Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Prev Vorige Bericht   Volgende Bericht Next
Oud 24 May 2004, 20:16   #11
not-known
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
Media kan ook nooit objectief zijn aangezien dat uberhaupt al onmogelijk is met 16 miljoen verschillende nederlandse visies. Al zou het zo objectief zijn (wat dus niet kan) dan zulleen er altijd een paar mensen zijn die brullen dat het niet objectief is.
Visies hebben weinig met objectief te maken. Objectief is alleen een kleurloze weergave van feiten. Daarop laat met z'n eigen interpretatie los waardoor er een visie ontstaat.
Maar wat wil het feit, er zijn zijn zoveel verschillende media zowel links als rechts, waarbij de een extremer is dan de ander, dat men kan kiezen wat die wil horen. De een brengt het nieuws met een duidelijk linkse toon, terwijl de ander duidelijk rechts is.
Als je nog enigzins de waarde van de media wil schatten zal je nooit af moeten gaan op 1 bron, maar zal je een verzameling van bronnen moeten opstellen. Daaruit moet je vervolgens halen wat je wil. Natuurlijk is dit ook nieuws selecteren naar wat je wilt horen, maar om voor jou zelf een fatsoenlijk beeld te krijgen is dat nog het beste.
Citaat:

Het is vaak dat ik me erger aan de zeer linkse houding van bepaalde kanalen en tv persoonlijkheden.
Dat heb ik met beide kanten. Daarom houd ik mijzelf ook niet vast aan 1 kanaal of wat dan ook.
Citaat:

Als je op de SP stemt kijkt er niemand van op, maar als je zegt dat je vvd of lpf stemt/aanhangt dan word je nog net niet uitgemaakt voor fascist. Wie Bush of Israel zo leuk mogelijk kan uitschelden wordt met gelach onthaalt in programmas als Barend en van dorp/nova/Witteman/ rondom 10 etc.
Vind ik een redelijk overdreven argument. Het is moddergooien naar beide kanten. Ik ben zelf niet echt gebonden aan 1 kleur. Ze hebben beide goede en slechte kanten, maar zoals jij het nu aanhaalt is het overdreven.
Dat er kritiek is op Bush en Israel, wat jij nu aanhaalt is ook logisch, maar daarbij moet je ook niet vergeten dat er vaak zát is gepraat over de Palestijnen, de terroristen in Irak, etc. Het is niet zo zwart-wit dat er maar 1 kant belicht wordt en dat we te maken hebben met 'de goede en de slechte'.
Maargoed, het is maar net hoe jij het nieuws interpreteert. Dat is aan de andere kant het mooie aan media
  Met citaat antwoorden

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels