|
|||||||
| Gezondheid & Lifestyle Gezondheidsvragen? Jouw lichaam, je kleding, of gewoon je manier van leven. |
|
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
|
|
#19 | ||||
|
Guest
|
Citaat:
Ik wil iets uitleggen, maar weet niet goed wat ik moet zeggen... Pijn in je arm is een status. Denken dat je pijn in je arm hebt is ook een status, maar deze zijn niet hetzelfde. Ik denk ook zeker niet dat het voor elk individu opgaat. Toch kun je dit met de reguliere 'geneeswijze' bestrijden. Paracetamol, aspirine of morfine moeten genoeg zijn, wil je echt leiden aan pijn. Dit was dus mijns inziens niet een goed voorbeeld. Citaat:
Stress, gemaakt of niet? (doe nu research naar stress en er gaat een wereld voor me open )Allereerst kom ik erachter dat binnen de pathologie er meerdere vormen zijn waarbij de somatogenie en de psychogenie de belangrijkste zijn. (voor uitleg www.wikipedia.nl zoeken op stress) Op die site staat ook stress uitgelegd en ik gebruik dus hun definitie. Stress is dus een geestesziekte, althans een situatie die tot aandoeningen kan leiden. Dit is dus iets dat niet met medicijnen (softenon, aspirine, enz) kan worden bestreden, althans er zijn niet directe aanwijzingen volgens mij. Pillen die rust moeten geven oid kunnen dus wel leiden tot rust, maar er is geen enkel bewijs dat homeopathie stress kan verhelpen. Citaat:
Heb je een link naar een wetenschappelijk blad van dat bewijs, want ik heb het zo snel niet kunnen vinden. Die zenuwprikkel van doorstroming van energie bedoel je? Het klinkt mij allemaal vaag in de oren, zou je mij misschien een link kunnen pb-en waar ik wat verder kan lezen? Citaat:
De relatie tussen positief denken en negatief denken en genezing zal niet liggen in het werkelijk ziek zijn genezen. Dus kanker genees je niet door positief te denken noch door negatief te denken. Depressiviteit kun je wel genezen door het beste uit de kleine dingen te halen, hoewel echte depressiviteit (gebrek aan bepaalde stimulerende neurotransmitters) niet te verhelpen is zonder medicijnen. |
||||
|