|
Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken! |
![]() |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
![]() |
#51 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#52 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#53 | |
Guest
|
![]() Citaat:
bij verbienden hoofddeksels gaat het om regels per school (of regio, en misschien ooit per land) |
|
![]() |
![]() |
#54 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#55 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#56 | |
Guest
|
![]() Citaat:
ik vind t leuk geweest zo. |
|
![]() |
![]() |
#57 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#58 |
Guest
|
![]()
Okey, maar nu ff andersom. Waarom zou het niet mogen? Hebben wij, mensen die geen moslim zijn, er last van ofzo???!! Ik vind het dus echt belachelijk dat het niet zo kunnen.
xxxjolyn |
![]() |
![]() |
#59 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#60 |
Guest
|
![]()
net op nieuws gezien (NL 3) dat zelfs in marokko het helemaal niet normaal is dat je zo'n burka geval draagt (dus alleen ogen onbedekt). Een onderwijzeres daar zei zelfs dat heel veel scholen zo iemand zelfs weigeren. Ook de koran zegt zelfs niet dat het zo moet.
Oftewel: daar niet, hier al helemaal niet |
![]() |
![]() |
#61 | |
Guest
|
![]() Citaat:
zo'n ding verschilt wel wat met een hoofddoek ![]() |
|
![]() |
![]() |
#62 | |
Super Lid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Guest
|
![]()
Helemaal mee eens!!!
|
![]() |
![]() |
#64 |
Guest
|
![]()
a) satanisme is geen geloof, maar een atheistische levensbeschouwing. Net zoals het boeddhisme zeg maar alleen dan anders
![]() b) je zegt een aantal posts trug dat je er niet tegenkan dat mensen worden belemmerd in hun geloof. Jouw mening. Waar ik niet tegenkan is dat mensen dingen mogen vanwege het geloof. Als men dus als schoolregel heeft: hoofddeksels af, en daarmee bedoelen ze elk op het hoofd zittend geval, dan moet het niet zo zijn dat voor hoofddoekjes een uitzondering wordt gemaakt omdat dat een onderdeel van hun geloof is Sorry, wat laat ermee ![]() |
![]() |
![]() |
#65 | ||
Guest
|
![]() Citaat:
volgens mij had je me verkeerd begrepen. Citaat:
a. ik snap niet helemaal wat jouw punt nu is. het satanisme zal mij werkelijk worst wezen, of het nou een geloof is of een atheistische levensbeschouwing, dat heeft verder niks met deze discussie te maken (en de discussie over of fol's vergelijking nou wel of niet klopt ben ik ook al afgekapt en heb dus ook geen zin meer om dáár verder op in te gaan) en als je mijn 1e post in dit topic nog eens goed leest zie je dat ik op het eind zeg dat ik vind dat hoofddoekjes en andere hoofddeksels(dwz: petten, mutsen, whatever..) gewoon moeten kunnen, als het de les of je werk maar niet verstoort. Als er regels komen dat hoofddeksels niet mogen, het zij zo, dan moet men zich daar maar aan houden, maar dat wil nog niet zeggen dat ik het redelijk vind. en hiermee heb ik, naar mijn mening, gelijk een antwoord gegeven op jouw punt b. |
||
![]() |
![]() |
#66 |
Guest
|
![]()
ik mag ook geen petjes op vanwege dat me haar niet zit(lees:helm afgedaan) en dan vink ook niet dat hun zon ding opmogen...
|
![]() |
![]() |
#67 |
Guest
|
![]()
om eerlijk te zijn...
Ik ben zelf geen moslim hoor, loop niet met hoofddoekje ofz dus.. ![]() Te triest voor woorden. Het gaat toch om ' leren op school' niet om hoe je uitziet? Ze hebben het gewoon te respecteren dat iemand vanwege het geloof een hoofddoekje draagt. |
![]() |
![]() |
#68 |
Guest
|
![]()
Dat er een hoofddoek wordt gedragen in de les ben ik geen voorstander van. Ik zou het ook niet verbieden, want dat vind ik weer net iets te ver gaan.
![]() Of iemand een pet op heeft in de klas zou me ook niet storen, het wordt door ouderen meestal gezien als een teken van fatsoen/respect. ![]() Alleen zo'n boerka of whatever, vind ik gewoon veels te ver gaan. Ik mag ook niet met een bivakmuts over straat lopen, dan wordt ik ook opgepakt. Een boerka bedekt het hele gezicht en vooral op school, waar communicatie erg belangrijk is vind ik zo'n ding niet gepast. Zoals al eerder is gezegd, is zoiets op scholen in Marokko ook verboden. Dus hier moet dat ook verboden worden. ![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Guest
|
![]()
Hmzz... je mag geen hoofddoek om(op) op SCHOOL!
Maar diezelfde scholen geven wel vrije dagen met Goede Vrijdag (christendom) etc. Beeeetje hypocriet he. MAAR nu is het natuurlijk wel zo dat die vrije dagen zo erg ingeburgerd zijn. En je kan zeggen dat doen de CHRISTELIJKE scholen, maar moslim scholen mogen er weer niet komen omdat je dan een ophoping krijgen van mensen met hetzelfde geloof. Hmzz hmzz... Iedereen heeft een beetje gelijk... Zo zie je maar weer, geloof veroorzaakt een hoop trammeland... |
![]() |
![]() |
#70 |
Guest
|
![]()
Ik vind gewoon, pet mag niet, dus hoofddoekie ook niet, tis allebei iets wat je op je hoofd doet...
|
![]() |
![]() |
#71 | |
Guest
|
![]() Citaat:
Dus nee, ik vind het logisch dat men geen hoofddoekjes mag dragen op school. Een burqa is al helemaal uitgesloten. Verrek, zie net nog wat. Milkywayz: punt a was als verduidelijking. En mijn punt b en jouw laatste reply lopen elkaar volgens mij wat mis, maar goed. |
|
![]() |