Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Antwoord

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 22 February 2004, 09:14   #1
WishfulDreaming
-

WishfulDreaming's Avatar

Red face Ik denk verkeerd over mezelf

Ik heb dus echt wel een probleempje denk ik. Het was al wat langer duidelijk voor mezelf dat ik écht wel problemen had met hoe ik er uit zie enzo, en hoe ik mij daarbij voel ofzo, en dat dat dus alleen maar op mijn uiterlijk gebasseerd is. Het heeft totaaaaal niets meer te maken met mijn innerlijke, waar ik mij bijvoorbeeld druk zou over maken.

Nu gisteren op sollicitatiegesprek vroeg die mevrouw ineens aan mij om twee positieve dingen te noemen over mezelf, en twee negatieve eigenschappen. De positieve kwamen dus vanzelf (Als ik echt iets wil, ga ik er ook 100% voor en ik ben sociaal aangelegd en kan goed met mensen omgaan) Maar mijn negatieve... OMG... Wat er die moment allemaal door mijn hoofd ging kan ik hier gewoon niet neerzetten. Was echt érg diep aan het nadenken, en de énige dingen die mij niet aanstonden waren dingen omtrend mijn uiterlijk. Uiteindelijk heb ik er wel twee (uit)gevonden, maar de manier van denken in mijn hoofd is best wel fout.

Ik wist al lang van mezelf dat ik nogal een hekel aan mezelf heb omwille van mijn uiterlijk, maar ik had nooit gedacht dat ik énkel nog zou denken aan mijn uiterlijk als men naar negatieve kenmerken zou gaan vragen. Daar gaat het nogal fout lijkt me. Ben best geschokt dat ik nu pas realiseer hoe ver het uiteindelijk al gekomen is

Mijn mams, mijn paps, mijn zusje, familie, vrienden, school,... Iedereen waartegen ik begin over het feit dat ik mezelf lelijk vind, zeggen dat ik serieus overdrijf, en dat ik eens tegoei moet kijken, en dat ik mooi ben, en in combinatie met mijn karakter echt een supermeid ben... Hetgeen wat er dan direct door mijn hoofd gaat is dat ze zo'n dingen zeggen om mij niet te kwetsen ofzo. Maar echt... Ik zie zoiets niet... Ik kan niet van mezelf zeggen dat ik mooi ben... Ik zie mezelf echt op een totaaaaaal andere manier dan de rest van de wereld mij ziet...
WishfulDreaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 February 2004, 11:08   #2
BlackMystery
Guest

Standaard

ik vraag je gewoon
kijk jij altijd naar het uiterlijk van iemand?
eens ik iemand ken is het gewoon een persoon als een ander
het uiterlijk dient alleen om iemand van ver te herkennen
en er zijn meer mensen die niet op het ideaal lijken dan wel
hoeveel waarde hecht je dan aan het uiterlijk?
(bedoel ik van jezelf als van anderen)
misschien gewoon op een dag tegen jezelf zeggen van: ik geef er niet meer om, al zou ik dan lelijk zijn (en je weet dat ik dit niet vind ) ik zal er mee moeten leven
je bent wie je bent saar
en dat kan je niet veranderen
(misschien plastische chirurgie maar dat zou ik maar dom vinden )
ik vind mezelf ook niet echt bepaald knap
heb er ook best wel tijdje mee gezeten
maar iedreen moet mij maar aanvaarden zoals ik ben
  Met citaat antwoorden
Oud 22 February 2004, 11:36   #3
electricity
Guest

Standaard

ik wist niet dat het zo diep zat meid!
je weet dat iedereen je een prachtmeid vind, maar ik kan geloven dat je dat niet kan geloven omdat je zo'n negatief zelfbeeld hebt..

misschien helpt t als je iedere dag tegen jezelf in de spiegel zegt van, wat zie ik er leuk uit vandaag, of, meid je bent echt prachtig.
klinkt stom maar t kan zijn dat dat helpt. als je je goed voelt dan ga je er zelf ook beter uitzien voor jezelf (dit heb ik zelf ook,m als ik me klote voel dan vind ik mezelf lelijk, maar als ik me goed voel vind ik mezelf mooi)..

je weet dat je altijd tegen me aan kan lullen he Saar!
k hoop dat je snel de waarheid kunt zien
  Met citaat antwoorden
Oud 22 February 2004, 12:33   #4
Sanne
Whooohooo

