Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Gezondheid & Lifestyle
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Gezondheid & Lifestyle Gezondheidsvragen? Jouw lichaam, je kleding, of gewoon je manier van leven.

Gesloten onderwerp

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 28 July 2003, 15:11   #51
appelshampoo
Guest

Standaard

Yes, jongen met asperger in de klas gehad, maar dat was gewoon zielig, hij kon zich totaal niet aanpassen in de klas en hij was ongelooflijk slim maar doordat hij absoluut geen structuur had leerde hij niet. Maar dex, het klinkt als nix ernstigs maar de meeste mensen met het syndroom van asperger kunnen niet normaal in de samenleving functioneren. Ik weet niet of er nog iemand je zal het maar hebben heeft gekeken, maar daar was laatst iemand in met asperger en die kon absoluut niet normaal functioneren..

Oud 28 July 2003, 15:32   #52
Fade of Light
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by Marcade
hersenafwijking klinkt zo negatief.[/b]
ach als jij het niet kan hebben dat iets bij zijn naam wordt genoemd, is dat jouw probleem.

Citaat:
hoogbegaafd <knip knip> dan mij.
nu nog beetje bijleren over taal.

edit: ohja mensen met asperger schijnen doorgaans slim te zijn, maar sociaal enigzins achterlopend.

Oud 28 July 2003, 19:12   #53
L_angeldc
Guest

Standaard

ik denk dat het nie zoveer achterlopend is als meer niet weten HOE ze op bepaalde dingen moeten reageren
een vriend van me legde het zo uit, kijk als hij bijvoorbeeld een nieuw persoon leert kennen dan heeft hij zon heel lijstje in zijn hoofd hoe hij tegen die persoon moet doen. wat wij als normaal zien en automatisch gewoon op nieuwe dingen reageren, moeten zij lang over nadenken en alles al van te voren in hun hoofd hebben anders lukt het niet. zo ongeveer vertelde hij het ik weet niet of dat voor iedereen met asperger opgaat maar voor hem in ieder geval wel

Oud 2 August 2003, 09:19   #54
A-Man
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by L_angeldc
ik denk dat het nie zoveer achterlopend is als meer niet weten HOE ze op bepaalde dingen moeten reageren
een vriend van me legde het zo uit, kijk als hij bijvoorbeeld een nieuw persoon leert kennen dan heeft hij zon heel lijstje in zijn hoofd hoe hij tegen die persoon moet doen. wat wij als normaal zien en automatisch gewoon op nieuwe dingen reageren, moeten zij lang over nadenken en alles al van te voren in hun hoofd hebben anders lukt het niet. zo ongeveer vertelde hij het ik weet niet of dat voor iedereen met asperger opgaat maar voor hem in ieder geval wel
Maar over het algemeen heeft dat dus als resultaat dat mensen met AS sociaal engizinds achterlopen.
Zoals FoL zei.

Oud 19 May 2006, 19:16   #55
klaasvaak
Guest

Standaard asperger en neuro transmitters

Het syndroom van asperger is een storing in de neuro transmitter, dit zijn geleide systemen voor de prikkels van buiten
af te transporteren naar delen in hersenen alwaar ze verwerkt worden. Naast deze afwijking, maar vooral juist daardoor, worden sociale situaties on overzichtelijk, hij of zij weet ze niet in te schatten. Het zijn vaak boven gemiddelde inteligenties met deze vorm van autisme en kan in een zware of lichte vorm aanwezig zijn.

Oud 19 May 2006, 19:55   #56
bootje
Meest gerespecteerde forummer

bootje's Avatar

Standaard

geen oude topics uppen, aub

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels