Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 23 January 2003, 16:08   #51
Fade of Light
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by MilkyWayz

volgens mij bestaat zo een geloof helemaal niet, dus die vergelijking van jou klopt naar mijns inzien niet.
Jouw vergelijking slaat sowieso nergens op want het doden van mensen en een hoofddoek dragen zijn 2 dingen die ZO STERK verschillen, dat je dat eigenlijk niet mág vergelijken met elkaar.
of het geloof nou fictief of niet is, het gaat om het geschetste probleem. en ondanks de extreme verschillen, berusten ze beide op hetzelfde principe
  Met citaat antwoorden
Oud 23 January 2003, 19:27   #52
MilkyWayz
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by Fade of Light

of het geloof nou fictief of niet is, het gaat om het geschetste probleem. en ondanks de extreme verschillen, berusten ze beide op hetzelfde principe
Het doden van iemand is bij de wet verboden en, correct me if I'm wrong, het is niet verboden om een hoofddoek te dragen. Dit is een vrij land en ik vind het heel jammer als een dingetje als het dragen van een hoofddoek al problemen oplevert. En of dit nou een deel is van integratie..? ik vind van niet. Integreren kan prima zonder dat die hoofddoek of dat geloof weg moet.
  Met citaat antwoorden
Oud 23 January 2003, 22:36   #53
Fade of Light
Guest

Standaard

Citaat:

Het doden van iemand is bij de wet verboden en, correct me if I'm wrong, het is niet verboden om een hoofddoek te dragen. Dit is een vrij land en ik vind het heel jammer als een dingetje als het dragen van een hoofddoek al problemen oplevert. En of dit nou een deel is van integratie..? ik vind van niet. Integreren kan prima zonder dat die hoofddoek of dat geloof weg moet.
wetten zijn ook maar 'speciale regels' die per land gelden...
bij verbienden hoofddeksels gaat het om regels per school (of regio, en misschien ooit per land)
  Met citaat antwoorden
Oud 24 January 2003, 09:12   #54
MilkyWayz
Guest

Standaard

Citaat:

wetten zijn ook maar 'speciale regels' die per land gelden...
bij verbienden hoofddeksels gaat het om regels per school (of regio, en misschien ooit per land)
precies, en daarom klopt jouw vergelijking dus niet.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 January 2003, 16:09   #55
Fade of Light
Guest

Standaard

Citaat:

precies, en daarom klopt jouw vergelijking dus niet.
jawel alleen op micro ipv macro niveau
  Met citaat antwoorden
Oud 25 January 2003, 15:26   #56
MilkyWayz
Guest

Standaard

Citaat:

jawel alleen op micro ipv macro niveau
ja, zo ken ik er nog wel een paar..
ik vind t leuk geweest zo.
  Met citaat antwoorden
Oud 25 January 2003, 16:13   #57
Fade of Light
Guest

Standaard

Citaat:

ja, zo ken ik er nog wel een paar..
ik vind t leuk geweest zo.
mgoed ik zal kijken of ik een directer, op meer raakvlakken hetzelfde zijnde voorbeeld kan vinden
  Met citaat antwoorden
Oud 25 January 2003, 18:03   #58
jolyn
Guest

Exclamation

Okey, maar nu ff andersom. Waarom zou het niet mogen? Hebben wij, mensen die geen moslim zijn, er last van ofzo???!! Ik vind het dus echt belachelijk dat het niet zo kunnen.

xxxjolyn
  Met citaat antwoorden
Oud 25 January 2003, 19:15   #59
lief-heksje
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by jolyn
Okey, maar nu ff andersom. Waarom zou het niet mogen? Hebben wij, mensen die geen moslim zijn, er last van ofzo???!! Ik vind het dus echt belachelijk dat het niet zo kunnen.

xxxjolyn
helemaal mee akkoord...als het voor hun geloof is heb ik er geen problemen mee... have a little bit of respect ppl..
  Met citaat antwoorden
Oud 25 January 2003, 19:38   #60
Fade of Light
Guest

Standaard

net op nieuws gezien (NL 3) dat zelfs in marokko het helemaal niet normaal is dat je zo'n burka geval draagt (dus alleen ogen onbedekt). Een onderwijzeres daar zei zelfs dat heel veel scholen zo iemand zelfs weigeren. Ook de koran zegt zelfs niet dat het zo moet.

Oftewel: daar niet, hier al helemaal niet
  Met citaat antwoorden
Oud 25 January 2003, 20:15   #61
MilkyWayz
Guest

Standaard

Citaat:
net op nieuws gezien (NL 3) dat zelfs in marokko het helemaal niet normaal is dat je zo'n burka geval draagt (dus alleen ogen onbedekt). Een onderwijzeres daar zei zelfs dat heel veel scholen zo iemand zelfs weigeren. Ook de koran zegt zelfs niet dat het zo moet.

Oftewel: daar niet, hier al helemaal niet

zo'n ding verschilt wel wat met een hoofddoek zoiets vind ik dan ook weer te overdone.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 January 2003, 17:11   #62
Bazzemans
Super Lid

Bazzemans's Avatar

Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:

zo'n ding verschilt wel wat met een hoofddoek zoiets vind ik dan ook weer te overdone.
Het is namelijk voor een leraar of lerares ontzettend onprettig als hij of zij niet kan zien wat voor gezichtsuitdrukking een student heeft. Dat is wel belangrijk..
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 January 2003, 18:24   #63
jolyn
Guest

Talking

Helemaal mee eens!!!
  Met citaat antwoorden
Oud 26 January 2003, 18:55   #64
Dimas
Guest

Standaard

a) satanisme is geen geloof, maar een atheistische levensbeschouwing. Net zoals het boeddhisme zeg maar alleen dan anders . Niettemin klopt Fade z'n redenering dus nog steeds want ook vanuit die beschouwing zou hij moorden kunnen plegen. En het principe van zijn twee voorbeelden klopt, ook al zijn de twee voorbeelden nog zo erg uit elkaar liggend. Het gaat erom dat er regels zijn, waar iedereen zich aan moet houden ongeacht wat hij gelooft.

b) je zegt een aantal posts trug dat je er niet tegenkan dat mensen worden belemmerd in hun geloof. Jouw mening. Waar ik niet tegenkan is dat mensen dingen mogen vanwege het geloof. Als men dus als schoolregel heeft: hoofddeksels af, en daarmee bedoelen ze elk op het hoofd zittend geval, dan moet het niet zo zijn dat voor hoofddoekjes een uitzondering wordt gemaakt omdat dat een onderdeel van hun geloof is

Sorry, wat laat ermee
  Met citaat antwoorden
Oud 26 January 2003, 19:44   #65
MilkyWayz
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by Bazzemans

Het is namelijk voor een leraar of lerares ontzettend onprettig als hij of zij niet kan zien wat voor gezichtsuitdrukking een student heeft. Dat is wel belangrijk..
ja en dus? waarom quote je mij dan? ik zeg dat ik zo'n ding wat je hele gezicht, behalve de ogen, bedekt juist ook weer te overdone vind. met een hoofddoek kan je gewoon zien wat voor uitdrukking iemand op zn gezicht heeft.
volgens mij had je me verkeerd begrepen.

Citaat:
Originally posted by Dimas
a) satanisme is geen geloof, maar een atheistische levensbeschouwing. Net zoals het boeddhisme zeg maar alleen dan anders . Niettemin klopt Fade z'n redenering dus nog steeds want ook vanuit die beschouwing zou hij moorden kunnen plegen. En het principe van zijn twee voorbeelden klopt, ook al zijn de twee voorbeelden nog zo erg uit elkaar liggend. Het gaat erom dat er regels zijn, waar iedereen zich aan moet houden ongeacht wat hij gelooft.

b) je zegt een aantal posts trug dat je er niet tegenkan dat mensen worden belemmerd in hun geloof. Jouw mening. Waar ik niet tegenkan is dat mensen dingen mogen vanwege het geloof. Als men dus als schoolregel heeft: hoofddeksels af, en daarmee bedoelen ze elk op het hoofd zittend geval, dan moet het niet zo zijn dat voor hoofddoekjes een uitzondering wordt gemaakt omdat dat een onderdeel van hun geloof is

Sorry, wat laat ermee
ik neem aan dat dit tegen mij gericht is.

a. ik snap niet helemaal wat jouw punt nu is. het satanisme zal mij werkelijk worst wezen, of het nou een geloof is of een atheistische levensbeschouwing, dat heeft verder niks met deze discussie te maken (en de discussie over of fol's vergelijking nou wel of niet klopt ben ik ook al afgekapt en heb dus ook geen zin meer om dáár verder op in te gaan) en als je mijn 1e post in dit topic nog eens goed leest zie je dat ik op het eind zeg dat ik vind dat hoofddoekjes en andere hoofddeksels(dwz: petten, mutsen, whatever..) gewoon moeten kunnen, als het de les of je werk maar niet verstoort. Als er regels komen dat hoofddeksels niet mogen, het zij zo, dan moet men zich daar maar aan houden, maar dat wil nog niet zeggen dat ik het redelijk vind. en hiermee heb ik, naar mijn mening, gelijk een antwoord gegeven op jouw punt b.
  Met citaat antwoorden
Oud 28 January 2003, 23:53   #66
AcIDeR
Guest

Standaard

ik mag ook geen petjes op vanwege dat me haar niet zit(lees:helm afgedaan) en dan vink ook niet dat hun zon ding opmogen...
  Met citaat antwoorden
Oud 14 April 2003, 20:25   #67
Miss-kausalaya
Guest

Standaard

om eerlijk te zijn...
Ik ben zelf geen moslim hoor, loop niet met hoofddoekje ofz dus.. maar, ik vind het wel onwijs belachelijk!!dat hoofddoekjes verboden worden in de les.
Te triest voor woorden.
Het gaat toch om ' leren op school' niet om hoe je uitziet?
Ze hebben het gewoon te respecteren dat iemand vanwege het geloof een hoofddoekje draagt.
  Met citaat antwoorden
Oud 14 April 2003, 20:35   #68
DaRick
Guest

Standaard

Dat er een hoofddoek wordt gedragen in de les ben ik geen voorstander van. Ik zou het ook niet verbieden, want dat vind ik weer net iets te ver gaan.
Of iemand een pet op heeft in de klas zou me ook niet storen, het wordt door ouderen meestal gezien als een teken van fatsoen/respect.
Alleen zo'n boerka of whatever, vind ik gewoon veels te ver gaan. Ik mag ook niet met een bivakmuts over straat lopen, dan wordt ik ook opgepakt. Een boerka bedekt het hele gezicht en vooral op school, waar communicatie erg belangrijk is vind ik zo'n ding niet gepast. Zoals al eerder is gezegd, is zoiets op scholen in Marokko ook verboden. Dus hier moet dat ook verboden worden.
  Met citaat antwoorden
Oud 14 April 2003, 21:20   #69
FiZz
Guest

Standaard

Hmzz... je mag geen hoofddoek om(op) op SCHOOL!
Maar diezelfde scholen geven wel vrije dagen met Goede Vrijdag (christendom) etc. Beeeetje hypocriet he.

MAAR nu is het natuurlijk wel zo dat die vrije dagen zo erg ingeburgerd zijn. En je kan zeggen dat doen de CHRISTELIJKE scholen, maar moslim scholen mogen er weer niet komen omdat je dan een ophoping krijgen van mensen met hetzelfde geloof.

Hmzz hmzz... Iedereen heeft een beetje gelijk... Zo zie je maar weer, geloof veroorzaakt een hoop trammeland...
  Met citaat antwoorden
Oud 16 April 2003, 15:15   #70
Chatty
Guest

Standaard

Ik vind gewoon, pet mag niet, dus hoofddoekie ook niet, tis allebei iets wat je op je hoofd doet...
  Met citaat antwoorden
Oud 16 April 2003, 15:25   #71
Dimas
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by Miss-kausalaya
om eerlijk te zijn...
Ik ben zelf geen moslim hoor, loop niet met hoofddoekje ofz dus.. maar, ik vind het wel onwijs belachelijk!!dat hoofddoekjes verboden worden in de les.
Te triest voor woorden.
Het gaat toch om ' leren op school' niet om hoe je uitziet?
Ze hebben het gewoon te respecteren dat iemand vanwege het geloof een hoofddoekje draagt.
Die persoon mag allereerst onze normen en waarden respecteren en schoolregels naleven. Daarin staat meestal ook dat hoofddeksels verboden zijn. Nu leest iedereen natuurlijk pet, maar dat komt omdat er simpelweg nooit iemand met iets anders aangekomen is. En het is onzin dat de hoofddook gerespecteerd moet worden omdat het geloof is. Wat als ik een geloof sticht waar petten ook gedragen mogen worden (in de koran staat namelijk niet "draag gvd een hoofddoek of je wordt gemept door Allah"), dan zegt iedereen ook mzzl, doe dat geval maar af.

Dus nee, ik vind het logisch dat men geen hoofddoekjes mag dragen op school. Een burqa is al helemaal uitgesloten.

Verrek, zie net nog wat.

Milkywayz: punt a was als verduidelijking. En mijn punt b en jouw laatste reply lopen elkaar volgens mij wat mis, maar goed.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Berichting Regels