Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Fun > Aan de Bar...
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Aan de Bar... Onder het genot van een denkbeeldig drankje kun je hier alles kwijt wat je nergens anders kwijt kunt. En het hoeft nergens over te gaan. Spammen en flamen is echter ook hier niet toegestaan!

Antwoord

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 8 October 2003, 11:44   #51
easyprintscherm
Guest

Standaard Re: Re: Re: Re: puppy kopen....

Citaat:
Originally posted by dyfusica
Volgens mij ken jij geen goede fokkers..

Een goede fokker fokt alleen met een hond waarvan de stamboom bekent is en waarin geen erfelijke afwijkingen in voorkomen. En de reu voor de dekking moet dan ook een stamboom hebben. En een goede fokker neemt 1 nestje. Wacht 2 jaar (en houd contact met alle pups) en daarna neemt ie pas een 2e nestje met die hond.

Een goede fokkker zal de hond terugnemen en je ook je geld teruggeven en je van het volgende nest een hond laten uitkiezen.
Nou ik werk al vijf jaar in een dierenasiel, en heb genoeg met fokkers te maken gehad... En wat jij zegt, Dat heb ik nog NOOIT eerder gehoord, maar misschien dat ze er wel zijn. Als dat zo is dan zijn ze zeldzaam
  Met citaat antwoorden
Oud 8 October 2003, 11:48   #52
dyfusica
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by Garet
Fokkers zijn meestal juist slecht zoals ik al zei... Rashonden zijn gwoon zwakker als bastaarden. Als je het via een fokker doet, doe het dan via een topfokker. Bastaarden leven ook veel langer, dit zei ik al hierboven. Ieder ras heeft wel een bepaalde afwijking.
Een topfokker geeft geen garantie

Enig idee hoe die afwijkingen ontstaan zijn? Doordat er teveel en slecht is doorgefokt. En elk ras heeft wel voor een bepaalde afwijking meer kans dat de hond er last van krijgt. Dat is iets heel anders dan dat elke hond een afwijking heeft.
  Met citaat antwoorden
Oud 8 October 2003, 11:51   #53
dyfusica
Guest

Standaard Re: Re: Re: Re: Re: puppy kopen....

Citaat:
Originally posted by easyprintscherm
Nou ik werk al vijf jaar in een dierenasiel, en heb genoeg met fokkers te maken gehad... En wat jij zegt, Dat heb ik nog NOOIT eerder gehoord, maar misschien dat ze er wel zijn. Als dat zo is dan zijn ze zeldzaam
Ik heb er vaak zat van gehoord. Je moet alleen wat harder zoeken voor je er vind maar ze zijn er zeker wel.

En in een asiel komen ook eerder de 'slechtere' honden terecht he En een goede fokker fokt niet alleen goed met honden, maar zorgt er ook voor dat er voor elke puppie een geschikt huis gevonden word.
  Met citaat antwoorden
Oud 8 October 2003, 11:57   #54
Garet
Guest

Standaard Re: Re: Re: Re: Re: Re: puppy kopen....

Citaat:
Ik heb er vaak zat van gehoord. Je moet alleen wat harder zoeken voor je er vind maar ze zijn er zeker wel.

En in een asiel komen ook eerder de 'slechtere' honden terecht he En een goede fokker fokt niet alleen goed met honden, maar zorgt er ook voor dat er voor elke puppie een geschikt huis gevonden word.
Nee dat moetik echt tegenspreken... Mijn oude hond kwam uit het asiel... werd wel mooi 14 jaar en zonder enige probs tot het einde. Hij werd geschat op maximaal 4 jaar... mis dus.
  Met citaat antwoorden
Oud 8 October 2003, 12:10   #55
dyfusica
Guest

Standaard Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: puppy kopen....

Citaat:
Originally posted by Garet
Nee dat moetik echt tegenspreken... Mijn oude hond kwam uit het asiel... werd wel mooi 14 jaar en zonder enige probs tot het einde. Hij werd geschat op maximaal 4 jaar... mis dus.
Er komen honden naar het asiel om verschillende redenen
  Met citaat antwoorden
Oud 8 October 2003, 14:48   #56
supergirl
Guest

Standaard

Nou bedankt voor ale tips...ben een stuk wijzer geworden
  Met citaat antwoorden
Oud 8 October 2003, 23:00   #57
Garet
Guest

Standaard Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: puppy kopen....

Citaat:
Er komen honden naar het asiel om verschillende redenen
Uiteraard maar je vind er dus niet alleen mar zwakke honden... Zo liet jij het wel ff blijken -_-"
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels