|
Computers & Internet Problemen met je computer, of weet je niet welke router nu te moeten installeren voor je breedbandje? Dit, en andere zaken vind je hier! |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
![]() |
#1 |
Lid
|
![]()
ik moet een programma ontwerpen die de inhoud berekend van een kubus of een bol. eerst moet je het getal r invoeren (straal vd bol of lengte van een ribbe vd kubus) en dan moet je selecteren of je de inhoud van een bol of een kubus wilt. die moet als je dat hebt gedaan in één keer in het vakje ernaast verschijnen. ook moet je een apart vak hebben voor de foutmelding.
ik heb nu dit. ik ben echt een n00b wat betreft VB, dus lach me niet uit. ![]() Code:
Private Sub lstFiguur_Click() 'declaraties Dim r As Double Dim pi As Double Dim I As Double Dim strR As String Dim strVorm As String Dim strI As String Dim strMededeling As String 'inlezen van r strR = txtR.Text 'controle If IsNumeric(strR) Then r = Val(strR) 'berekening pi = 3.1415927 If lstVorm.Text = "bol" Then I = (4 / 3) * pi * r ^ 3 If lstVorm.Text = "kubus" Then I = r ^ 3 txtI.Text = Str(I) Else txtMededeling.Text = "Verkeerde invoer." Exit Sub End If End Sub ![]() ![]()