Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 14 October 2005, 19:53   #1
TheSun
Guest

Standaard Roker tussen niet rokers

Dit topic eventjes naar aanleiding van een discussie die ik vandaag had met een vriendin van me.
Ze is dus absoluut tegen mensen die roken en ze vind als je bij een groepje mensen staat (neem nu: helf rokers, helft niet rokers) dat die rokende mensen niet mogen roken, dat ze maar ergens anders moeten staan als ze willen roken.
Ben je daarmee akkoord of niet?

----
Mijn mening:
Ik vind niet dat je zo mensen moet 'keuren' omdat ze nu roken of niet, het is tenslotte hun eigen keuze.
En als het me stoort zou ik gewoon vragen of ze ermee willen stoppen maar niet zo direct zeggen van: 'ja je mag er niet bij omdat je rookt'.
Dan kun je zo op veel vlakken beginnen zeggen van : ja deze heeft piercing, die mag er niet bij.....

Graag jullie meningen
  Met citaat antwoorden
Oud 14 October 2005, 20:11   #2
thali
architect of life

thali's Avatar

Standaard Re: Roker tussen niet rokers

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheSun

Ik vind niet dat je zo mensen moet 'keuren' omdat ze nu roken of niet, het is tenslotte hun eigen keuze.
Roken wordt door veel niet-rokers gezien als iets zwak. En om eerlijk te zijn denk ik er ook wel zo'n beetje over. Niet zozeer omdat je begint te roken om er bij te horen, maar omdat je na al die preventiecampagnes en bewijzen dat roken de gezondheid schaadt hen er niet van kunnen weerhouden om niet te roken.

Het is niet echt "Jij mag er niet bij omdat je niet rookt.", het is eerder het feit dat sigarettenrook in je kleren kruipt en je dan de hele dag met stinkende kleren rondloopt.
Bovendien is bewezen dat je als passief roker voor 70% meerookt. En daar kies je zelf niet voor. Als roker beslis je zelf om je eigen leven te "verpesten" door het roken, maar als niet-roker moet je het gewoon ondergaan en heb je weinig keuze.
De weinige mensen in mijn vriendenkring die roken, doen dat dan ook niet in onze directe omgeving.
Oud 14 October 2005, 20:28   #3
AmbyPur
Lid

Standaard Re: Roker tussen niet rokers

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheSun

Dan kun je zo op veel vlakken beginnen zeggen van : ja deze heeft piercing, die mag er niet bij.....
dat is niet relevant want als iemand een piercing heeft heb ik daar totaal geen last van, als iemand rook in mijn gezicht loopt te blazen echter wel.

zoas thali zegt, als roker kies je ervoor te roken, als niet-roker heb je geen keus maar heb je wel last van de rook. ik zal mensen die bij mij staan en roken niet wegjagen maar ik verwacht wel dat ze rekening zullen houden met anderen en rook wegblazen of bijvoorbeeld niet roken als iemand nog aan het eten is.
AmbyPur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 October 2005, 20:57   #4
Doperwt
Guest

Standaard

de niet rokers kunnen ook ergens anders gaan staan he. Als de helft rookt, dan kan je er eigenlijk neits tegendoen he.
  Met citaat antwoorden
Oud 14 October 2005, 21:12   #5
PFP
Guest

Standaard

Je hebt asociale rokers die met niets rekening houden, maar je hebt ook azijnpissende niet rokers die van alles een probleem maken. Ikzelf bewandel de middenweg van de niet-rokers. Heb er geen probleem mee als iemand een sigaret opsteekt in mijn buurt, als diegene zich aan de sociale spelregels blijft houden.
  Met citaat antwoorden
Oud 14 October 2005, 21:33   #6
dext0r
veteraan

dext0r's Avatar

Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

wat PFP zegt.
Oud 14 October 2005, 22:00   #7
Sanne
Whooohooo

Sanne's Avatar

Standaard Re: Re: Roker tussen niet rokers

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AmbyPur
dat is niet relevant want als iemand een piercing heeft heb ik daar totaal geen last van, als iemand rook in mijn gezicht loopt te blazen echter wel.

zoas thali zegt, als roker kies je ervoor te roken, als niet-roker heb je geen keus maar heb je wel last van de rook. ik zal mensen die bij mij staan en roken niet wegjagen maar ik verwacht wel dat ze rekening zullen houden met anderen en rook wegblazen of bijvoorbeeld niet roken als iemand nog aan het eten is.
hetzelfde
Oud 14 October 2005, 22:18   #8
3rd boetah
Stondvettekakkershierzo

3rd boetah's Avatar

Standaard

Als je in een kroeg zit waar je mag roken, mag je gewoon roken. Ook al zegt een ander dat dat niet mag. simpel toch?
Oud 14 October 2005, 23:53   #9
Bazzemans
Super Lid

Bazzemans's Avatar

Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
Je hebt asociale rokers die met niets rekening houden, maar je hebt ook azijnpissende niet rokers die van alles een probleem maken. Ikzelf bewandel de middenweg van de niet-rokers. Heb er geen probleem mee als iemand een sigaret opsteekt in mijn buurt, als diegene zich aan de sociale spelregels blijft houden.
Precies.. Het is vervelend als iemand zijn rook in je gezicht blaast, maar als ze iig een beetje rekening houden met de niet-roker is er in mijn ogen niets aan de hand.. Van mij mogen ze wel gewoon in bijvoorbeeld Restaurants het roken verbieden.. Daarbij vind ik roken persoonlijk wel goor..
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 October 2005, 09:12   #10
Doperwt
Guest

Standaard

in restaurants, vind ik het ook neit zo prettig als ik nog aan het eten ben en iemand steekt een peuk op. Dan smaakt echt alles opeens naar karton. Maar als je dan bijvoorbeeld in de lounge gaat zitten, dan kan het weer wel imo.

IK hoorde volgens mij dat belgie het roken in uitgaansgelegenheden wilde gaan verbieden. Dit slaat dan weer helemaal nergens op. moet je dan elke keer buiten gaan staan als je een cigaretje wil opsteken?
  Met citaat antwoorden
Oud 17 October 2005, 08:58   #11
kurobu
Guest

Standaard

belgie verbied het in alle openbare plaatsen .
maar cafe's en dancing's daar ben ik niet zo zeker van of dit wel goed zal komen.
  Met citaat antwoorden
Oud 17 October 2005, 17:39   #12
thali
architect of life

thali's Avatar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kurobu
belgie verbied het in alle openbare plaatsen .
maar cafe's en dancing's daar ben ik niet zo zeker van of dit wel goed zal komen.
Ik geloof dat in cafées (?) er voorlopig nog geen rookverbod is en op fuiven/feestzalen en in dancings ook niet. Maar ik kan me vergissen...
Oud 17 October 2005, 17:42   #13
Bazzemans
Super Lid

Bazzemans's Avatar

Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

In Nederland hebben geloof ik op dit moment horeca-gelegenheden dispensatie voor het rookbeleid. Op zich zou ik er echt niet van balen als roken wordt afgeschaft in discotheken en café's. Niet meer van die vies stinkende kleding of staan in de stinkende damp van de sigaret van mijn buurman. Geen gozers die het nodig vinden om hun sigaret uit te drukken op mijn arm. Ik zie er iig meer voordelen aanzitten dan nadelen..
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 October 2005, 10:06   #14
kurobu
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thaliaaglaja
Ik geloof dat in cafées (?) er voorlopig nog geen rookverbod is en op fuiven/feestzalen en in dancings ook niet. Maar ik kan me vergissen...
ben er ook niet zeker over.
maar het komt er zeker.
  Met citaat antwoorden
Oud 18 October 2005, 10:57   #15
3rd boetah
Stondvettekakkershierzo

3rd boetah's Avatar

Standaard

Er zijn plannen om in Alkmaar een rookvrij cafe op te starten. Hoera, kan iedereen eindelijk zelf bepalen of hij/zij naar een tent wil waar gerookt of niet gerookt wordt. En dan kunnen de niet rokers ook niet zeuren.

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels