Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Gezondheid & Lifestyle
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Gezondheid & Lifestyle Gezondheidsvragen? Jouw lichaam, je kleding, of gewoon je manier van leven.

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Prev Vorige Bericht   Volgende Bericht Next
Oud 6 January 2004, 22:34   #22
Knoffer
Guest

Standaard

Wow, veel mensen hebben hier last van slapeloosheid. Naja, ik iig ook. Ik heb het eigelijk al me hele leven. En heb periodes dat het weer beter gaat, en dan weer niet. Gelukkig gebeurd het zelden dat ik om 5 uur nog wakker lig, als ik dan 7 uur op moet, en ik om 5 uur nog wakker lig, dan haal ik meestal de nacht door. Want anders ben ik helemaal gebroken als ik wakker word. In me goede periodes slaap ik 2 uur of eerder al, de laatste tijd lig ik weer tot 4 uur wakker.

Maar goed, ff wat dingen die ik alitjd doe om beter in slaap te vallen.

Iig voor een bepaald tijdstip de pc uit.

Ga niet later dan 12 uur naar bed, liever vroeger, ik weet dat het zwaar klote is om zo lang wakker te liggen, maar je moet je slaapritme niet nog meer stimuleren om nog meer uit model te raken. (Maar ik geloof dat je sowieso al 12 uur naar bed ging ).

Ga idd wat rustigs doen, tv kijken of lezen ofzo. Tv kijken werkt bij mij over het algemeen niet. Maar lezen wel, dan lees ik tot bijna me ogen dicht vallen, dat werkt vaak wel redelijk goed. (weet niet of dat komt omdat mijn ogen ook niet helemaal 100% zijn, wat ook erg vermoeiend is voor me hersenen).

Je fysiek afpijgeren voor het slapen gaan, of in de avond, (want volgens mij is echt vlak voor het slapen gaan ook weer niet goed).

En verder kun je idd nog allerlij biologische middeltjes, zoals kalmeerende thee enzo, proberen.

Ik val ook altijd met muziek in slaap.

Verder heb ik het medicijn 'Melatonine'. Dit is geen echte slaappil. Maar het is de stof die je hersenen aan maakt om te gaan slapen. Dus het is geen verslavend spul ofzo. Je mag het alleen niet te vaak slikken, want je kan er wel aan wennen, en je hersenen moeten het zelf ook voldoende aan blijven maken.
En je moet ook wel in het donker gaan liggen en echt proberen te gaan slapen, anders werkt het namelijk niet. Met licht verdwijnd het spul bijv. weer omdat je hersenen denken dat je wakker moet blijven ofzo.
Bij mij wekt het meestal wel goed, en val ik binnen een half uur na dat ik het heb ingenomen in slaap. Soms werkt het ook niet.
Je moet het trouwens op dokters recept krijgen.

Goed, veel van mijn tips had je waarschijnlijk zelf al bedacht en stonden ook al door andere vermeld in het topic maar ik hoop toch dat je er wat aan hebt, en sterkte ermee

Btw, over (echte) slaappillen. Die zijn idd niet aan te raden. Ze zijn verslavend en niet alleen, (zoals al gezegd is), geestelijk, maar ook lichaamlijk.
  Met citaat antwoorden

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels