Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Gezondheid & Lifestyle
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Gezondheid & Lifestyle Gezondheidsvragen? Jouw lichaam, je kleding, of gewoon je manier van leven.

Antwoord

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 23 February 2004, 18:14   #51
AmbyPur
Lid

Standaard

iedereen moet het toch zelf weten.. ik vind het heel knap dat vegetariers de discipline op kunnen brengen.. ik ben gewoon te lui om de moeite te nemen op mn eten te letten enzo
AmbyPur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 February 2004, 18:21   #52
dext0r
veteraan

dext0r's Avatar

Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

respect voor vegetariers/veganisten voor hun vasthoudendheid en discipline hoor...

maar toch even voor de vegetariers (etc) hier onder ons...
al is dat zeggen... 0.5% van de bevolking die het is... denken jullie serieus dat het op globaal niveau nut heeft? dat jullie er maar IETS mee uithalen op wereldwijd niveau dus?

ik zou zeggen dat er vrijwel geen enkele kistkalf of whatever van zijn plek is gehaald door dit nobele streven...

ik denk echt dat veganisme/vegatier zijn echt puur iets is , voor het gevoel van jou als individu alleen... dat jij er goed mee kunt leven....want een verschil zal het echt niet uit gaan maken..., nooit zal je de mens zover krijgen dat ze geen vlees meer eten...
het lot van de dieren in de veehouderij en pluimveehouderij bevat nu eenmaal een stempel... en dat is SLAGERIJ

en zeg nou zelf.. je gaat toch zeker koeien houden voor je plezier
(en zelfs dat zou slecht zijn als je een tr00 veganist bent... want dieren houden t.ov. van jou plezier...dat is echt notdone.... dieren horen in het wild te leven uiteraard!! )

ik ben benieuwd hoe bijv. veganisten hier ook denken over het jagen mbt het instand houden van de populatie.. (ook ooit topic over geweest > discussie )

en @lievecolafles...
ik denk dat het de geitenwollensokken types zijn die hier de minst flexibele houding hebben hoor....,
vegetariers/veganisten proberen volgens mij ook vaker vleeseters ervan te overtuigen geen vlees te eten..., dan andersom.
als je toch respect hebt voor de levenswijze van een ander ga je toch ook niet zijn manier van leven 'aanvechten' ? of is dat iets wat bij het veganist/vegetarier zijn hoort? de anderen te bekeren?
Oud 23 February 2004, 18:33   #53
AmbyPur
Lid

Standaard

Citaat:
Originally posted by dext0r
respect voor vegetariers/veganisten voor hun vasthoudendheid en discipline hoor...

al is dat zeggen... 0.5% van de bevolking die het is... denken jullie serieus dat het op globaal niveau nut heeft? dat jullie er maar IETS mee uithalen op wereldwijd niveau dus?

ik zou zeggen dat er vrijwel geen enkele kistkalf of whatever van zijn plek is gehaald door dit nobele streven...
maar dan zou je het nog voor 'de toekomst' kunnen doen.. ik weet niet maar ik neem aan dat het aantal vegetariers in de wereld wel gestaag stijgt en als vegetarier van nu heb je dus een stukje toekomst in handen..

net zoals ze de klimaatsverandering bestrijden ofzo.. ik bedoel zal dat de komende 50 jaar echt desastreuze gevolgen hebben? vast niet.. maar dat ook dat onze kinderen een goed leven hebben.. en zo kunnen vegetariers ook denken. toch?
Oud 23 February 2004, 18:39   #54
dext0r
veteraan

dext0r's Avatar

Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

ja hoe noemt men dat ook alweer? dweilen met de kraan open ofzo? emmers water naar de zee dragen?

iig, een nobel streven wat dus echt niets uit gaat maken.. nu niet..., nooit niet... naar mijn mening ook niet in de toekomst..

we zijn mensen, en staan bovenaan de piramide van de voedseltop...dit verander je niet zomaar...
Oud 23 February 2004, 20:37   #55
bloempjuh
Guest

Standaard

Ik hoor toch vaker "Joh, eet toch gewoon vlees, zeur!" dan dat ik iemand probeer te overtuigen hoor.
En vegetarisch eten doe ik inderdaad voor mezelf. Ik zal er geen beesten mee redden ofzo, maar ík eet ze nu iig niet op.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 February 2004, 00:56   #56
BlackMystery
Guest

Standaard

ik heb vandaag een biefstuk gegeten
ben ik nu een moordenaar?
en het ergste is ik vond het nog lekker ook
dieren zijn maar dieren,
waaronder ook wij mensen,
ma het zit nu eenmaal niet echt hard in ons instinct op onze eigen diersoort op te eten
en wat is het verschil tussen dat ik een lam op eet of nen wolf er eentje vastgrabbelt?
of wil iemand me sebiet wijsmaken dat ik voor men voedsel moet gaan jagen met blote handen uit respect voor de dieren?
ik hou veel van dieren daar niet van, maar er is zoiets dat de voedselketen heet, en wij staan nu eenmaal helemaal vanboven
  Met citaat antwoorden
Oud 24 February 2004, 01:12   #57
electricity
Guest

Standaard

ik snap ook niet dat mensen veganisten worden

oke het is bewezen dat het eten van veel (rood) vlees slecht voor je is, en dr gaan dieren aan dood.

maar denk ook eens aan de economie. (vooral bij veganisten)
geen vleeseters meer= geen koeien, geen kippen, geen varkens, geen schapen want die zijn toch niet meer nuttig, die worden nu gewoon gefokt voor het vlees, of voor het product wat ze kunnen leveren. dat zorgt voor meer industrie en dus gaat er ook groen verloren, is dat wat je wel wil dan?

ik kan van vegetariers nog wel enigzins me dingen voorstellen, maar veganisten?

dan moet je ook geen leren bankstel kopen (zelfs niet op gaan zitten!), idd geen make up opdoen, geen wollen truien dragen (komt ook van een dier), geen taart, cake of koekjes meer eten (want zit meestal ei in)..

wat hou je dan nog voor leven over? wil je je eigen leven gaan verzieken en moeilijk doen zodat er een koe per jaar gespaard kan blijven?

wat er ook al meer gezegt is, met die paar mensen die het doen, daar red je niks mee!

en je vind dus dat mensen eerder dood mogen gaan van de honger dan dat ze een koe/varken/kip slachten om te overleven (wat veel in armere landen is)
oke hier in het westen zijn er voldoende alternatieven, maar zoals ook al vaker gezegt is, mensen eten al voor de geschiedenis begon vlees. en als je kijkt, hoeveel procent van wat een mens eet, vlees is..

dat zal niet zoveel zijn! een kilo vlees in de week, dat zal t ongeveer zijn, denk ik zo. dat is toch niet zoveel? als je kijkt hoeveel brood een mens in de week eet...
  Met citaat antwoorden
Oud 24 February 2004, 09:02   #58
FunFair
.

Standaard

Citaat:
Originally posted by dext0r

Maar van de dieren die dood gaan.. Heb ik het niet op mijn geweten staan iig. Verder is het wel meer dan 0.5% denk ik... en dan nog merken ze wel dat er minder vlees wordt gegeten in nederland zelf. oke de export zal er geen last van hebben, maar als er in nederland zeg maar 1000 dieren per jaar minder worden gegeten (hypothetisch, ik weet geen echte cijfers) en dit getal blijft groeien, dan zul je zien dat er ook minder dieren geslacht worden voor het binnenland. Aangezien de export ongeveer hetzelfde blijft.. houdt het dus in dat je wel een aantal dieren 'red'.

En stel dat de vegetariers ervoor kunnen zorgen, dat de mensen gaan nadenken over wat ze eten.. stel dat een kwart van de nederlandse bevolking hierdoor nogmaar de helft van het vlees gaat eten van wat ze normaal doen. Dan sparen ze toch per persoon een halve kilo aan dier uit. Doe dit maar ff maal 4 miljoen. Dan krijg je wel 2 Miljoen Kilo dier! nou dat heeft dan wel weer effect

Citaat:
als je toch respect hebt voor de levenswijze van een ander ga je toch ook niet zijn manier van leven 'aanvechten' ? of is dat iets wat bij het veganist/vegetarier zijn hoort? de anderen te bekeren?
Nounounou.. bekeren is wel een groot woord... ik heb het er over met mensen en wil ze er alleen maar bewust van maken. De rest is up to them wat ze er mee doen

en electricity, je begint over de economie.. iedereen weet wel dat het nooit zal gebeuren wat je daar beschrijft
Het positieve is dat de dieren een wel steeds prettigere leefomgeving krijgen en dat verdienen ze tenminste. Vroeger mochten ze ook vrij op de boerderij lopen, dus waarom zou je ze in hun 10en in een klein hokje stoppen? er is weiland genoeg in nederland

Laatst aangepast door FunFair : 24 February 2004 om 09:12
FunFair is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 February 2004, 09:04   #59
lieve colafles
Guest

Standaard

@ tijn,,,

15 jaar geleden was het raar als je vegetarier was. Een vegetarier was echt zeldzaam. Nu zijn er echt al heel erg veel meer vegetariers en die populatie stijgt nog steeds. In die zin kun je er van uitgaan dat je het ook voor de toekomst doet. De vraag naar vlees blijft, al is het in superkleine getalen, dalen.

Toch doen vleeseters er nog heel vaak heel erg moeilijk over dat ik vegetarier ben. Ik hoor vaak van: ,, joh eet nou eens vlees"
Of als we bij iemand eten is het altijd nog even tussen door: ,, jeetje je doet wel moeilijk met dat vegetarische gedoe"
Vleeseters proberen mij vrijwel ALTIJD te overtuigen van het slechte aan vegetarier zijn.Ze willen altijd wel even snel hun mening kwijt.
ik heb nog nooit iemand proberen te overtuigen over geen vlees eten. Ik heb ook geen bord op mijn hoofd met daarop:,, zeg alsjeblieft tegen mij dat vegetarier zijn slecht is". toch doen ze het.
Ik denk dat vegetariers over het algemeen flexibeler zijn dan vleeseters, aangezien ze de voor en na's heel erg goed hebben afgewogen. En daardoor dus veel meer weten over vlees dan de meeste vleeseters.

Ow trouwens ik heb wel een keer iemand proberen te overtuigen. Het was een jongen die een column schreef over dat vlees slecht is en dat de hele industrie erom heen echt onhumaan is. Maar zelf was hij geen vegetarier.. Dan wil ik wel even "rellen"
Maar mensen die het niet interesseert overtuig ik niet.

En ik ben het ermee eens dat er een aantal vegetariers zijn die wel doorzeuren maar dat zijn er ook maar een paar..

Ow ik geef binnenkort wel een vegetarisch diner, voor al mijn vrienden. Niet omdat ik geen vlees voor ze wil maken, maar omdat ik wil laten zien dat vegetarisch eten wel lekker kan zijn, omdat ze daar ALTIJD over zeuren.. maar dat is offtopic
  Met citaat antwoorden
Oud 24 February 2004, 09:06   #60
FunFair
.

Standaard

oke ff een stukje gejat van Ko hoor... het is wel een goed standpunt.

Wij westerlingen kijken minachtend naar hoe ze in het oosten een Hond of een Aapje opeten... daar gaan we vervolgens over praten dat het niet kan etc. etc.
Maar is het dan niet erg hypocriet dat wij wel een koe opeten? Het zijn allebij dieren, waarom zou je dan wel een koe eten en geen Hond of een Aapje? zorg er dan voor dat die dieren ook gefokt gaan worden en in de supermarkt komen te liggen.. maar neeh.. dat is zielig maar een koe is ingeburgerd dat het niet zielig is

kan zijn dat ik het verkeerd vertel, hoe ko het verteld klinkt het iig zeer goed
Oud 24 February 2004, 09:10   #61
lieve colafles
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by FunFair
oke ff een stukje gejat van Ko hoor... het is wel een goed standpunt.

Wij westerlingen kijken minachtend naar hoe ze in het oosten een Hond of een Aapje opeten... daar gaan we vervolgens over praten dat het niet kan etc. etc.
Maar is het dan niet erg hypocriet dat wij wel een koe opeten? Het zijn allebij dieren, waarom zou je dan wel een koe eten en geen Hond of een Aapje? zorg er dan voor dat die dieren ook gefokt gaan worden en in de supermarkt komen te liggen.. maar neeh.. dat is zielig maar een koe is ingeburgerd dat het niet zielig is

kan zijn dat ik het verkeerd vertel, hoe ko het verteld klinkt het iig zeer goed
dat stukje ga ik aan ko laten lezen
  Met citaat antwoorden
Oud 24 February 2004, 09:14   #62
FunFair
.

Standaard

Citaat:
Originally posted by lieve colafles
dat stukje ga ik aan ko laten lezen
doe maar.. en laat em et ook maar ff verbeteren als het fout is
Ko vertelde trouwens vol trots dat hij alweer 2 weken vegetarier was
Oud 24 February 2004, 09:20   #63
lieve colafles
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by FunFair
doe maar.. en laat em et ook maar ff verbeteren als het fout is
Ko vertelde trouwens vol trots dat hij alweer 2 weken vegetarier was
jonge das moeilijk, als je zelf je vlees moet kopen..

maar jeetje wat goed van hem :respect:
  Met citaat antwoorden
Oud 24 February 2004, 09:22   #64
FunFair
.

Standaard

whaha dit hoort niet thuis in dit topic beetje ADB niveau hoor
Oud 24 February 2004, 09:27   #65
lieve colafles
Guest

Standaard

zullen we onze posts editten en doen alsof we een hoogstaande discussie hebben
  Met citaat antwoorden
Oud 24 February 2004, 09:57   #66
FunFair
.

Standaard

Citaat:
Originally posted by lieve colafles
zullen we onze posts editten en doen alsof we een hoogstaande discussie hebben
teveel werk

van mij mag hier eigenlijk ook wel een slotje op.. iedereen die er wat over te zeggen had, heeft het gezegt... verder gebeurd er toch niets mee

verder hoort dit topic niet meer thuis hier, want de vraag was of iemand info had over veganisme... en die is er amper gegeven hier tis 1 grote discussie geworden
Oud 24 February 2004, 12:29   #67
AmbyPur
Lid

Standaard

lullo's, beetje topic verpesten he

het is idd een eindeloze discussie.. maar ik geef men nog even de gelegenheid om te reageren (eindelijk beetje leven hier.. haal ik ni zomaar weg )
Oud 24 February 2004, 13:01   #68
FiZz
Guest

Standaard

Laura, je moet eens met Louise en Reinerd (zoiets?) gaan praten in "de brouwerij". Die zijn namelijk ookal heel erg lang veganisten. En die maken ook erg veel dingen zelf. Het is alleen wel erg moeilijk om lekker veganistisch te koken, maar zij krijgen het altijd voor elkaar. Want het lekkerste eten wat ik eet komt altijd uit "de Brouwerij".

Ik denk dat je weinig hebt aan informatie uit boeken enzo, want veganistisch koken moet je echt leren, en dat leer je het beste van ervaren mensen. Want zelf lekkere sojamelk maken is nog best moeilijk. Je kan het ook wel kopen, maar dat is belagelijk duur.
  Met citaat antwoorden
Oud 28 February 2004, 15:08   #69
meiske
Guest

Standaard

hoeveel vlees eet men eigenlijk ongeveer per persoon per jaar?
das toch best veel?
als je dan rekend van het kleine niveau dat vegetariër is zijn het toch weer wel wat kilo's die bespaard worden

zelf ben ik vegetariër omdat ik toch niet van vlees hou. ik vind het niet echt zielig.
  Met citaat antwoorden
Oud 28 February 2004, 17:55   #70
FunFair
.

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meiske
hoeveel vlees eet men eigenlijk ongeveer per persoon per jaar?

Citaat:
Gemiddeld eet een Nederlander 88 kilo vlees per jaar. Daarnaast drinkt hij in een jaar ook nog eens 45 liter halfvolle melk en eet hij 178 eieren.
Alles bij elkaar sparen de 800.000 Nederlanders die geen vlees eten jaarlijks het leven van ongeveer 6 miljoen dieren.
In zijn leven bespaart iemand die geen vlees eet ongeveer 6 a 7 runderen, 45 varkens en enkele honderden kippen.
bron

das nog best wel veel

ff narekenen... per dag ongeveer 100 gram... stel dat je 5 van de 7 dagen wel die hoeveelheid vlees eet per week. kom je dus op 500 gram per week. is dus gelijk aan 26000 gram per jaar... hmm das maar 26 kilo.
even nog naar andere bronnen kijken hoor, want stel als dit zelfs 7 dagen zou zijn.. en 200 gram per dag.. kom je ook maar op 72800 gram, dus 73 kilo...

Citaat:
andere bron
De gemiddelde Belg, at in 2002 alleszins zo'n 36 kilo vers vlees, 16 kilo charcuterie, 13 kilo gevogelte of wild en zeven kilo verse vis. En de gemiddelde Europeaan werkt elke dag gemiddeld zo'n 264 gram vlees naar binnen, lees zo'n 164 gram of twee keer meer dan goed voor 'm is. De slogan Never eat anything with eyes is dus duidelijk niet aan hem besteed.
Belgen dus ongeveer 200 gram en europeanen gemiddeld 264 gram.
Met 200 gram kom je dus al op 73 kilo en bij 264 gram kom je zelfs op 96 kilo. (gerekend over 7 keer vlees per week)
264 gram over 5 dagen is 68,6 kilo vlees per jaar.

getallen van het bovenste kloppen dus wel ongeveer.

264 gram is wel errug veel trouwens... thuis eten mijn ouders maar 100 gram of minder... toen ik nog vlees at, was dit ook ongeveer 100 gram. scheeld gewoon ongeveer 50 kilo vlees per jaar

Laatst aangepast door FunFair : 28 February 2004 om 18:06
FunFair is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 March 2004, 12:07   #71
AmbyPur
Lid

Standaard

Oftewel, als je het wel zielig vindt maar vlees eigenlijk toch heel erg lekker vindt, moet je gewoon minderen..?
Oud 1 March 2004, 13:29   #72
meiske
Guest

Standaard

dat scheelt voor 1 persoon al 50 kg vlees dus als je dat doorrekend naar alle vegetatiërs en veganisten is dat in principe toch wel veel. moet je maar eens zien als die mensen ook vlees zouden eten dan nmoeten er toch weer meer beesten gefokt worden

of eieren als je die niet eet...
  Met citaat antwoorden
Oud 6 March 2004, 12:00   #73
FunFair
.

Standaard

ik kwam dit toevallig tegen, toen ik zat te kijken of het gezond was voor de hond om een gekookt te geven...

http://www.veganisme.non-profit.nl/

(stond iets op over huisdieren en veganisme, maar ook voor mensen)
Oud 6 March 2004, 18:16   #74
L_angeldc
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lieve colafles
Het respect van vleeseters tegenover vegetariers is vaak ver te zoeken. Ik heb respect voor de keuze om vlees te eten, ik hoef het daarom nog niet met iemand eens te zijn...
dat is wel een beetje generaliserend hoor.
hoewel ik bijna geen vlees lust, eet ik wel wat ik wel lekker vind, gehakt ofzo. dus ik ben wel gewoon vleeseter.
maar goed, mijn zusje is vegetarier maar ik heb daarom echt niet minder respect voor haar, misschien dat wel bepaalde types bijzitten die dan zoiets hebben van vegatiers zijn domme mensen ofzo. maar dat zijn dan wel de types die overal wel wat tegen hebben denk ik.
ik heb net zoveel respect voor iemand die geen vlees als voor iemand die wel vlees eet, als vleeseter zijnde
  Met citaat antwoorden
Oud 19 May 2006, 15:39   #75
zosten
Guest

Standaard Veganisme of beter "ZUIVELVRIJ!"

Alvorens iets af te breken moet je eerst jezelf goed informeren! mijn vrouw en ik zijn al +18 jaar veganisten!
in 18 jaar tijd NOOIT ziek geweest of wat dan ook!
Moe misschien wel eens. Wie niet? Maar dat komt omdat we bezig zijn (al 4 jaar) van 's morgens 7u30 tot 23u55 en ja zelfs véél later! Tekorten????? Waarom denk jij dat we tekorten hebben? Het is net wij die gezond leven, en zéér gevarieerd eten...niet jullie ! Jullie vreten om te vreten niet om te voeden!
Tekorten aan eiwitten? Wat een onzin zeg! Planten hebben ook eiwitten hoor! Jullie bouwen teveel op aan dierlijke eiwitten , het is één en al dierlijk eiwit die jullie eten. Vandaar dat iedereen kankers kweekt, ziek wordt en vooral DIK worden! Kijk maar eens op de achterkanten van etenswaar overal duwen ze dierlijke eiwitten erbij! Waarom ? Om het product goedkoper te maken maar zéér nadelig voor 't milieu en de mens!
Het enige waar wij moeten op letten is B12. En dan nog, we kunnen tekort hebben aan vit B12 omdat we het zo gewoon zijn om koffie en alcohol te drinken, zo nu en dan! EN in Denemarken hebben ze onlangs een serieus onderzoek (studie) gedaan ernaar en wat blijkt? Juist! Veganisten zijn de gezondste mensen!
Heb ik al die jaren zelf ondervonden! En ik doe geen bureau-werkjes of zo maar verbouwingen, vloeren, muren uitbreken enz enz daar heb ik echt geen schrik van! Integendeel ik moet altijd lachen met de carnivoren hoe rap ze buiten adem zijn.... wacht... eerst een bakje koffie hoor... ffffff ....terwijl ik daar klaar sta om verder te werken! Sukkels!
  Met citaat antwoorden
Oud 19 May 2006, 15:44   #76
zosten
Guest

Standaard Veganisme of beter "ZUIVELVRIJ!" 2

Oeps iets vergeten:

denk eens aan deze woordjes waar ze vandaan komen!

plant=AARDIG
dier=LIJK
mens=DOM
dieren=RIJK

't is niet voor niets dat ze die woordjes gemaakt hebben, niet?
  Met citaat antwoorden
Oud 19 May 2006, 16:06   #77
AriesNL
Guest

Standaard

Afgezien van het feit dat de bio industrie inderdaad geen goede zaak is is veganisme grote onzin.

waarom..?

Ik zou zeggen kijk eens goed naar hoe de natuur in elkaar steekt.

ik heb respect voor mensen die tegen de bioindustrie zijn en daarom geen vlees eten. ( ik eet ook geen dubieuze troep)
maar van die onzin als dat je zonder melk en zelfs zonder honing zou moeten leven wat een belachelijke flauwe kul.

en het erge is dat ze met hun "zogenaamd" opvoedkundig/ betweterige verhaaltjes jonge "kinderen" ( 12--15) jullie leeftijds cathegorie mee proberen te krijgen, met alle gevolgen van dien.

eten en gegeten worden zo is de natuur. en zo hoort het ook.
dat is hoe de wereld in elkaar steekt, en dat wil niet zeggen dat ik geen respect voor dieren zou hebben. dat heb ik daarom JUIST wel. (wie dit niet begrijpt moet maar eens goed naar de tekenfilm "The lion king" kijken. zit meer in dan je denkt.

dat er tegenwoordig weinig respect voor dieren (en voor de natuur in het algemeen) is is waar, maar dat is een heel ander verhaal
  Met citaat antwoorden
Oud 28 July 2006, 23:41   #78
Kut_Aap
Guest

Standaard

oke, hier ook maar ff mijn mening planten dan maar..

Ik heb opzich wel respect voor veganisten, maar dan alleen in het opzicht dat ze dat kunnen volhouden.
Het is hier volgens mij al eerder gezegd,maar ik vind dus ook dat je de wereld niet helpt. Daarmee bedoel ik, je red de diertjes niet uit de kleine hokjes ofzeau. Die beesten blijven daar wel.
En dan nog; we zijn staan toch niet voor niets boven aan de voedselketen?
  Met citaat antwoorden
Oud 30 July 2006, 11:38   #79
bloempjuh
Guest

Standaard

Ik ben inmiddels gestopt met melk drinken. Ik eet nog wel dingen waar melk of kaas in zit, maar ik drink het niet meer en eet ook geen yoghurt enzo. Eieren koop ik alleen biologisch, vrije uitloop. Verder is er weinig veranderd
  Met citaat antwoorden
Oud 30 July 2006, 17:20   #80
Chrizlybeer
Beheerder

Chrizlybeer's Avatar

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door bloempjuh
Ik ben inmiddels gestopt met melk drinken. Ik eet nog wel dingen waar melk of kaas in zit, maar ik drink het niet meer en eet ook geen yoghurt enzo. Eieren koop ik alleen biologisch, vrije uitloop. Verder is er weinig veranderd
Rij je wel eens auto?
Ooit je motorkap gezien?
Zijn die beesten minderwaardig dan?

Berichting Regels