Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Fun > Aan de Bar...
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Aan de Bar... Onder het genot van een denkbeeldig drankje kun je hier alles kwijt wat je nergens anders kwijt kunt. En het hoeft nergens over te gaan. Spammen en flamen is echter ook hier niet toegestaan!

Gesloten onderwerp

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 8 April 2004, 09:46   #1
Sander
Medewerker

Sander's Avatar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marijk.
Eigenlijk snap ik nog steeds niet echt wat jij voor stage doet?
Zal ik het even kort proberen uit te leggen

Mijn stage bedrijf houdt zich bezig met het maken en testen van meetsystemen. Deze systemen worden veel gebruikt in o.a. de auto industrie om geluids en trillings metingen te doen.
Nasa maakt trouwens ook gebruik van onze systemen

Voordat de meetsystemen naar de klant gaan moeten ze ingesteld en getest worden. Die test resultaten worden tot nu toe als word en acces bestanden opgeslagen.
Maar aangezien deze veel ruimte in nemen en veel te traag gemaakt worden ( lees meer dan een halve dag voor de grote systemen) moest er iets nieuws ontwikkeld worden.

Ik ben bezig met een programma dat de testresultaten in XML opslaat. Het voordeel hiervan is dat xml bestaat uit tekst zonder al de shit eromheen van word ( zoals lettertype, puntgrootte etc).

tot nu toe heb ik al een programma dat xml files kan aanmaken, en inlezen. De testresultaten kan ik rechtstreeks als tekst wegschrijven naar een bestand wat ik (naam)+(datum).xml noem

Nu moet ik alleen nog werkelijke gegevens krijgen en daarna proberen om testwaardes uit een database van deze xml bestanden te krijgen.

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels