|
Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen. |
![]() |
|
Onderwerpopties |
Waardering: ![]() |
Weergavemodus |
|
![]() |
#1 |
Guest
|
![]()
Dat is zo, maar als je kan zeggen dat het net zoals de wiskunde door mensen is uitgevonden kan je het dan wetenschap noemen, volgens mij niet en gaat een beetje offtopic maar hoe moet je het eigenlijk noemen. Het 'IT'?
|
![]() |
#2 |
Banned
|
![]()
Vandaag, 06:40 #104
Pakspul :: Team Skinhead moet jij niet slapen van je papa en mama? ![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banned
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banned
|
![]()
ach so
excuus dan ![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banned
|
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Guest
|
![]()
wat is er grappig aan dat plaatje??
Geloof is inderdaad verzonnen. En ik kijk er zo tegenaan: In het allereerste begin, had je een gewoon geloof. De mensen hadden voor alles en nog wat een gog of godin. In de termen van vandaag de dag, zijn dat Heidense goden en godinnen. Daaruit, is een compleet geloof gekomen. Tegenwoordig noemen we het Wicca/hekserij. Maar er waren mensen die de macht wilde hebben, zoals tegenwoordig de cristenen. Maar de mensen voelde zich te vertrouwd met de natuur dus wilde niet iedereen Christen of wat dan ook worden. Daarom zijn er heksenvervolgingen geweest enzo. Maar eigenlijk bestaat het Christendom gewoon op feiten uit de hekserij. De feestdagen vallen zelfs bijna hetzelfde en hebben in principe bijna dezelfde betekenis. Dus ik vind niet echt dat geloof verzonnen is. Alleen gebasseerd op een ander geloof. Een geloof dat wél uit de mensen zelf kwam, ennog steeds komt. |
![]() |
#7 |
Banned
|
![]()
jezus (
![]() ![]() God bestaat leeft alleen in de hoofden van mensen die niet sterk genoeg zijn om voor zichzelf te leven ![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medewerker
|
![]()
Newly Discovered First Page of the Bible
They recently discovered a smaller scroll hidden in the cylinder of the first scroll of the ancient Biblical scriptures, believed to be the actual "first page" of the Bible. When deciphered, it read: "Copyright (c) 300 B.C. God. All Rights Reserved First Scrawling: First-Sunrise-After-Stonehenge-Keystone- Is-Shadowed, 300 B.C. All beings, places and events depicted in this work are fictional, and any resemblance to actual beings, places and events past, present or future is purely coincidental. WARNING: Some of the actions performed in this work are dangerous and should only be attempted by professionals familiar with the action in question. NOTE: Those tiny points of light in the sky when it gets dark are called 'stars'. Some of them do blow up on occasion. In no way should this be construed as a sign that there is, beneath such an explosion, any form of saviour. Should such a misconstrual happen, the author will not be held responsible for the avalanche of arrogance, zeal, bigotry, humanocentricity and other vile acts which will surely follow the residents of the planet into time eternal until someone sees fit to erase the denizens of the world and let the author start over.
#9 |
Banned
|
![]()
@pakspul
ik krijg het vreemde gevoel dat starflame bij hoog en laag blijft beweren dat de bijbel gelijk heeft... al staat de ene helft van de bijbel haaks op de andere ![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banned
|
![]() Citaat:
![]() Maar daar komt het probleem ook weer dat alle gelovigen heb precies naar hun hand moeten hebben, want anders is het niet goed en dan wordt "de heer" er weer bij gehaald en moeten ze gelijk krijgen en door de aardig instelling hebben wij zoveel problemen ![]() |
|
![]() |
![]() |
#11 | |
Banned
|
![]() Citaat:
![]() het is de wil van god ![]() als er iets is wat kansloos is is het dat wel als iets fout gaat: god heeft het zo gewilt.. nee lul dan heb je het gewoon verknalt ![]() |
|
![]() |
![]() |
#12 | |
Banned
|
![]() Citaat:
![]() Maar dat is gewoon een eigenschap van de mens de fout op iemand anders willen afschuiven en als je er helemaal niks meer van snapt dan maar gewoon zeggen god z'n wil. Klaar boekje er bij en niet meer over nadenken en vooral niet uitzoeken ![]() |
|
![]() |
![]() |
#13 | |
Banned
|
![]() Citaat:
![]() nog zo`n geweldige uitspraak. ze hebben nooit concrete bewijzen maar als je moet bewijzen dat "Hij" bestaat (waarom is het trouwens geen Zij?) heb je nooit genoeg bewijs ![]() |
|
![]() |
![]() |
#14 |
Guest
|
![]()
Ik zeg niet dat de bijbel gelijk heeft, vele verhalen uit de bijbel kloppen helemaal niet, zeg enkel dat er in de bijbel veel wijsheid schuilgaat achter de verhalen, lees maar eens tussen de zinnen door en je zult t wel merken, teminste als je je aan zo'n literatuur waagt
|
![]() |
#15 | |
Medewerker
|
![]() Citaat:
Maar in de verhalen van Jip en Janneke zit ook veel wijsheid verscholen ![]()
![]() |
#16 |
Banned
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
Banned
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Ik hoop dat ie je bijt Citaat:
![]() Laatst aangepast door insanity : 31 January 2007 om 08:41 |
|||
![]() |
![]() |
#18 |
Medewerker
|
![]()
mensen mogen geloven wat ze willen. Maar er staan inderdaad verhalen in de bijbel die nooit waar hebben kunnen zijn.
#19 |
Guest
|
![]()
"god is een hond"
|
![]() |
#20 |
Guest
|
![]()
vertel/discussieer maar, ben benieuwd.
|
![]() |
#21 |
Guest
|
![]()
juist ja, maar ik begin er morgen wel mee.
Nazdarovje! ![]() P.S. leuke avatar trouwens..... ![]() potjandörie, woon je echt in Leiden? Ik ook.... Laatst aangepast door Ukrainian : 1 February 2007 om 20:50 Reden: even iets toegevoegd |
![]() |
#22 |
Guest
|
![]()
oh oh.
|
![]() |
#23 |
Banned
|
![]()
Ik ben trouwens ook voor dat er een ban komt op Nazdarovje
we zijn op een nederlandsche site ![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Guest
|
![]() |
![]() |
#25 |
Banned
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Guest
|
![]() |
![]() |
#27 |
Banned
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banned
|
![]()
@Pakspul
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||||||||
Banned
|
![]()
Niks, laat maar
![]() Citaat:
![]() ![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Over dat het water eerst de ozonlaag was zeg maar ![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]() |
||||||||
![]() |
![]() |
#30 | |
Medewerker
|
![]() Citaat:
![]() |
#31 | ||
Banned
|
![]() Citaat:
Citaat:
FOUT blablabla boekje, jajaja jankerd ![]() |
||
![]() |
![]() |
#32 |
Banned
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Guest
|
![]()
hier post ik voortaan niets meer, omdat het nergens meer over gaat en jullie mijn theorie onderwaarderen, maar ten afsluiting; probeer eens 10 min. van dit videootje http://video.google.nl/videoplay?doc...&q=kent+hovind te bekijken.
En zeg daarna nog eens dat de boem-uit-het-niets theorie zo logisch en modern is... Nazdarovje |
![]() |
#34 |
Super Lid
|
![]()
Dat hele strontverhaal van jou gaat wel ergens over?
![]() En dat filmpje O M G wat een gelul (op zn zachtst gezegd). Die sukkel somt wat misdadigers etc. op en geeft zonder enige argumenten de schuld aan de evolutie theorie ![]() Ik bedoel dat Hitler een hekel had aan joden en ze massaal uitroeide heeft NIKS te maken met dat hij in de evolutie theorie geloofde. Net als die gekke kinderen die ff met een geweer naar school gaan en scholieren/leraren neerknallen. Dat gezever over van "als er geen god is hoe onderscheid je goed van kwaad?" Er is (in mijn ogen) geen algemeen goed of kwaad. het ligt eraan vannuit welk perspectief je het bekijkt. Verder heb ik niet gekeken. ![]() ![]() ![]() Naar de hel met die vent ![]() EDIT: zou je dan ook even naar dit filpje willen kijken? http://www.youtube.com/watch?v=TNZCcTcOPV0
1234hoedjevanpapier Laatst aangepast door blabla1993 : 4 February 2007 om 18:46 |
![]() |
![]() |
#35 |
Banned
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Guest
|
![]() |
![]() |
#37 | |
Banned
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#38 |
Guest
|
![]()
ik vind 'm best dapper
|
![]() |
#39 |
Banned
|
![]()
Staphorst?
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Beheerder
|
![]()
Dat stukje op het nieuws was in schothorst, daar ergens bij amersfoort
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi.... Laatst aangepast door Chrizlybeer : 7 February 2007 om 11:47 |
![]() |
![]() |
#41 |
Banned
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Prima
|
![]()
Wat een onethisch topic is dit zeg, gaat echt hélémaal nergens over..
|
![]() |
![]() |
#43 |
Guest
|
![]() |
![]() |
#44 |
Beheerder
|
![]()
Dat is het nou met die geloofsfanatici, als ze vast zitten of er zelf ook achter komen dat ze in circkels redeneren, voelen ze zich ineens te goed voor de discussie
#45 | |
Guest
|
![]() Citaat:
Mijn jongen, ik ben geen ''fanatieke'' voorstander, ik bombardeer geen abortieklinieken e.d. En ik vind niet dat ik vast zit noch in cirkels redeneer. Ik heb mijn theorie hier laten zien en jullie gaven gelijk de conclusie dat het belachelijk was, zonder het eens fatsoenlijk door te lezen. tja, dan heb ik hier niet veel te zoeken, of wel? |
|
![]() |
#46 | ||
Banned
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Pleeg zelfmoord ![]() |
||
![]() |
![]() |
#47 |
Banned
|
![]()
Klopt helemaal.
Maar o wee als je god belachelijk maakt, dan zijn ze kwaad. Gaan ze weer zeuren. komt er discussie en die loopt altijd uit op dit soort eindes. 'Dit is het niet waard' of 'je komt Hem nog wel tegen', maar tot nu toe heeft niets me kunnen overtuigen van een 'god' |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banned
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#49 |
Banned