Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Gesloten onderwerp

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 19 August 2002, 15:49   #51
Smarthezz
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by MasterB

ff een flauw voorbeeld wat ik ooit eens ben tegen gekomen om te laten zien dat God niet almachtig is.

Als God almachtig is dan kan hij alles maken en doen wat hij wil dus kan hij een steen maken die niet op te tillen valt. Echter kom je dan bij het feit dat hij hem ook niet op kan tillen. Kan hij zelfs deze steen op tillen dan is hij niet geslaagd om een ontilbare steen te maken --> God is niet almachtig.

Ik snap wat jij bedoelt met almachtig maar het heeft wel zo zijn beperkingen
Ik ken het voorbeeld ja. Maar jij maakt in dit geval 1 klein foutje. Almacht betekend dat je kan doen wat je wil. En God wil helemaal geen steen maken die zo groot is dattie hem zelf niet op kan tillen... Almacht heeft dus idd beperkingen, maar dat maakt verder niet uit

Cheerz

Oud 19 August 2002, 16:09   #52
MasterB
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by Smarthezz

Ik ken het voorbeeld ja. Maar jij maakt in dit geval 1 klein foutje. Almacht betekend dat je kan doen wat je wil. En God wil helemaal geen steen maken die zo groot is dattie hem zelf niet op kan tillen... Almacht heeft dus idd beperkingen, maar dat maakt verder niet uit

Cheerz
OK een fanatieke Christen waar ook wetenschappelijk en filosofisch mee te praten is, dat ben je gelukkig! Ik wilde ff testen of je niet een Christen was die Almachtig ziet als opdringerig en dictatoriaal zeg maar!
Hopelijk kunnen we nog een keer een goede discussie aangaan mbt dingen in geloof (ik ken de Bijbel redelijk) of wetenschap of filosofie of alledrie natuurlijk

Racing Bartander

Oud 19 August 2002, 22:22   #53
Smarthezz
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by MasterB
OK een fanatieke Christen waar ook wetenschappelijk en filosofisch mee te praten is, dat ben je gelukkig! Ik wilde ff testen of je niet een Christen was die Almachtig ziet als opdringerig en dictatoriaal zeg maar!
Hopelijk kunnen we nog een keer een goede discussie aangaan mbt dingen in geloof (ik ken de Bijbel redelijk) of wetenschap of filosofie of alledrie natuurlijk
Hehe leuke test

Lijkt me leuk om nog eens te discussiëren Ik hou daar wel van, op de voorwaarde dat mijn mening gerespecteerd wordt.. En dat gebeurd maar weinig.. Maar met jou kan ik wel goed praten

Als je over MSN of via de e-mail zou willen praten, check je PM box

Cheerz

Oud 21 August 2002, 12:20   #54
Fade of Light
Guest

Standaard

Citaat:
Het geloof is voor mij de basis van mijn leven. Ik put er kracht uit, hoop voor de toekomst en een reden om te leven zoals ik leef. Ik voel de aanwezigheid van God in alles wat ik doe. Als ik in nood zit en ik bid tot God, dan voel ik me rustiger, kalmer, de druk wordt van me afgehaald en ik voel vrede in me. Als ik iets vraag aan God krijg ik vaak ook antwoord. Door een preek van de dominee, doordat het gewoon gebeurd, etc. etc. Ik kan wel voorbeelden gaan noemen, maar dat is vaak te persoonlijk als je het niet erg vindt.. Ik hoop dat dit wat specifieker is..
Heel erg leuk, dat je beschrijft wat je geloof en God met je doet, maar zulke dingen kun je ook uit een illusie halen, en dus zijn deze voorbeelden meer een losse flodder.

Citaat:
Als God niet zou ingrijpen in de wereld zou de mens hem al lang hebben vernietigd. Kijk maar eens naar alle wapens die er nu in omloop zijn. Als er geen sprankje godsdienst was dan zouden er al best mensen zijn geweest die op de knop hadden gedrukt.
Door godsdienst worden ze juist gebruikt! (zie midden oosten bijv, en de joden in WO2). Maar om vanuit jouw stelling te gaan: Waarom dan?

Citaat:
Alle koningen van Israël, de "ontsnapping" uit Egypte, de reis door de woestijn, de deportatie naar babel, vernietiging en wederopbouw van de tempel. Verval van het babylonische rijk, vernietiging van een aantal steden (Nineve, Sodom, Gomorra), het leven van Jezus, de Romeinse tijd, etc. etc.
Ik zal hier zeker op terugkomen (ben nu ff thuis van de introweek, maar mot weer snel weg) als ik tijd heb.

Citaat:
Ja, maar je mag je best verdedigen. En ik denk ook dat de Christenen in die tijd verkeerd bezig zijn geweest. Jij noemde geen tijd, dus ik nam aan dat je de oud-testamentische periode bedoelde... Mja, die mensen waren ook geen echte Christenen, ze vonden alleen van wel en kregen er status en eigendunk voor... Daar ging het ze om, niet om het geloof zelf. Gelukkig is dt tegenwoordig anders.
+
Citaat:
Het christendom had zo goed als absolute macht en nog steeds pleurden ze zogenaamde heksen en ketters op de brandstapel.
Ze waren zo groot dat ze helemaal niet zo zwaar bedreigd te worden, dus dat is een slap excuus om onder je zogenaamde geloofsregeltjes uit te komen.

Zoals gezegd, je hebt de tijd niet genoemd, dus ik wist niet precies waar je het over had..
Ik heb het over de Middeleeuwen met hun inquisitie.

Als je maar een grote selectie van leerstellingen hebt zoals de hele bijbel, dan houd je e gelovigen goed kortzichtig en onderontwikkeld, omdat ze dingen maar aannemen.

Citaat:
Het is niet de hele bijbel. Zoveel leerstellingen zitten er niet in. Dat valt allemaal best mee. En ik wil nou niet zeggen dat theologen onderontwikkeld zijn, of achter lopen. Of andere Christenen. Wij weten ook best hoe de evolutie en oerknal theorieën in elkaar zitten.. wij staan ook midden in de maatschappij. Wij hebben alleen een prettiger beeld van het leven en een veel betere toekomst dan jullie
Bah christentuig.....Flikker maar op met je toekomst!
Jullie leerstellingen stammen al uit van vroeger, maar er komt verder niks nieuws bij of evolueert, dan blijf je dus op een achterstand, ook al ken je wel andere ideeen, maar doet er niks mee. Je leeft nog steeds op oude voet.

Citaat:
In de bijbel staan ook zat regels tot zelfverdediging..
Je moet je altijd houden aan de tien geboden, of je bent een ketter!Zie ook:
Citaat:
Bron: http://www.kdc.kun.nl/geschiedenis/kathabcT.html :
TIEN GEBODEN
Uitspraken van God tot het volk van Israël, vastgelegd in Exodus 20, 1-17 en Deuteronomium 5, 6-21, in een zekere parallelie tussen die twee boeken. Volgens Deuteronomium 4,13 en 10,4 zijn deze uitspraken door God zelf op twee stenen tafelen gegrift en op de berg Sinaï aan Mozes ter hand gesteld. Het de eeuwen door erkende belang van deze uitspraken ligt in de diepe, algemeen menselijke waarheden voor een ethisch verantwoord bestaan die zij bevatten. Als zodanig worden zij wel gezien als een van de mogelijke formuleringen van de zogeheten natuurwet, meer dan als geboden waaraan men zich te houden heeft, maar zich ook aan zou kunnen onttrekken. De eerste drie der tien geboden bevatten voorschriften voor het gedrag tegenover God zelf, de zeven volgende regelen het gedrag van de mensen onderling. De nummering van de oosterse kerken en van de reformatie wijkt af van die der lutherse en katholieke kerken. De in de traditie gegroeide, enigszins ingekorte formulering die in de katholieke kerk ingeburgerd is, luidt:
Ik ben de Heer uw God.
1. Gij zult geen afgoden vereren maar Mij alleen aanbidden en boven alles beminnen.
2. Gij zult de naam van de Heer, uw God, niet zonder eerbied gebruiken.
3. Wees gedachtig dat gij de dag des Heren heiligt.
4. Eer uw vader en uw moeder.
5. Gij zult niet doden.
6. Gij zult geen onkuisheid doen.
7. Gij zult niet stelen.
8. Gij zult tegen uw naaste niet vals getuigen.
9. Gij zult geen onkuisheid begeren.
10.Gij zult niet onrechtvaardig begeren wat uw naaste toebehoort.
Citaat:
Dus ik ben ook schuldig aan oorlog? Want dat zeg je dus nu... Er zijn mensen die idd het verkeerd aanpakken, maar die hebben daar hun redenen voor, redenen waar een heleboel Christenen het niet mee eens zijn. Maar ja, dat kleine groepje mensen die de oorlog veroorzaken kunnen vaak het hardste schreeuwen. En je ziet wat het doet met een geloof, mensen als jij gaan erom zeiken.
De christenen met hun geloof wel ja. De christenen die op die plaats en op dat tijdstip waren wel ja.

Citaat:
Bron: http://home.wanadoo.nl/iki/inq-dro.htm
Toen in de tweede helft van de 12e eeuw er weer een nieuwe golf van Katharen de kop opstak, liet de kerk ditmaal alle remmen los. Zij stelde zich toen op het standpunt dat het uitroeien van ketters door de wereldlijke overheid niet alleen toegestaan, maar zelfs geboden was. Een ontwrichting van de kerkelijke orde, zou immers ook een ontwrichting van de maatschappelijke orde met zich brengen.

Oud 21 August 2002, 14:37   #55
Karma-Killer
Guest

Standaard

omg...mn eigen topic word iets te moeilijk voor mezelf
*gaat nog een poging doen alles te begrijpen, is nog maar klein meisje*

Oud 21 August 2002, 14:44   #56
MasterB
Guest

Standaard

Je kunt er alleen maar iets van leren, I hope iig want anders zijn mijn posts NUTTELOOS haha!

Racing Bartander

Oud 21 August 2002, 16:37   #57
Smarthezz
Guest

Standaard

Citaat:
Originally Posted by Fade Of Light
Heel erg leuk, dat je beschrijft wat je geloof en God met je doet, maar zulke dingen kun je ook uit een illusie halen, en dus zijn deze voorbeelden meer een losse flodder.
Ja, maar wat wil je dan dat ik beschrijf? Zoals gezegd, het is een gevoel, een emotie, net zoals liefde. Je kunt het wel proberen te beschrijven, maar het is onmogelijk, helemaal tegen iemand die het nog nooit zelf gevoelt heeft.

Citaat:
Originally Posted by Fade of Light
Door godsdienst worden ze juist gebruikt! (zie midden oosten bijv, en de joden in WO2). Maar om vanuit jouw stelling te gaan: Waarom dan?
Nou, er zijn genoeg gekken die best "op de knop willen drukken". Deze mensen worden tegen gehouden door de morele waarden van het Christendom of van een andere godsdienst. Daarnaast staat God niet toe dat de mens zichzelf vernietigt in zo'n grote mate (dus een heel continent uitschakelt ofzo). Hij zal dan ingrijpen, vraag me niet hoe, dat kan op verschillende manieren.

Citaat:
Ik heb het over de Middeleeuwen met hun inquisitie.

Als je maar een grote selectie van leerstellingen hebt zoals de hele bijbel, dan houd je e gelovigen goed kortzichtig en onderontwikkeld, omdat ze dingen maar aannemen.
In de Middeleeuwen waren er veel mensen die het geloof verkeerd begrepen. Die zijn er nogsteeds en die zullen er altijd blijven. De inquisitie is gebaseerd op de woorden van Jezus: "ga heen en maakt alle volkeren tot mijn discipelen". Dat is natuurlijk niet op de manier van de inquisitie bedoelt, maar de mensen toen zagen het wel zo..

Citaat:
Bah christentuig.....Flikker maar op met je toekomst!
Jullie leerstellingen stammen al uit van vroeger, maar er komt verder niks nieuws bij of evolueert, dan blijf je dus op een achterstand, ook al ken je wel andere ideeen, maar doet er niks mee. Je leeft nog steeds op oude voet.
Oww.. Dus je vind mij onderontwikkeld? Leuk is dat.. Mijn leefregels stammen van vroeger ja, maar zijn op zo'n manier opgesteld dat ze toepasbaar zijn op het heden. Kijk naar de 10 geboden, het zijn leefregels die nogsteeds gelden, of zouden moeten gelden. Dan zou het leven een stuk makkelijker zijn (en daar gaat het uiteindelijk om).

Citaat:
Je moet je altijd houden aan de tien geboden, of je bent een ketter!
Nee, dat zei "men" toen. En de enige die het zeiden waren de hoge pieten, degenen die de macht hadden. Daarom denkt iedereen tegenwoordig dat het complete geloof erachter stont, wat dus niet waar is. Het is ook niet zo, het gaat erom dat je je probeert te houden aan de 10 geboden. Het is onmogelijk, dat weet je van te voren, maar je moet het toch proberen. En anders ben je geen ketter, maar een ongelovige.. In die tijd was dat hetzelfde..

Citaat:
De christenen met hun geloof wel ja. De christenen die op die plaats en op dat tijdstip waren wel ja.
Niet alle Christenen. Alleen degenen die de hogere banen hadden, die voelde zich vroom en goed door "iedereen te bekeren". Nou, dat is helemaal niet goed. Niet op de manier waarop zij het deden. Er zijn vroeger vreselijke dingen gebeurd, in naam van het geloof, die helemaal niet voortkwamen uit het geloof, maar uit machtsdrift en eigendunk. Tegenwoordig geeft men het geloof nogsteeds de schuld, en das dus niet zo prettig..

Oud 21 August 2002, 20:01   #58
Fade of Light
Guest

Standaard

Citaat:
Ja, maar wat wil je dan dat ik beschrijf? Zoals gezegd, het is een gevoel, een emotie, net zoals liefde. Je kunt het wel proberen te beschrijven, maar het is onmogelijk, helemaal tegen iemand die het nog nooit zelf gevoelt heeft.
Goed, die 'discussie' is over, omdat er 'niet' over gediscussieerd kan worden. Maar ik geloof in een groot roze schaap die de macht heeft overal alle koeien en mensen, de rest is in handen van het donkere oranje banaantje. Klinkt misschien belachelijk, maar zo is 'jullie' God ook, even hypothetisch en onbewezen en verklaarbaar.

Citaat:
Nou, er zijn genoeg gekken die best "op de knop willen drukken". Deze mensen worden tegen gehouden door de morele waarden van het Christendom of van een andere godsdienst. Daarnaast staat God niet toe dat de mens zichzelf vernietigt in zo'n grote mate (dus een heel continent uitschakelt ofzo). Hij zal dan ingrijpen, vraag me niet hoe, dat kan op verschillende manieren.
Morele waarden ja, maar je doet net alsof het christendom die waarden aan de rest van de wereld heeft bijgebracht...Dat is niet waar.
Dat ingrijpgedoe van god is onzin, als ik iemand af wil knallen, dan zou ik dat doen, en geen 'onbekend geval in grote hoogte' die mij daarvan zou weerhouden (als ik aan een wapen zou kunnen komen hehe). Er zijn ook genoeg mensen die op die knop willen drukken, maar daar de macht niet voor hebben.

Citaat:
In de Middeleeuwen waren er veel mensen die het geloof verkeerd begrepen. Die zijn er nogsteeds en die zullen er altijd blijven. De inquisitie is gebaseerd op de woorden van Jezus: "ga heen en maakt alle volkeren tot mijn discipelen". Dat is natuurlijk niet op de manier van de inquisitie bedoelt, maar de mensen toen zagen het wel zo..
Ook al zoiets ja, net de Jihad. 'als je niet gelooft in ons geloof, dan sterf je'...Je probeert nu recht te praten wat krom is, maar het is gewoon fout en er zijn vast nog strenggelovige christenen die nog precies hetzelfde denken.

Citaat:
Oww.. Dus je vind mij onderontwikkeld? Leuk is dat.. Mijn leefregels stammen van vroeger ja, maar zijn op zo'n manier opgesteld dat ze toepasbaar zijn op het heden. Kijk naar de 10 geboden, het zijn leefregels die nogsteeds gelden, of zouden moeten gelden. Dan zou het leven een stuk makkelijker zijn (en daar gaat het uiteindelijk om).
Ik vind jou inderdaad deels onderontwikkeld. Leven in een illusie zou misschien makkelijker zijn, maar of de wereld daar beter van wordt, dat dacht ik niet. Want je leeft alleen in een schijn.

Citaat:
Het is ook niet zo, het gaat erom dat je je probeert te houden aan de 10 geboden. Het is onmogelijk, dat weet je van te voren, maar je moet het toch proberen. En anders ben je geen ketter, maar een ongelovige.. In die tijd was dat hetzelfde..
Dus om in jouw argumentatie te blijven. Mensen die zich verdedigen, hierbij doden, zich dus niet aan de tien geboden houden, zijn ongelovig. DEze redenatie vloeit HELEMAAL voort uit jouw woorden

Citaat:
Niet alle Christenen. Alleen degenen die de hogere banen hadden, die voelde zich vroom en goed door "iedereen te bekeren". Nou, dat is helemaal niet goed. Niet op de manier waarop zij het deden. Er zijn vroeger vreselijke dingen gebeurd, in naam van het geloof, die helemaal niet voortkwamen uit het geloof, maar uit machtsdrift en eigendunk. Tegenwoordig geeft men het geloof nogsteeds de schuld, en das dus niet zo prettig..
Ze wilden die mensen bekeren naar hun geloof, en dus geven we het geloof nog steeds de schuld, wat snap je niet?!

P.s. Kom niet nog een keer aan met het gezwam dat christenen een betere toekomst hebben dat 'niet'-gelovigen...

P.s.2 de meest irritant (en als die ooit gebruikt wordt, kom ik niet meer in dit topic) stukje uit een conversatie:
- Als God bestond hoe komt het dan van die oorlogen?
Dat doet de mens zelf...

Oud 21 August 2002, 23:23   #59
Smarthezz
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by Fade of Light

Goed, die 'discussie' is over, omdat er 'niet' over gediscussieerd kan worden. Maar ik geloof in een groot roze schaap die de macht heeft overal alle koeien en mensen, de rest is in handen van het donkere oranje banaantje. Klinkt misschien belachelijk, maar zo is 'jullie' God ook, even hypothetisch en onbewezen en verklaarbaar.

Nee vind ik niet hetzelfde, maar als jij het zo wil uitdrukken, ga je gang..

Morele waarden ja, maar je doet net alsof het christendom die waarden aan de rest van de wereld heeft bijgebracht...Dat is niet waar.
Dat ingrijpgedoe van god is onzin, als ik iemand af wil knallen, dan zou ik dat doen, en geen 'onbekend geval in grote hoogte' die mij daarvan zou weerhouden (als ik aan een wapen zou kunnen komen hehe). Er zijn ook genoeg mensen die op die knop willen drukken, maar daar de macht niet voor hebben.

Nee d0h, das ook veel te kleinschalig.. Ik bedoel dus op grote schaal, niet zo inimini..

Ook al zoiets ja, net de Jihad. 'als je niet gelooft in ons geloof, dan sterf je'...Je probeert nu recht te praten wat krom is, maar het is gewoon fout en er zijn vast nog strenggelovige christenen die nog precies hetzelfde denken.

Dat is dus een beschuldiging die je niet kunt bewijzen. Ik denk dat er niet veel Christenen zullen zijn die zo denken als de inquisitie toen.. Daarnaast praat ik niets recht dat krom is. Ik zeg alleen dat het geloof nu heel erg verschilt van het geloof toen. De mensen dachten er anders over, er was minder bekent, minder uitgelegd, etc. etc.

Ik vind jou inderdaad deels onderontwikkeld. Leven in een illusie zou misschien makkelijker zijn, maar of de wereld daar beter van wordt, dat dacht ik niet. Want je leeft alleen in een schijn.

Ik leef niet in een illusie. Dat denk jij nou de hele tijd maar dat is niet zo. Voor jouw gevoel misschien, maar jij kent het geloof niet dus kunt daar niet over oordelen. Voor mijn gevoel leef IK in de werkelijkheid en ben jij weer gewoon één van die domme gasten die later naar de hel gaan (sorry voor de uitdrukking).

Dus om in jouw argumentatie te blijven. Mensen die zich verdedigen, hierbij doden, zich dus niet aan de tien geboden houden, zijn ongelovig. DEze redenatie vloeit HELEMAAL voort uit jouw woorden

Tering man, jij bent echt dom.. Je moet je proberen aan de 10 geboden te houden in je levensstijl. Je moet dus niet naar buiten gaan en iemand overhoop schieten. Je moet proberen niet te liegen. Je moet proberen de zondag in ere te houden. Als je bij verdediging iemand vermoord is het niet erg, want jij kan er nix aan doen. Daarnaast maakt iedereen fouten, als je er oprecht vergeving voor vraagt aan God wil God ze vergeven. Maar dan moet je er wel echt spijt van hebben..

Ze wilden die mensen bekeren naar hun geloof, en dus geven we het geloof nog steeds de schuld, wat snap je niet?!

Die mensen die ongelovigen wilden bekeren geloofden niet echt. En dan ook nog eens op de verkeerde manier. Daar kan het echte Christendom dus nix aan doen..

P.s. Kom niet nog een keer aan met het gezwam dat christenen een betere toekomst hebben dat 'niet'-gelovigen...

Het is wel zo... Voor jou houdt het op, voor mij is er een perfect leven bij God.. Mja, ik zal mijn mond wel houden

P.s.2 de meest irritant (en als die ooit gebruikt wordt, kom ik niet meer in dit topic) stukje uit een conversatie:
- Als God bestond hoe komt het dan van die oorlogen?
Dat doet de mens zelf...

Nou ja, het is toch zo? Mensen zitten altijd te zeiken over die oorlogen. Net zoals "God is liefde, dan komen ongelovige mensen dus ook in de hemel, dus hoef je niet te geloven", das ook zo dik irri.. Mja..

Oud 23 August 2002, 15:57   #60
Fade of Light
Guest

Standaard

Citaat:
Nee vind ik niet hetzelfde, maar als jij het zo wil uitdrukken, ga je gang..
verklaar....

Citaat:
Nee d0h, das ook veel te kleinschalig.. Ik bedoel dus op grote schaal, niet zo inimini..
Waar ligt de grens dan?! Ik vind het als grote onzin klinken, dat god wel in zou grijpen op grootschalig gebied, maar niet op kleinschalig gebied...
Waar was god dan in WO2 voor de vergassing van vele mensen?!

Citaat:
Dat is dus een beschuldiging die je niet kunt bewijzen.
Die is heel makkelijk te bewijzen, het zijn namelijk feiten.

Citaat:
Ik leef niet in een illusie. Dat denk jij nou de hele tijd maar dat is niet zo. Voor jouw gevoel misschien, maar jij kent het geloof niet dus kunt daar niet over oordelen. Voor mijn gevoel leef IK in de werkelijkheid en ben jij weer gewoon één van die domme gasten die later naar de hel gaan (sorry voor de uitdrukking).
als je op zo'n manier je hele levenswijze leeft, aan de hand van een gevoel dat je hebt over een iets (dat je god noemt). En weet je wat hetmooiste is...als jouw ouders/omgeving/boekenkennis jou niet zo had opgevoed, had je het nooit in je hoofd gehaald om aan zo'n totalitaire dictator als god te denken.

Citaat:
ben jij weer gewoon één van die domme gasten die later naar de hel gaan (sorry voor de uitdrukking).
Lekker toch zo'n zomerkamp in de hel? Pfft, ik zou bijna anti-christ worden door zulke domme en 'geloofsuitbuitende' zinnen.

Citaat:
Tering man, jij bent echt dom..
Ik heb precies jouw woorden aangehouden, en die naast elkaar gelegd. De redenatie is perfect logisch en consequent, dus als er dan iemand dom zou zijn, zou jij het zijn.

Citaat:
Je moet je proberen aan de 10 geboden te houden in je levensstijl. Je moet dus niet naar buiten gaan en iemand overhoop schieten. Je moet proberen niet te liegen. Je moet proberen de zondag in ere te houden. Als je bij verdediging iemand vermoord is het niet erg, want jij kan er nix aan doen. Daarnaast maakt iedereen fouten, als je er oprecht vergeving voor vraagt aan God wil God ze vergeven. Maar dan moet je er wel echt spijt van hebben..
Proberen? Ik heb toch al meerdere malen gelezen, dat je je aan de tien geboden moet houden...hier quote ik nog even een stukje van je:

Citaat:
Het is ook niet zo, het gaat erom dat je je probeert te houden aan de 10 geboden. Het is onmogelijk, dat weet je van te voren, maar je moet het toch proberen. En anders ben je geen ketter, maar een ongelovige..
Dus je stelt regels, waarvan je van te voren weet dat je er nit aan kunt houden? haha prachtig, gewoon prachtig... En waar slaat die anders op...?!

Citaat:
Die mensen die ongelovigen wilden bekeren geloofden niet echt. En dan ook nog eens op de verkeerde manier. Daar kan het echte Christendom dus nix aan doen..
Dat vind jij zo, wie zegt dat JIJ niet gelooft op de verkeerde manier?

Citaat:
Het is wel zo... Voor jou houdt het op, voor mij is er een perfect leven bij God.. Mja, ik zal mijn mond wel houden
Jij (en je andere christentuig) zijn gewoon bang voor de dood en verzinnen daarom debiele smoesjes om verder te leven...
Daarbij laat dit duidelijk weer zien hoe intolerant jegens niet/anders gelovigen. Hoe zouden sommige oorlogen toch komen? Ik weet het al...

Nog nooit is er een oorlog geweest vanwege het niet-geloven in een geloof...

Citaat:
Nou ja, het is toch zo? Mensen zitten altijd te zeiken over die oorlogen. Net zoals "God is liefde, dan komen ongelovige mensen dus ook in de hemel, dus hoef je niet te geloven", das ook zo dik irri.. Mja..
Oh dus die god van je, zorgt wel voor goede shit op aarde, maar tevens is hij zo imbeciel om oorlogen (die door de mens zelf, jouw woorden, worden veroorzaakt) tegen te gaan...

Waarom zouden ongelovigen dan niet in de hemel komen volgens jou?

Oud 2 October 2002, 02:25   #61
JJzD
Guest

Standaard

whehehehe

de eeuwige discussie die eigenlijk altijd kant noch wal raakt.

wanneer leren de christenen eens dat mensen die je overtuigt met woorden ook weer met woorden terug te halebn zijn en wanneer leren de atheinsten eens dat niet alles te beredeneren valt en de bijbel nog nooit serieus op belangrtijke punten is onderuitgeschopt

voor de rest vind ik dat almachtige en de steen gewoon een flauw taalgrapje

Oud 14 April 2003, 20:47   #62
Miss-kausalaya
Guest

Standaard

ik ben wel gedoopt en nog steeds gelovig (vrijgemaakt-christelijk).
Maar toch geloof ik veel dingen uit de bijbel niet..
neem nou dat verhaal met de ezel dat die ineens ging praten, en die 5 broden en 2 vissen die aan 1000 mensen werden verdeeld, en water dat in bloed veranderde.
En dat Jezus over de zee liep! dat blijf ik vreemd vinden..oke sommige dingen moet je gewoon accepteren..maar toch is het wel moeilijk!
En dat mensen in de oerknal geloven, dat snap ik echt niet....bedoel hoe is die dan veroorzaakt????Maarja iedereen denkt er weer anders over...

Oud 14 April 2003, 20:54   #63
Fade of Light
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by Miss-kausalaya
ik ben wel gedoopt en nog steeds gelovig (vrijgemaakt-christelijk).
Maar toch geloof ik veel dingen uit de bijbel niet..
neem nou dat verhaal met de ezel dat die ineens ging praten, en die 5 broden en 2 vissen die aan 1000 mensen werden verdeeld, en water dat in bloed veranderde.
En dat Jezus over de zee liep! dat blijf ik vreemd vinden..oke sommige dingen moet je gewoon accepteren..maar toch is het wel moeilijk!
En dat mensen in de oerknal geloven, dat snap ik echt niet....bedoel hoe is die dan veroorzaakt????Maarja iedereen denkt er weer anders over...
begin er maar een nieuw topic over, dit is te oud en moet dan wee rhelemaal doorgelezen worden....

Gesloten onderwerp

Berichting Regels