van de koraan om met z'n doek rond te lopen, het is alleen dat het zeer gewaardeerd word, maar het hoeft dus niet echt, er staat nergens dat het MOET
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels