|
|||||||
| Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen. |
![]() |
|
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
|
|
|
|
#1 | |
|
Guest
|
Citaat:
Perfectie hoeft er niet voor mij te zijn. Het kan gewoon niet, hoe graag je het ook zal willen. Maar het is wel goed als mensen ernaar streven. Op die manier maak je alles zo goed mogelijk. Als ik zou willen dat de wereld perfect was, dan zouden er geen homosexuelen meer mogen zijn, geen mensen met brillen, gehoordaparaten, autistme, psygische ziekte ect. Dan was er simpel weg niemand meer, want zeg nou zelf, perfect is toch niemand? Elk land heeft een andere maatschappij denk ik, maar in elk land, overal op de wereld, zijn er genoeg mensen die er buiten vallen, die niet in die mooie praatjes passen ect. De manier waarop jij de maatschappij beschrijft (is absoluut niet als een belediging bedoeld zeg alleen even ronduit wat ik vind, sorry) is schijnheilig en sprookjes achtig. Overal waar je kijkt is er eenzaamheid, pijn, mensen die er gewoon uit liggen. Die maatschappij die jij beschrijft die kan niet bestaan met de mentaliteit die je in elk mens terug kan vinden, misschien bij de een heviger dan de ander, maar mensen zijn eenmaal kudde dieren en ze verstoten alles wat anders is. Ahem...dat gedicht is voor mij een nogal pijnelijke ook al lijkt-ie posetief. Die heb ik geschreven naar een woede aanval op me vriendin... |
|
|