Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Fun > Aan de Bar...
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Aan de Bar... Onder het genot van een denkbeeldig drankje kun je hier alles kwijt wat je nergens anders kwijt kunt. En het hoeft nergens over te gaan. Spammen en flamen is echter ook hier niet toegestaan!

Antwoord

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 1 May 2005, 11:44   #51
bartje518
Aachen TSV

bartje518's Avatar

Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thaliaaglaja
Je mag blij zijn dat ik erin geslaagd ben Duits te spreken zonder hulp .

In Trier zijn zeer veel Romeinse overblijfselen, vandaar dat we daarginds zijn geweest. 't Is inderdaad zo dat je altijd wel ver moet rijden of al de trein moet nemen.
Vele Vlaamse steden hebben ook een hele uitgebreide geschiedenis, maar die begint vaak maar vanaf de Middeleeuwen, wat niet betekent dat het niet interessant is, maar behalve in Tongeren zijn er niet echt heel belangrijke nederzettingen geweest die dateren uit de periode van de Romeinen. Maargoed.

En Duitser zijn echt enorme gapers: ik kwam terug van het toilet en een Duitser passeerde mij. Ik had een t-shirtje aan dat vrij laag was uitgesneden en daarom had ik er nog één onder die iets hoger kwam en echt gapen naar mijn boezem. Niet normaal. Moest er nu nog iets te zien geweest zijn.
Kom op zeg, Duitse woorden zijn toch niet zo moeilijk te leren? Grammatica, ok, dat is altijd lastig, maar woorden lijken vaak heel erg op het Nederlands

Ik ben zelf eens in Trier geweest, maar dan niet voor de bezienswaardigheden. Wat mij ervan bijstaat is dat het in een heel mooi gebied ligt bij de Mosel. Vanuit dat gebied gaat een hele mooie treinlijn naar Mainz en Koblenz, de hele tijd tussen hoge heuvels en de rivier. Maar van Romeinse overblijfselen heb ik niks gezien

Ennem, dat laatste gaat dwars door alle culturen heen, hoor
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 May 2005, 11:47   #52
bartje518
Aachen TSV

bartje518's Avatar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joeltja
Köln, is daar ook dat ''willemshöhe'' of iets in die richting, daar ben ik iig geweest dat was echt heel erg gaaf
Is dat niet iets van een park? Ik dacht dat dat in Düsseldorf lag, maar ik kan ernaast zitten, hoor
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
Oud 1 May 2005, 12:04   #53
thali
architect of life

thali's Avatar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Kom op zeg, Duitse woorden zijn toch niet zo moeilijk te leren? Grammatica, ok, dat is altijd lastig, maar woorden lijken vaak heel erg op het Nederlands
En de verschillende geslachten met de der die das is ook niet zo simpel. En je mag niet vergeten dat ik al een jaar geen Duits maar heb gehad en hetgeen ik gezien heb in dat jaar was niet echt hoogstaand.

Citaat:
Ik ben zelf eens in Trier geweest, maar dan niet voor de bezienswaardigheden. Wat mij ervan bijstaat is dat het in een heel mooi gebied ligt bij de Mosel. Vanuit dat gebied gaat een hele mooie treinlijn naar Mainz en Koblenz, de hele tijd tussen hoge heuvels en de rivier. Maar van Romeinse overblijfselen heb ik niks gezien
Je kan er nochtans niet naastkijken. Het Dom, nu een protestantse kerk maar oorspronkelijk de troonzaal van keizer Constantijn naast het Kurfûrstliches Palast is er één, de keizerthermen, de Barbarathermen, ..., op de Grote markt staan er ook een aantal overblijfselen en natuurlijk: de Porta Nigra.

Citaat:
Ennem, dat laatste gaat dwars door alle culturen heen, hoor
Ik heb het toch nog geen enkele Vlaming zien doen. En in Frankrijk evenmin, dus zo'n algemene cultuur vind ik het toch niet .
Oud 1 May 2005, 17:13   #54
bartje518
Aachen TSV

bartje518's Avatar

Standaard

Citaat:

En de verschillende geslachten met de der die das is ook niet zo simpel. En je mag niet vergeten dat ik al een jaar geen Duits maar heb gehad en hetgeen ik gezien heb in dat jaar was niet echt hoogstaand.
Der/die/das kijken Duitsers echt niet op.. Ik maak daar ook regelmatig fouten mee. Vaak vragen ze na een gesprek of ik uit Zwitserland of Oostenrijk kom Veel Duitsers kunnen dat zelf ook niet

Citaat:
Je kan er nochtans niet naastkijken. Het Dom, nu een protestantse kerk maar oorspronkelijk de troonzaal van keizer Constantijn naast het Kurfûrstliches Palast is er één, de keizerthermen, de Barbarathermen, ..., op de Grote markt staan er ook een aantal overblijfselen en natuurlijk: de Porta Nigra.
Die Porta Nigra heb ik trouwens wel gezien Nouja, niet iets wat een blijvende indruk op me maakt, haha. We waren toen ook met de trein, maar eenmaal aangekomen hebben we alleen een terrasje gepikt in het centrum, en daarna naar het voetbal

Citaat:
Ik heb het toch nog geen enkele Vlaming zien doen. En in Frankrijk evenmin, dus zo'n algemene cultuur vind ik het toch niet .
Belachelijk Wereldvreemde gebieden dan waar jij komt
Oud 1 May 2005, 17:29   #55
thali
architect of life

thali's Avatar

Standaard

Citaat:
Belachelijk Wereldvreemde gebieden dan waar jij komt
Niks wereldvreemd. De jongens zijn er waarschijnlijk gewoon veel subtieler.
En daarbij, 't scheelt dat jij, van het moment dat je een meisje ziet totdat je haar voorbij bent gelopen, naar haar boezem staart? Komaan zeg, een beetje zelfbeheersing is toch niet teveel gevraagd?
Oud 1 May 2005, 17:33   #56
silverchair
Guest

Standaard

Doe mij maar spoedcursusje Italiaans! Pff over weekje alweer heb dr zin an!
  Met citaat antwoorden
Oud 1 May 2005, 19:24   #57
bartje518
Aachen TSV

bartje518's Avatar

Wink

Citaat:
Niks wereldvreemd. De jongens zijn er waarschijnlijk gewoon veel subtieler.
En daarbij, 't scheelt dat jij, van het moment dat je een meisje ziet totdat je haar voorbij bent gelopen, naar haar boezem staart? Komaan zeg, een beetje zelfbeheersing is toch niet teveel gevraagd?
haha, nee, ik kijk naar het totaalbeeld! Aan alleen de boezem kan ik niet alles zien
Oud 1 May 2005, 21:25   #58
thali
architect of life

thali's Avatar

Standaard

Citaat:
haha, nee, ik kijk naar het totaalbeeld! Aan alleen de boezem kan ik niet alles zien
Leg jij dat dan even uit aan de starende Duitsers?
Antwoord

Berichting Regels