Sanne's Avatar

Standaard

Ik heb het ook heel erg
Soms word ik gewoon echt misselijk van mezelf, maar iedereen zegt dqat ik hartstikke mooi ben enzo, maar dat kan ik gewoon niet zien.
Ik denk dat ik gewoon veel te streng voor mezelf ben. Ik verwacht misschien gewoon veel te veel van mezelf.
Oud 22 February 2004, 17:12   #5
PFP
Guest

Standaard

maar je hebt geen problemen om zoveel fotos van jezelf neer te zetten
  Met citaat antwoorden
Oud 22 February 2004, 17:22   #6
BlackMystery
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by PFP
niet persoonlijk maar dat vind ik wel een goede vraag
  Met citaat antwoorden
Oud 22 February 2004, 17:41   #7
The6thgate
Lid

The6thgate's Avatar

Standaard

Citaat:
Originally posted by PFP
jah daar heb je ook een punt idd.

ik heb zelf eigenlijk iets vergelijkbaars hetzelfde als jij saar, maar ik maak er dan een minder groot punt van. er zijn een hoop mensen die zeggen dat ze je mooi vinden en menen ze echt wel hoor. ik deel die mening ook, dat weet je en zo weet je dat van meer mensen
kheb echter geen idee wat je er tegen kan doen:s daar ben ik bij mezelf ook nog niet achter. maar trouwens, wat je gister nog zei op msn, dat duidt er toch ook op dat je toch aardig populair bent?
The6thgate is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 February 2004, 17:45   #8
Eelcotje
Guest

Standaard

Pssst saar, ze zeggen allemaal dat je een lekker ding bentm, hier op't frum
  Met citaat antwoorden
Oud 22 February 2004, 17:56   #9
The6thgate
Lid

The6thgate's Avatar

Standaard

Citaat:
Originally posted by Eelcotje
maar als je vervolgens denkt dat het is om niet kwetsend over te komen, heb je dr nog weinig aan
The6thgate is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 February 2004, 18:58   #10
psychobunny
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by Eelcotje
Alsof iemand het forum serieus neemt...

Daarmee wil ik niet zeggen dat ik je geen lekker ding vind hoor saar, irl ben je gewoon veel mooier dan de foto's die je hier post... En moest ik dat niet vinden zou'k gewoon niet gereageert hebben... Je bent mooi,echt mooi, zowel binnenkant als buitenkant.

K weet btw wel dat je't toch niet zal geloven,want k heb zowat 't zelfde, vind mezelf alles behalve mooi, en dan neem je dat van niemand aan, net als dat te dik zijn enzo...
Dus k weet hoe je je voelt, maar k hoop zo beetje dat je't van mij wel gelooft :-/
  Met citaat antwoorden
Oud 22 February 2004, 19:16   #11
Misette
Guest

Standaard

ik ken het gevoel wel dat je veel op je uiterlijk hebt aan te merken, heb ik zelf ook, Maar bij jou lijkt me dat echt niet nodig! Je ziet er op de foto's iig (ik weet niet of je dr veel anders uitziet irl, maargoed) echt mooi en knap uit!. Maar je moet miss leren beseffen ofzo dat het niet alleen om je uiterlijk gaat.. Misschien zou praten met iemand die er een beetje meer verstand van heeft, en het objectief kan bekijken, ook wel helpen..
  Met citaat antwoorden
Oud 22 February 2004, 19:31   #12
WishfulDreaming
-

WishfulDreaming's Avatar

Standaard

Citaat:
Originally posted by PFP
Mmzz, eigelijk niet. Maar dat doe ik dan eerlijk gezegt niet om aandacht. Het is een aangenaam gevoel als iemand over internet zegt dat je er wel leuk uitziet ofzo, maar ik hecht er totaal geen persoonlijke waarde aan. Tenslotte zijn het maar lettertjes op een scherm die zoiets meedelen, en zit er ook geen gevoel achter.

Ik denk dat mensen hier ook eens verder dan chat/forum/msn moeten denken soms. Mensen doen zich vaak anders voor om sterker en zelfzekerder over te komen. Soms kan ego het tekort aan eigenwaarde opvullen, denk daar maar eens over na. Je gaat jezelf gewoon hóger voorstellen, om eerder respect af te dwingen van de andere persoon.

Ik ben IRL ook zo. Achter de grote mond van op forum, zit best een klein hartje... Ik heb het hier dus ook helemaal niet over forum-dingen. Het gaat over mij hoe ik mij in het echte leven voel, hoe anderen tegenover mij staan en hoe ik over mezelf denk, desondanks wat de rest zegt...

