Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Bekijk resultaten enquête: ik ben :
voor 6 33,33%
tegen 11 61,11%
geen mening 1 5,56%
Stemmers: 18. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 14 December 2003, 11:38   #1
dieterke
Guest

Standaard stemrecht voor migranten

wie is er voor en wie is er tegen stemrecht voor migranten ??? (mensen niet de belgische nationalitijd hebben van buiten de EU en die al 5 jaar in België verblijven.)
  Met citaat antwoorden
Oud 14 December 2003, 14:11   #2
siNix
Guest

Standaard Re: stemrecht voor migranten

Citaat:
Originally posted by dieterke
wie is er voor en wie is er tegen stemrecht voor migranten ??? (mensen niet de belgische nationalitijd hebben van buiten de EU en die al 5 jaar in België verblijven.)
hehe , wat wil je hiermee zeggen ?
  Met citaat antwoorden
Oud 14 December 2003, 15:17   #3
dieterke
Guest

Standaard

ha ja sorry dit is enkel in belgie
  Met citaat antwoorden
Oud 14 December 2003, 18:07   #4
Babysmurfie
Guest

Standaard

Voor: dit land is een democratie, dat wil zeggen: de macht aan het volk.
Iedereen die hier dus (al een tijd) verblijft, moet iets te zeggen kunnen hebben.
Tenslotte betalen die migranten ook belastingen, daar zijn ze dan wel goed voor.
  Met citaat antwoorden
Oud 14 December 2003, 22:27   #5
BlackMystery
Guest

Standaard

er zijn hier marokanen die na twintig jaar hier wonen nog altijd geen nederlands spreken
mooie integratie
dan in antwerpen hebbe de marokanen die belgische nationaliteit hebbe merendeels op abu gaga gestemt of hoe hem ook noemt
yeah
zo gaat het land er echt wel op beteren
  Met citaat antwoorden
Oud 15 December 2003, 11:15   #6
Irene!!!!
Guest

Standaard

Voor, maar dan moeten ze hier al wel 10 jaar wonen vind ik. 5 jaar is te kort, want het moet wel (bijna) zeker zijn dat ze hier voorgoed wonen.
  Met citaat antwoorden
Oud 15 December 2003, 16:26   #7
Ar-Tuur
Guest

Standaard

Mensen met verblijfsvergunning en die hier al meer dan 5 jaar zijn, maken voor mij gewoon deel uit van de bevolking en behoren in een fatsoenlijke democratie dus ook stemrecht te hebben. Ik kan geen redenen bedenken waarom zij dat niet zouden mogen? Zij hebben wel alle andere rechten en plichten van een burger, maar mogen niet politiek actief zijn? Vreemd.

In een democratie staat het je overigens vrij om te stemmen waarop je wil, dus ook op Abu JahJah, daarom mag je iemand niet stemrecht ontenemen

Ps: Het gedachtegoed ( ) van Tyskie blijft de leidraad in het discussieforum, ook nu hij weg is. Dat wil zeggen: het discussieforum is er één met niveau, en inhoudsloze posts worden verwijderd. Argumentatie is belangrijk, reacties met alleen "voor" of "tegen" voegen niets toe.
  Met citaat antwoorden
Oud 17 December 2003, 04:05   #8
Davido
Guest

Lightbulb

Het is in België sowieso al heel erg makkelijk om je tot Belg te laten maken door de fameuze snel-belg-wet. Als je je Belg laat maken heb je ook passief en actief stemrecht. Waarom is het dan nodig om deze groep die uitdrukkelijk geen Belg willen worden stemrecht te geven? Is het vies om Belg te zijn. Ik vind dat als je uitdrukkelijk afstand neemt van die nationaliteit dat je dan ook niet hoeft te stemmen.
Trouwens als je ergens woont, moet je er dan ook kunnen stemmen? In die lijn ontneem je ook het stemrecht van Belgen die in het buitenland wonen. Verdienen zij dan niet langer stemrecht?
  Met citaat antwoorden
Oud 17 December 2003, 07:24   #9
anemic
Guest

Standaard

ik vind dat mensen niet mogen stemmen als ze niet voldoende geintegreerd zijn. Ze moeten gewoon een integratie diploma halen en andere mogen ze sowieso het land uit van mij.
Hier in Nederland hebben we dan binnen de kortste keren een of andere moslim liga aan de macht.
  Met citaat antwoorden
Oud 17 December 2003, 19:05   #10
Babysmurfie
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by Davido
Trouwens als je ergens woont, moet je er dan ook kunnen stemmen? In die lijn ontneem je ook het stemrecht van Belgen die in het buitenland wonen. Verdienen zij dan niet langer stemrecht?
Eigenlijk niet nee.
Die mensen hebben meestal totaal geen voeling meer met hoe het er hier aan toe gaat, kennen de partijen en politici niet meer.
Wie hier woont, ook migranten, hebben gewoon veel meer voeling met het beleid hier.
  Met citaat antwoorden
Oud 18 December 2003, 22:24   #11
BlackMystery
Guest

Standaard

antwerpse bevolking is fel toegenomen
spijtiggenoeg zijn het aantal belgen wel in grote getallen afgenomen
als je begrijpt wat ik bedoel
was op tv overlaatst
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties