|
Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken! |
![]() |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
![]() |
#51 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() Cheerz |
|
![]() |
#52 | |
Guest
|
![]() Citaat:
Hopelijk kunnen we nog een keer een goede discussie aangaan mbt dingen in geloof (ik ken de Bijbel redelijk) of wetenschap of filosofie of alledrie natuurlijk ![]() Racing Bartander |
|
![]() |
#53 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() Lijkt me leuk om nog eens te discussiëren ![]() ![]() Als je over MSN of via de e-mail zou willen praten, check je PM box ![]() Cheerz |
|
![]() |
#54 | ||||||||||
Guest
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als je maar een grote selectie van leerstellingen hebt zoals de hele bijbel, dan houd je e gelovigen goed kortzichtig en onderontwikkeld, omdat ze dingen maar aannemen. Citaat:
Jullie leerstellingen stammen al uit van vroeger, maar er komt verder niks nieuws bij of evolueert, dan blijf je dus op een achterstand, ook al ken je wel andere ideeen, maar doet er niks mee. Je leeft nog steeds op oude voet. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||||
![]() |
#55 |
Guest
|
![]()
omg...mn eigen topic word iets te moeilijk voor mezelf
![]() *gaat nog een poging doen alles te begrijpen, is nog maar klein meisje* |
![]() |
#56 |
Guest
|
![]()
Je kunt er alleen maar iets van leren, I hope iig want anders zijn mijn posts NUTTELOOS haha!
Racing Bartander |
![]() |
#57 | ||||||
Guest
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
#58 | ||||||
Guest
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dat ingrijpgedoe van god is onzin, als ik iemand af wil knallen, dan zou ik dat doen, en geen 'onbekend geval in grote hoogte' die mij daarvan zou weerhouden (als ik aan een wapen zou kunnen komen hehe). Er zijn ook genoeg mensen die op die knop willen drukken, maar daar de macht niet voor hebben. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
P.s. Kom niet nog een keer aan met het gezwam dat christenen een betere toekomst hebben dat 'niet'-gelovigen... P.s.2 de meest irritant (en als die ooit gebruikt wordt, kom ik niet meer in dit topic) stukje uit een conversatie: - Als God bestond hoe komt het dan van die oorlogen? Dat doet de mens zelf... ![]() ![]() |
||||||
![]() |
#59 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
#60 | |||||||||||
Guest
|
![]() Citaat:
Morele waarden ja, maar je doet net alsof het christendom die waarden aan de rest van de wereld heeft bijgebracht...Dat is niet waar. Dat ingrijpgedoe van god is onzin, als ik iemand af wil knallen, dan zou ik dat doen, en geen 'onbekend geval in grote hoogte' die mij daarvan zou weerhouden (als ik aan een wapen zou kunnen komen hehe). Er zijn ook genoeg mensen die op die knop willen drukken, maar daar de macht niet voor hebben. Citaat:
Waar was god dan in WO2 voor de vergassing van vele mensen?! Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Daarbij laat dit duidelijk weer zien hoe intolerant jegens niet/anders gelovigen. Hoe zouden sommige oorlogen toch komen? Ik weet het al... Nog nooit is er een oorlog geweest vanwege het niet-geloven in een geloof... Citaat:
Waarom zouden ongelovigen dan niet in de hemel komen volgens jou? |
|||||||||||
![]() |
#61 |
Guest
|
![]()
whehehehe
de eeuwige discussie die eigenlijk altijd kant noch wal raakt. wanneer leren de christenen eens dat mensen die je overtuigt met woorden ook weer met woorden terug te halebn zijn en wanneer leren de atheinsten eens dat niet alles te beredeneren valt en de bijbel nog nooit serieus op belangrtijke punten is onderuitgeschopt voor de rest vind ik dat almachtige en de steen gewoon een flauw taalgrapje |
![]() |
#62 |
Guest
|
![]()
ik ben wel gedoopt en nog steeds gelovig (vrijgemaakt-christelijk).
Maar toch geloof ik veel dingen uit de bijbel niet.. neem nou dat verhaal met de ezel dat die ineens ging praten, en die 5 broden en 2 vissen die aan 1000 mensen werden verdeeld, en water dat in bloed veranderde. En dat Jezus over de zee liep! dat blijf ik vreemd vinden..oke sommige dingen moet je gewoon accepteren..maar toch is het wel moeilijk! En dat mensen in de oerknal geloven, dat snap ik echt niet....bedoel hoe is die dan veroorzaakt????Maarja iedereen denkt er weer anders over... |
![]() |
#63 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|