Ik vind mezelf lelijk, uiterlijk gezien.... Ik heb een hekel aan mijn uiterlijk... Ik vind mezelf best lief, ik geef best veel om mensen, ben sociaal, ben een doorzetter, ... Allemaal positief... Maar ik heb een schijthekel aan mijn uiterlijk... No matter what...
Oud 22 February 2004, 20:22   #13
eneri
Guest

Standaard

ik weet wel een beetje hoe je je voelt, ik voelde me ook altijd zo. Nu niet meer. dat heeft te maken met dat mijn vriend bleef herhalen hoe prachtig ie me vind, maar ook, en dat is veel belangrijker, dat er gewoon zelf meer vertrouwen in leerde te hebben, en ook begon te kijken naar uiterlijke dingen die ik wel mooi vond van mezelf.

Je kan jezelf dan dik vinden, of vinden dat je veel puisten hebt, of een grote of neus of whatever(ik bedoel hier dus neit mee dat ik vind dat jij dat hebt!), maar probeer voor jezelf 1 ding te noemen wat je wel mooi vind, of wat je neit zo afstotelijk vind. Je hebt vast een aantal dingen te noemen wat je neit mooi vind, maar ik kan me niet voorstellen dat er werkelijk niks is wat daar neit bij zit. Al is het iets kleins en vind je het de moeite van hetnoemen niet waard. Stel: je vind je handen niet echt lelijk. Nou dan zeg je dat tegen jezelf, liefst hardop zodat je het ook nog hoort en complimenteer je jezelf er mee. En zo ga je door met alles wat je niet lelijk vind. Je hoeft ze niet prachtig of beeldschoon te vinden, zolang je ze maar niet lelijk vind. Als je dat doet voel je je al een stukje beter over jezelf.
Verder, zoals Electricity al zei, je kan proberen jezelf iedere morgen te complimenteren met jezelf.
Zolang je maar blijft herhalen(ookal geloof je er misschien nog neit in) dat je mooi bent, op den duur ga je er ook in geloven. het klinkt raar maar het werkt serieus.
  Met citaat antwoorden
Oud 23 February 2004, 02:57   #14
Nightwolf
Nerd

Nightwolf's Avatar

Standaard

Citaat:
Originally posted by psychobunny
dus alle topics en posts op elke forum, is niet waar?

Nightwolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 February 2004, 09:15   #15
dext0r
veteraan

dext0r's Avatar

Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

Citaat:
Originally posted by psychobunny
waarom da zo'n heibel om een meidenforum?
Oud 23 February 2004, 10:14   #16
FunFair
.

Standaard

Jah en nu weer ontopic

volgens mij is het heel normaal om jezelf lelijk te vinden... ik zie mijn uiterlijk ook als een negatief punt, dat kan ik niet ontkennen.. maar dat gevoel zorgt er wel voor dat je, jezelf wilt verbeteren.. en wat is er mis mee met het verbeteren van jezelf?

btw.. complimentjes van anderen die geven ook maar een tijdelijk goed gevoel, vooral omdat je gaat denken dat die complimentjes komen, omdat je dan denkt dat ze aardig willen zijn.

ps... jij hoeft je niet echt zorgen te maken vind ik... alhoewel ik alleen nog maar fotows van je heb gezien en je nog niet IRL... maar kan me voorstellen dat je IRL ook wel knap bent
ow en om even een geheimpje te verklappen van het mannenforum (zal ik wel een OW voor krijgen ofzow) ... er zijn wel lovende berichten over je
Oud 23 February 2004, 10:44   #17
psychobunny
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by dext0r
waarom da zo'n heibel om een meidenforum?
K heb het over ongeveer de helft van de mannen, Saar weet wat ik bedoel,dus ik ga er niet verder over uitwijden

Ontopic: Saartje, je bent nochtans een keuntje
  Met citaat antwoorden
Oud 23 February 2004, 11:14   #18
FunFair
.

Standaard

Citaat:
Originally posted by Red_Scorpion
[deleted by 0Vera]
het is niet zo, dat ik dit wil zien als vriendjespolitiek of iets dergelijks.. of omdat ik zo in de spirit ben van dat je op het forum alleen maar aardige dingen mag zeggen... maar meer dat je gewoon een superlompe opmerking maakt... waarvan ik al velen van jou heb gezien.

Als je een punt van kritiek hebt.. en het staat in Psychologie & Filosofie.. reageer er dan ook met fatsoen op...

Laatst aangepast door 0Vera : 23 February 2004 om 13:06
FunFair is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 February 2004, 11:18   #19
Red_Scorpion
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by FunFair
het is niet zo, dat ik dit wil zien als vriendjespolitiek of iets dergelijks.. of omdat ik zo in de spirit ben van dat je op het forum alleen maar aardige dingen mag zeggen... maar meer dat je gewoon een superlompe opmerking maakt... waarvan ik al velen van jou heb gezien.

Als je een punt van kritiek hebt.. en het staat in Psychologie & Filosofie.. reageer er dan ook met fatsoen op...
Maar wat is dat allemaal voor een slap geouwehoer man. Ik vind mezelf lelijk, Help!
Dan moet je jezelf niet lelijk vinden. Probleem opgelost.

't is allemaal zo simpel man, maar we gaan weer hele verhalen hier schrijven waar iedereen lief op moet reageren.

[edit by 0Vera] Als het je zo stoort waarom doe je dan moeite om te reageren?

Laatst aangepast door 0Vera : 23 February 2004 om 13:07
  Met citaat antwoorden
Oud 23 February 2004, 11:19   #20
BlackMystery
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by Saartje18

Ik vind mezelf lelijk, uiterlijk gezien.... Ik heb een hekel aan mijn uiterlijk... Ik vind mezelf best lief, ik geef best veel om mensen, ben sociaal, ben een doorzetter, ... Allemaal positief... Maar ik heb een schijthekel aan mijn uiterlijk... No matter what...
wees blij dat je lief bent, veel om mensen geeft, sociaal bent en een doorzetter
als je niets negatief weet buiten je uiterlijk
wel heb jij even geluk
der zijn redelijk wat mensen die niet geven om het uiterlijk
ben je 1 en al positief
1 negatief ding bij zoveel positieve dingen kan toch geen kwaad?
al is het grotendeels niet langs buiten
gewoon een verwrongen zelfbeeld
  Met citaat antwoorden
Oud 23 February 2004, 11:22   #21
FunFair
.

Standaard

Citaat:
Maar wat is dat allemaal voor een slap geouwehoer man. Ik vind mezelf lelijk, Help!

't is allemaal zo simpel man, maar we gaan weer hele verhalen hier schrijven waar iedereen lief op moet reageren.

zeg het dan gewoon in een beschaafde manier.. en geef uitleg of whatever.. zet het er dan niet gewoon lomp neer, maar gebruik je hersenen voor de verandering
sociaal zijn heet dat!
Oud 23 February 2004, 12:28   #22
Sanne
Whooohooo

Sanne's Avatar

Standaard

Citaat:

Jij kunt het je als jongen misschien niet voorstellen, maar heel veel meisjes hebben een negatief zelfbeeld en voelen zich daar heel erg rot over. Heb jij weleens in de spiegel gekeken en jezelf zo walgelijk gevonden, dat je er misselijk van werd?
Als je niet weet hoe het voelt, ga dan niet zo stom lopen oordelen, maar ga dan lekker naar ADB om te ouwehoeren.
Oud 23 February 2004, 12:55   #23
WishfulDreaming
-

WishfulDreaming's Avatar

Standaard

Citaat:
Dan moet je nog meer foto's plaatsen hiero, en krijg je nog meer slijmerige complimentjes dan je al krijgt!!
Beetje een kutopmerking, vind je zelf niet?

Ik heb hier niet al paar keer opgenoemd dat het hier totaal niet om forum draaid. Blijkbaar ben jij dan iemand die veel waarde hecht aan complimentjes over internet? Internet is niet eens echt. Zou mij worst wezen wat iemand van mij vind die 300 km verderop woont
Oud 23 February 2004, 12:57   #24
WishfulDreaming
-

WishfulDreaming's Avatar

Standaard

Citaat:

Misschien verwissel je dit forum met ADB, maar dit is dus serieus bedoeld. Als jij wat aandacht-terkort komt, ga dan gewoon terug naar ADB, en ga daar een beetje rondlullen, maar dit topic is daar niet voor gemaakt.

Ik vind het persoonlijk een beetje belachelijk hoe jij steeds hierop reageerd. "Dan moet je jezelf maar niet lelijk vinden, probleem opgelost" Moest het allemaal zo makkelijk zijn...

Als je helemaal NIETS zinnig te posten hebt, hou je mond dan gewoon, en ga wat ouwehoeren op ADB...

