Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 5 December 2002, 17:00   #51
eneri
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by koelkast

Waar veel mensen hier niet bij stil staan. is dat dat rijk zijn helemaal zo simpel niet is. Mensen hebben hier de mentalitiet laat die rijken maar alles schuiven ze hebben tog genoeg en moeten hun mond maar houden. Mensen die zeggen kijk gaan ze weer op vakantie hoor das de5e keer dit jaar.

Mensen die dat zeggen vergeten dat dat rijk zijn niet vanzelf komt mijn vader gaat 5 keer in een jaar op vakantie verder werkt hij nooit vsn negen tot vijf. Elke dag en nacht is ie in de weer voor het bedrijf. Weekenden vrij kent ons gezin niet. in de avond thuis zijn vergeet het maar. Eerder altijd onder weg zijn en lange dagen maken.

Daar komt nog eens bij dat er ook allerlij andere zaken bij komen je hebt als je rijk bent opeens last van allerlij extra verzekeringen en beveiliging voor je zelf je gezin en ook je huis (goederen) omdat er altijd mensen zijn op deze wereld die je kapot willen maken of van je willen stelen.

Als je een zaak runt krijg je te maken met rechtzaken advocaten en mensen die geen genoegen nemen met de feiten dat ze zelf fouten maken en daar zelf het duppe van zijn geworden. een rechtzaak is zo aangespannen.

Mensen denken dat het allemaal zo makkelijk is en zorgenloos dit is dus totaal niet zo.

Niet dat het de bedoeling is om mensen zo ver te krijgen ach wat zielig helemaal niet dat is zeker niet de bedoeling, echter denk wel even na als je weer een argument neer zet dat de rijke mensen maar meer belasting moeten betalen omdat zij tog wel kunnen missen.

-----------------------

nieuw certificaat binnen!
daar heb je best gelijk in, maar wij zijn niet de enige met vooroordelen.
daarbij, je vader heeft voor dit leven gekozen, arme mensen vaak niet. daar moet je ook rekening mee houden.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 December 2002, 17:39   #52
koelkast
ubergruber

koelkast's Avatar

Stuur een bericht via AIM naar koelkast
Standaard

Citaat:
Originally posted by eneri

daarbij, je vader heeft voor dit leven gekozen, arme mensen vaak niet. daar moet je ook rekening mee houden.

heb ik voor dit leven gekozen dan ?

snapt ook nog niet heeft al zijn posts terug gelezen waar ik iemand beledig of uitscheld kan het niet vinden

-----------------------

Oud 5 December 2002, 18:37   #53
anemic
Guest

Standaard

Citaat:

snapt ook nog niet heeft al zijn posts terug gelezen waar ik iemand beledig of uitscheld kan het niet vinden

-----------------------

wel voor het leven dat je gaat leiden
je KAN kiezen voor een opleiding
cause u can afford that
jij kan veel keuzes maken in je leven (net als ik en vrijwel iedereen op dit forum). Mensen die echt arm geboren zijn kunnen niet kiezen. Van een ww-uitkering kan je dus echt geen kind laten studeren....
  Met citaat antwoorden
Oud 5 December 2002, 19:42   #54
eneri
Guest

Standaard

Citaat:

-----------------------

ik had het niet over jou, maar over je vader. jij betaalt immers neit die belasting, maar je vader.
en verder, ik heb al je posts s nagelezen en af en toe staan er dingen tussen waarvan ik denk moet dat nou...zo van jij bent dom nee jij bent dom ....beetje kinderachtig
  Met citaat antwoorden
Oud 5 December 2002, 19:45   #55
Fade of Light
Guest

Standaard

Citaat:

zo van jij bent dom nee jij bent dom ....beetje kinderachtig

van beide kanten,w aar we niet op in gaan, of ik ga deleten EN/OF sluiten, en dat is neit wat we willen wel?
  Met citaat antwoorden
Oud 5 December 2002, 19:47   #56
eneri
Guest

Standaard

klopt, t kwam van beide kanten. daar sprak ik alleen mn ergernis over uit..
  Met citaat antwoorden
Oud 8 December 2002, 11:28   #57
theo tank
Nostalgisch lid

Standaard

Citaat:

Is dat echt zo dat 'arme mensen' niet voor hun leven gekozen hebben. Ik heb meer dan genoeg voorbeelden gezien van jongens die liever, snoven, blowden, en zopen dan dat ze naar school gingen. Sommige zijn nu zelfs door het RIAGG afgekeurd en krijgen gewoon een uitkering....
Uiteraard zijn er ook mensen die door allerei omstandigheden in een 'arme' (wat dat ook in Nederland mag inhouden) situatie zijn gekomen. Ik vind dat je deze mensen ook moet helpen. Maar gasten die van hun 12e tot 22e een groot feest van hun leven wilden maken en vervolgens beginnen te klagen dat ze het zo slecht hebben daar beginnen mijn haren echt recht overeind van te staan.
Ik vind extreem links en extreem rechts allebei fout, ik ben ook bang als we de ideeen van de SP gaan opvolgen dat weer eerder in gezamelijke armoede terecht komen dan gezamelijk weelde.
Oud 8 December 2002, 13:13   #58
GregoorvanDijk
Guest

Standaard

Ik heb ernstige twijfels bij de capabelheid van vele kiezers in Nederland. Eerst lopen ze als ene kip zonder kop achter de LPF aan, dan nu weer de SP. Overigens acht ik de SP toch wel een stuk volwassener dan de LPF. Ik denk dat het best een stabiele partij is. Ik stem zelf gewoon PvdA. En dan Wouter Bos. Ik heb eerst Groen-Links gestemd vorig jaar. Maar dat is toch wat minder geworden. Ik denk dat de SP ook een eendagsvlieg is, maar dat is minder erg dan de LPF denk ik. Ach, we zien wel
  Met citaat antwoorden
Oud 8 December 2002, 13:39   #59
TranceGirl
Guest

Standaard

ik vind de sp een goede partij...
  Met citaat antwoorden
Oud 8 December 2002, 13:40   #60
Fade of Light
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by TranceGirl
ik vind de sp een goede partij...
en waarom?
  Met citaat antwoorden
Oud 8 December 2002, 13:43   #61
TranceGirl
Guest

Standaard

omdat ze uit de EU willen hehe
  Met citaat antwoorden
Oud 8 December 2002, 13:43   #62
TranceGirl
Guest

Standaard

nee ik vin Jan heel normaal eigenlijk.....gewoon...helemaal niet uit de hoogte etc...en dat zijn er veel wel in de politiek
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Berichting Regels