De off-topicpost mogen van mij ook hieruit verwijderd worden
Oud 23 February 2004, 13:04   #25
AmbyPur
Lid

Standaard

Damn hou eens op met dat gezeur. Als je dit soort verhalen niet wilt aanhoren, kom dan niet in P&F en reageer al helemaal niet. Hoe dom jij het ook vindt, voor de topicstarter is het serieus. Anders zou ze het wel in aan de bar zetten .

ONTOPIC

Saar er zijn zoveel mensen die onzeker zijn over hun uiterlijk, het is je visitekaartje en je wilt graag een goede indruk achterlaten, dat zit praktisch in ieder menselijk wezen. Dus je gaat je zorgen maken of je dat wel doet..

ik denk dat je zo'n onzekerheid niet kunt 'wegwerken' zeg maar, maar je kunt het wel accepteren, je erover heen zetten en proberen zo weinig mogelijk aandacht aan die onzekerheid te geven. En om dat te doen is zoiets hier neer zetten al een goede stap hoor

Laatst aangepast door AmbyPur : 23 February 2004 om 13:07
AmbyPur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 February 2004, 13:10   #26
0Vera
Lid

Standaard

een aantal offtopic reacties heb ik verwijderd maar omdat er zoveel op ingegaan wordt heb ik sommige aangepast.
Ik wens hier alleen nog maar serieuze reacties, de volgende met een loze rotopmerking krijgt een OW.
als je iets te zeuren hebt pleur je et maar op klaagcorner ofzo
2-4-04 21:51 Getrouwd met Sandraatje :)
0Vera is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 February 2004, 18:48   #27
PFP
Guest

Standaard

Het enige dat ik wil zeggen is dat als je je eigen kop niet kan uitstaan je hoogst waarschijnlijk het ook niet prettig vind om jezelf veelvuldig terug te zien op internet, als in de spiegel je al kotsmisselijk zou maken.

Is niet geslacht bepalend zoals iemand hier veronderstelde
  Met citaat antwoorden
Oud 23 February 2004, 18:52   #28
Sanne
Whooohooo

Sanne's Avatar

Standaard

Citaat:
Originally posted by PFP
Het enige dat ik wil zeggen is dat als je je eigen kop niet kan uitstaan je hoogst waarschijnlijk het ook niet prettig vind om jezelf veelvuldig terug te zien op internet, als in de spiegel je al kotsmisselijk zou maken.

Ik bedoelde ook niet dat het geslacht bepalend is, maar veel jongens kunnen zich niet verplaatsen in dat gevoel en meisjes die zelf dat gevoel niet hebben, kunnen zich er vaak wel in verplaatsen.
Oud 24 February 2004, 00:41   #29
BlackMystery
Guest

Standaard

Citaat:

[edit by 0Vera] Als het je zo stoort waarom doe je dan moeite om te reageren?
soms is het vanuit iemands ander standpunt niet maar gewoon zo gemakkelijk
hop probleem opgelost
hoe denk je dat anorexia ontstaat
of ga je daar ook over zeggen dat het allemaal aandachttrekkerij en fake is and shit
is je grootste recht natuurlijk als je wil
maar medeleven kan soms wel wonderen doen ja
is zo eens iets anders dan om je probleem uitgelacht te worden weet je wel
  Met citaat antwoorden
Oud 25 February 2004, 18:40   #30
0Vera
Lid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP

op zich is je reactie wel serieus, maar kun je het dan alsjeblieft een beetje minder beledigend brengen?
2-4-04 21:51 Getrouwd met Sandraatje :)
0Vera is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 February 2004, 22:57   #31
dext0r
veteraan

dext0r's Avatar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 0Vera
op zich is je reactie wel serieus, maar kun je het dan alsjeblieft een beetje minder beledigend brengen?
zoiets heet de vinger op de zere plek leggen...
Oud 27 February 2004, 01:38   #32
BlackMystery
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dext0r
zoiets heet de vinger op de zere plek leggen...
offtopic: is het niet de vinger op de wond leggen ?
  Met citaat antwoorden
Oud 27 February 2004, 11:06   #33
dext0r
veteraan

dext0r's Avatar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackMystery
is een wond geen zere plek dan?
Oud 27 February 2004, 11:07   #34
Sander
Medewerker

Sander's Avatar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackMystery
Zout op de wond gooien ??

Edit :

Ow nee, sorry.

Iemand met de neus op de feiten drukken.

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels